2013-09-27, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Sen ( Om jag minns rätt ) så låg hon ju på sjukhus och kunde inte ens gå på flera veckor eftersom överdosen var så stark ( Enligt Bjärndöd )

Men hennes Xanordos är ändå det bästa, vad var det nu? 3000 tabletter om dagen? Flera gram?

Ju mer spekulationer som förs fram om sjukhusvistelser, medicindos, knarkdos, alkohol, pengar osv, framstår allt som helt orimligt och osannolikt. Hon själv borde ju inse någonstans att när överdrifterna blir så grava kommer folk ifrågasätta det hon säger/skriver.
Senast redigerad av GenesisP 2013-09-27 kl. 20:19.
Citera
2013-09-27, 20:33
Medlem
Citat:
Sen ( Om jag minns rätt ) så låg hon ju på sjukhus och kunde inte ens gå på flera veckor eftersom överdosen var så stark ( Enligt Bjärndöd )

Lögn lögn och åter lögn. Hon skrevs ut dagen därpå.

Däremot skrevs hon in på Ankaret samma dag och då jobbade Jonas där.
Citera
2013-09-27, 20:45
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Lögn lögn och åter lögn. Hon skrevs ut dagen därpå.

Däremot skrevs hon in på Ankaret samma dag och då jobbade Jonas där.

Vet inte vem jag ska tycka mest illa om, Jonas eller Berny.
Båda två är galna.
Citera
2013-09-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det roligaste är ju hur hon försöker skapa någon slags mystik och romantiserad bild kring hennes namn. Hon föddes med två namn och hon är uppfostrad till att bli en martyr eller ett helgon (minns inte vilket nu) och sedan delades hennes personlighet i två (eller fler, vem vet?) delar och Bernadette, Berny, Karisma blev en, två, tre personer...Åh, hur fan orkar hon?!

Hon blir inte bättre förrän hon släpper sin mycket skeva och grandiosa självbild, det är ju där som alla lögner kommer in. Storhetsvansinne tillsammans med knark är ingen bra kombination.

Det verkar ju som om hon verkligen själv tror på allt hon påstår...
Jag tycker det mest fascinerande med hennes påståenden är allt snack om hur alla, precis alla, UTNYTTJAR henne.

Hennes pojkvänner utnyttjar henne sexuellt, ekonomiskt, känslomässigt, psykiskt och fysiskt.
Hennes flickvänner utnyttjar henne ekonomiskt, känslomässigt, sexuellt (hon har ju blivit "omnämnd på porrsajter", gud bevars!) och psykiskt.
Hennes vänner utnyttjar henne ekonomiskt, känslomässigt och psykiskt.
Hennes familj utnyttjar henne sexuellt, känslomässigt och psykiskt.
Sekten utnyttjar henne sexuellt, psykiskt och känslomässigt.
Psykvården utnyttjar henne sexuellt, psykiskt och känslomässigt. (Jonas och den kvinnliga terapeuten i Vingklippt Ängel.)

Sen får vi inte glömma alla som dessutom SVIKIT henne.
Hennes vänner har svikit henne.
Hennes pojkvänner och flickvänner har svikit henne.
Psykvården, samhället, soc, försäkringskassan och alla myndigheter har svikit henne.
Och alla har dessutom MOTARBETAT henne.

Stackars, stackars Berny som inte har nån alls att lita på tydligen....
Citera
2013-09-27, 22:33
Medlem
Citat:
Tycker det är skumt som fan det där, visste inte att man kunde bli frisk från en sådan grav schizofreni som hon påstått sig haft som barn..

En till sak ( Som jag kanske nämnt tidigare ) är att hon nämner i sin bok att hon behövde ta 800 piller för att det skulle ge henne en dödlig dos ( Hon försökte ta livet av sig just i denna delen av boken ) men i dokumentären tuppar hon av efter en lina.
( EDIT: Det är väl en självklar lögn, eller i alla fall en överdrift. Vad tror ni? )

Plus att hon ( Enligt henne själv ) får sådana stora doser med medicin som inte är vanligt.

Det kan man inte, man blir aldrig frisk från Schizofreni, det får man leva med livet ut. Däremot kan man ha symptomfria perioder, men aldrig bli frisk.

And on the subject of Schizofreni så fick jag lära mig detta: "Vid schizofreni förvrängs förmågan att samspela med den yttre världen" -Alltså tänker den drabbade kanske inte på hur dess beteende påverkar och skadar andra?
Citera
2013-09-27, 22:34
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det verkar ju som om hon verkligen själv tror på allt hon påstår...
Jag tycker det mest fascinerande med hennes påståenden är allt snack om hur alla, precis alla, UTNYTTJAR henne.

Hennes pojkvänner utnyttjar henne sexuellt, ekonomiskt, känslomässigt, psykiskt och fysiskt.
Hennes flickvänner utnyttjar henne ekonomiskt, känslomässigt, sexuellt (hon har ju blivit "omnämnd på porrsajter", gud bevars!) och psykiskt.
Hennes vänner utnyttjar henne ekonomiskt, känslomässigt och psykiskt.
Hennes familj utnyttjar henne sexuellt, känslomässigt och psykiskt.
Sekten utnyttjar henne sexuellt, psykiskt och känslomässigt.
Psykvården utnyttjar henne sexuellt, psykiskt och känslomässigt. (Jonas och den kvinnliga terapeuten i Vingklippt Ängel.)

Sen får vi inte glömma alla som dessutom SVIKIT henne.
Hennes vänner har svikit henne.
Hennes pojkvänner och flickvänner har svikit henne.
Psykvården, samhället, soc, försäkringskassan och alla myndigheter har svikit henne.
Och alla har dessutom MOTARBETAT henne.

Stackars, stackars Berny som inte har nån alls att lita på tydligen....

Det värsta med allting är att några faktiskt faller för det.
För i tiden så hade hon många fler i sin fan-club, sen efter tiden insåg de flesta att hon ljög som fan och då försvann plötsligt lite medlidande.

Men det kommer alltid några nya Bernyaner som tror på henne.
Citera
2013-09-27, 23:12
Medlem
Citat:
Vet inte vem jag ska tycka mest illa om, Jonas eller Berny.
Båda två är galna.
Fast Berny är ju öppen med det, Jonas har noll insikt och tror sig vara kung.
Citera
2013-09-28, 16:19
Medlem
Blir lite full i skratt när jag läser Bernys två senaste inlägg på bloggen...
Under rubriken "En duktig förmiddag" ska hon steka pannkakor (varför måste Berny alltid poängtera när hon är "duktig" eller "sund"?) I nästa inlägg med rubriken "La la la" konstaterar hon att det "blev inga pannkakor, det blev keso".

Ingen stor grej men det är ändå så typiskt Berny på nåt sätt att börja så "duktigt" och ambitiöst med "riktig" mat men sen slutar allt ändå bara i "la la la, jag öppnar en burk keso", typ....
Och då är ju pannkakor ändå inte så superavancerat...
Citera
2013-09-28, 17:04
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Blir lite full i skratt när jag läser Bernys två senaste inlägg på bloggen...
Under rubriken "En duktig förmiddag" ska hon steka pannkakor (varför måste Berny alltid poängtera när hon är "duktig" eller "sund"?) I nästa inlägg med rubriken "La la la" konstaterar hon att det "blev inga pannkakor, det blev keso".

Ingen stor grej men det är ändå så typiskt Berny på nåt sätt att börja så "duktigt" och ambitiöst med "riktig" mat men sen slutar allt ändå bara i "la la la, jag öppnar en burk keso", typ....
Och då är ju pannkakor ändå inte så superavancerat...

Och att hon jämt ska punktera att hon håller på att klara sig som ensam och självständig för första gången i hennes vuxna liv.
För i helvete Berny det är 3855938 gången du påpekar att du är självständig för första gången någonsin.
Citera
2013-09-29, 09:56
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
För i helvete Berny det är 3855938 gången du påpekar att du är självständig för första gången någonsin.

Hon är ju som en zebra har du väl inte glömt? De kan ju inte tämjas!

Skämt åsido, hennes "självständighet" håller ju aldrig särskilt länge... Som några skrivit innan så kommer hon snart hitta någon som håller henne sällskap*. För är det något Berny inte klarar av så är det ensamhet, så det är jävligt tragiskt att hon skyltar så mycket med sin s.k. självständighet.

* dvs vara hennes barnvakt tills hon tröttnar och tycker personen i fråga kväver henne trots att det oftast verkar varatvärtom. Berny verkar fästa sig som en igel vid första bästa person som ger henne lite uppmärksamhet så hon känner sig speciell igen, det är ju inte så många som tycker hon är det längre menar jag.
Citera
2013-09-29, 15:48
Medlem
Ha, ha!
Berny drömmer om att göra en massa tatueringar och undrar varför hon aldrig kommer till skott!
Undrar vad hon tänkt sig - änglavingar på ryggen? En demon på smalbenet?

Berny grämer sig också över att hon missar bokmässan i år....
Ja, en sån stor bästsäljande författare som Berny lär ju vara saknad där.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-09-29 kl. 15:53.
Citera
2013-09-29, 17:12
Medlem
shittingbrickss avatar
hon har ju redan änglavingar tatuerat på ryggen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in