2013-04-01, 23:37
Medlem
MansMjolks avatar
Förstår verkligen inte vad som är så gott med musten? Visst 1 flaska köper jag alltid vid jul/påsk bara för att. Men efter 1 glas har man tröttnat och får hälla ut resten i vasken.

Citera
2013-04-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Förstår verkligen inte vad som är så gott med musten? Visst 1 flaska köper jag alltid vid jul/påsk bara för att. Men efter 1 glas har man tröttnat och får hälla ut resten i vasken.
Du menar givetvis jag.

Varför skriver du i den här tråden då du inte gillar must?
Tänk om alla här på FB gick in i tex musiktrådar och skrev om band de inte gillade.

Förstår verkligen inte vad som är så bra med Black Sabbath? Visst 1 låt lyssnar jag alltid på vid jul/påsk bara för att. Men efter 1 låt har man tröttnat och får radera resten av dem.

Citera
2013-04-02, 20:03
Medlem
MansMjolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin
Du menar givetvis jag.

Varför skriver du i den här tråden då du inte gillar must?
Tänk om alla här på FB gick in i tex musiktrådar och skrev om band de inte gillade.

Förstår verkligen inte vad som är så bra med Black Sabbath? Visst 1 låt lyssnar jag alltid på vid jul/påsk bara för att. Men efter 1 låt har man tröttnat och får radera resten av dem.

Självklart ska det stå jag.

Jag vill veta vad som gör drycken så speciell.

Citera
2013-04-02, 20:16
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Jag vill veta vad som gör drycken så speciell.

Jag tycker personligen att skummet gör mycket. Att hälla upp en kall god must i ett stort glas, och så skummar det över rejält. Smaken på skummet är dock inget vidare.

Sedan tycker jag att jul-/påskmust har en speciell känsla i munnen. Kan tyvärr inte beskriva den. Att den också främst finns under begränsad tid två gånger per år (har aldrig sett sommarmust faktiskt) gör det på ett sätt lite med exklusivt av någon outgrundlig anledning.

Men alla har olika åsikt om detta känns det som...
Citera
2013-04-04, 18:42
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:

Hädelse
Citera
2013-04-09, 21:30
Bannlyst
12 liter julmust för 10 kr

Diverse coop extra butiker säljer just nu ut 12 liter julmust av något okänt märke (skriver okänt för glömt vilket, inte spendrups eller apotekarnes). 6 st 2 liters flaskor rör det sig om.

Passa på
Citera
2013-04-09, 21:33
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Diverse coop extra butiker säljer just nu ut 12 liter julmust av något okänt märke (skriver okänt för glömt vilket, inte spendrups eller apotekarnes). 6 st 2 liters flaskor rör det sig om.

Passa på
Julmust? Du menar inte påskmust. Ett bra tips i alla fall.
Citera
2013-04-09, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud

Ee varför skulle dom sälja ut påskmusten så billigt? Troligtvis kort utgångsdatum eller något.
Citera
2013-04-09, 21:35
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud

Same same but different names.

Ont: Ska kolla i morgon om dem har det i den lokala Coop butiken i morgon.
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-04-09 kl. 21:47. Anledning: stavfel
Citera
2013-04-09, 21:42
Bannlyst
Den säljs ut därför att säsongen för must är över nu, men den står sig bra i flera månader i oöppnad behållare.
Citera
2013-04-10, 12:44
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Ee varför skulle dom sälja ut påskmusten så billigt? Troligtvis kort utgångsdatum eller något.
Kanske därför att påsken är över? Men skitsamma, då vet jag att jag ska leta efter julmust på Coop.
Citera
2013-09-29, 12:16
Medlem
Har tydligen börjat ploppa upp lite här och där redan(!). Själv har jag inte sett något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in