2013-09-28, 18:14
Medlem
ShogunAssasins avatar
Ett par klisterpinnade myggjagare är säkert super om man skall gå på maskerad som Ville Vessla, men i Klassisk stil och skofascisttråden hör sånt inte hemma (även om det är på skoj).

/Moderator
Citera
2013-09-28, 18:36
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Härligt att höra! Har du några särskilda skoblock till dina AS eller räcker det gott med Saphirs vanliga?

Jag kör herrstils. Funkar kalas.
Citera
2013-09-28, 18:38
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Jag råkade lägga in en beställning av herrings egna skoblock rent slentrianmässigt med AS skorna. Jag såg att afinepairofshoes.co.uk säljer block i samma läst. Lägger in en beställning på deras block och tar det säkra för det osäkra. Det är trots allt svårt att ha för många skoblock.

Tror dessutom att AFPoS har en SF kod som ger dig blocken på köpet om skorna kostar >£300
Citera
2013-09-28, 18:39
Medlem
raddicals avatar
Goder afton!

Jag är på jakt efter ett par boots som går att använda nu på höst kanten, och även när det faller lite snö. Jag har väl satt en budget runt 1500-2000, jag vet att priserna kan gå uppåt hela tiden, men man måste ju stanna någonstans...

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7355

Jag hittade dessa, Herring Lydney. De sa mig inte jätte mycket då jag inte hört sådär jätte mycket om dem, och undrar om ni vet hur kvalitén är på dem? Såg även att de var gjorda i Spanien, om det nu är positivt eller negativt vet jag inte...

Tar gärna emot tips om ni vet något rakt av som är likt dem!

Edit: Såg att det skrivits lite här i tråden som jag missat, och även en tråd på styleforum.net. Så jag tar tillbaka att det inte finns något där ute om märkte! Men ni får gärna tillägga om ni har några erfarenheter.

Tack på förhand!

Mvh
Senast redigerad av raddical 2013-09-28 kl. 18:43.
Citera
2013-09-28, 18:41
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Tror dessutom att AFPoS har en SF kod som ger dig blocken på köpet om skorna kostar >£300
Koden är freetrees
Citera
2013-09-28, 19:02
Medlem
hoodogs avatar
Gårdagens anstormning av vackra skor lämnade mig lite bitter och avundsjuk. Det kändes liksom inte som om mina Vass hade kommit till sin rätt genom ett gäng sunkiga mobilbilder med dålig ljussättning. Dessutom kändes de aningen... Ja, vad ska man säga? ...osexiga, efter att Alister och Kopparstaden fullkomligt tillintetgjort dem med sina bidrag. Deras skor var ju mer eller mindre "sex on a plate".

"Bättring!" tänkte jag därför när jag som gräsänkling satt hemma i kväll utan något som helst planerat de kommande timmarna. Så, här har ni mitt försök till vedergällning. Dessutom hade jag ju inte bjudit på uppackningsbilder på dessa heller, så där hade jag en del att ta igen.

Enjoy!

http://imgur.com/a/aGcOj
Senast redigerad av hoodog 2013-09-28 kl. 19:26.
Citera
2013-09-28, 20:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Gårdagens anstormning av vackra skor lämnade mig lite bitter och avundsjuk. Det kändes liksom inte som om mina Vass hade kommit till sin rätt genom ett gäng sunkiga mobilbilder med dålig ljussättning. Dessutom kändes de aningen... Ja, vad ska man säga? ...osexiga, efter att Alister och Kopparstaden fullkomligt tillintetgjort dem med sina bidrag. Deras skor var ju mer eller mindre "sex on a plate".

"Bättring!" tänkte jag därför när jag som gräsänkling satt hemma i kväll utan något som helst planerat de kommande timmarna. Så, här har ni mitt försök till vedergällning. Dessutom hade jag ju inte bjudit på uppackningsbilder på dessa heller, så där hade jag en del att ta igen.

Enjoy!

En riktigt bra "vedergällning".
Dina chukkas är grymma och helt i klass med mina, de är bara snygga på olika sätt. För mig är en chukka en vardagssko som man använder med jeans och byxor med grövre tyger. För att "kompensera" G&G:s smäckra läster och höga finish så valde jag grain. På samma sätt har dina skor en bra balans mellan en lite rundare läst och vanligt läder som är lite mattare i finishen.

Tack för bilderna!
Citera
2013-09-28, 21:26
Medlem
Lite tråkigt med inomhusbild... men ändå.
Det första paret kvalitetsskor jag köpte, C&J Clifford. Det har blivit några till efter det
http://i.imgur.com/pqNU0c9.jpg
Citera
2013-09-28, 21:57
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Koden är freetrees

Jag drog den rabatten imorse och fick bara betala frakten.

Helt fantastiskt!
Citera
2013-09-28, 22:04
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Enjoy!

Nu blev det desto porrigare...

Citat:
Ursprungligen postat av paycheck
Lite tråkigt med inomhusbild... men ändå.
Det första paret kvalitetsskor jag köpte, C&J Clifford. Det har blivit några till efter det
http://i.imgur.com/pqNU0c9.jpg

Du fick till bra skärpa och färgåtergivning trots inomhusbild, nu kvarstår det dock att lära sig knyta skorna också!
Citera
2013-09-28, 22:50
Medlem
Kopparstadens avatar
För ett tag sedan köpte jag Burgols olja för lädersulor, mest för att testa. Oljan ska göra sulan tåligare mot väta och sen blir det också vårdande vilket är bra då sulan är av just läder. Jag har hittills vårdat mina sulor med skokräm.

Jag blev tillsagd att jag skulle mätta sulan med olja så jag gick och köpte en pensel och började stryka på. Sulan drack olja som en gammal torr bräda och jag måste ha lagt på en bit över 10 lager innan det inte sögs åt mer. Jag lät skorna torka på sidan över natten men sulan kändes fortfarande fuktig så jag lät de torka ett par dagar till. När jag sen använde skorna första gången så kändes de lite hala men det gick fort över och efter 2-3 användningar så kändes det som sulan "tryckts till" igen. Har inte varit blött på marken så hur det påverkar vet jag inte än men jag ska gå en testrunda nästa gång det regnat.

I övrigt så känns det som om sulan blev mer flexibel och mer följsam. Det blir inga "fällningar" av oljan utan sulan är helt torr. Jag oljade in tjejens C&J kängor, mina Carmina och G&G Canterbury och det gick åt ca 1/3-del av flaskan.

Här är en bild på två sulor, den ena obehandlad och den andra behandlad och använd tre gånger.

http://imgur.com/18TR0Oz
Citera
2013-09-28, 23:01
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Eftersom jag aldrig sett museum calf IRL, får du härmed lova mig att du någon gång ska ge mig möjligheten att ta en närmare titt på dina skor i verkligheten. Kanske nästa KSoE-träff?

För övrigt var det verkligen ett helt batteri med fina skor som postades i tråden igår. Plötsligt känns mina Vass-chukkas inte alls lika vackra längre...

Men härligt att den här tråden verkligen lever mer nu än kanske någon gång tidigare. Keep it up!

Det lovar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Alister dina nya vass är ju helt perfekta! Kostar museum mer och kommer de ha kvar museum calf? Vad blev slutnotan för dem? Varför klaga på dina jeans...jag gillar dem

Tackar! Nej, Museum calf kostar som vanliga MTO-skorna, 520 euro. Ilceas museum calf, eller Radica som det egentligen heter, kommer de av naturliga skäl inte ha kvar, nu när de kursat. Men de har en ny leverantör i franska garveriet Haas, som levererat Lobbs museum calf sen nåt år tillbaka, och de väntar leverans till mitten av november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in