Citat:
För övrigt har det ju varit rysligt många vackra skor här på det senaste. Alisters austerities är ju bara fantastiska. En skomodell som har vuxit mycket hos mig. Jag tror nog att jag väntar med mitt eget skopostande här för att inte göra en co-co-co-co combobreak.
Citat:
Kul att du fick ett par skor med IIcea-lädret innan det tog slut, riktigt snygg nyans. Precis som du skriver så syns det ju tydligt att det är lite sämre läder men det lär man knappast se från håll.
Jag hoppas att den nya leverantören har lika fina nyanser, skulle vilja beställa ett par från Vass med museum calf.
Jag hoppas att den nya leverantören har lika fina nyanser, skulle vilja beställa ett par från Vass med museum calf.
Citat:
Riktigt vackert, Alister. Jag har alltid tyckt att Vass austerity brogues gör sig som allra bäst på just U-lästen. Gold Museumen gör ju saken bara ännu läckrare!
Men jag tycker ändå att Vass borde kunna ha bjussat på ett prisavdrag eller något, eftersom du så uppenbart tummat på läderkvaliteten. De ska ju trots allt vara så pass ansedda vad gäller den biten. Dina skor hade ju helt klart gått som subbor hos en annan tillverkare i samma "liga", och så tycker jag även Vass borde ha hanterat ditt köp... Ska du inte försöka få lite av dina pengar tillbaka? Om inte annat kan du ju investera det du eventuellt får tillbaka i ett par till nya skor,
Men jag tycker ändå att Vass borde kunna ha bjussat på ett prisavdrag eller något, eftersom du så uppenbart tummat på läderkvaliteten. De ska ju trots allt vara så pass ansedda vad gäller den biten. Dina skor hade ju helt klart gått som subbor hos en annan tillverkare i samma "liga", och så tycker jag även Vass borde ha hanterat ditt köp... Ska du inte försöka få lite av dina pengar tillbaka? Om inte annat kan du ju investera det du eventuellt får tillbaka i ett par till nya skor,

Tackar tackar gott folk!
Hoodog: Jag har fått en viss rabatt på dem, så det är redan styrt så att säga. Och hade vampen och tån varit av sämre kvalitet även dem då hade jag nog tyckt det var lite trist, men de är verkligen fina, så det är bara några av quartersen som de fick tumma på.
Kanske ska ta ett köpstopp till 2015 och sen slå på stort med ett par Bestetti semi bespoke och ett par St Crispin's
Jag såg att afinepairofshoes.co.uk säljer block i samma läst. Lägger in en beställning på deras block och tar det säkra för det osäkra. Det är trots allt svårt att ha för många skoblock.