2013-09-27, 22:15
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
För övrigt har det ju varit rysligt många vackra skor här på det senaste. Alisters austerities är ju bara fantastiska. En skomodell som har vuxit mycket hos mig. Jag tror nog att jag väntar med mitt eget skopostande här för att inte göra en co-co-co-co combobreak.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Kul att du fick ett par skor med IIcea-lädret innan det tog slut, riktigt snygg nyans. Precis som du skriver så syns det ju tydligt att det är lite sämre läder men det lär man knappast se från håll.

Jag hoppas att den nya leverantören har lika fina nyanser, skulle vilja beställa ett par från Vass med museum calf.

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Riktigt vackert, Alister. Jag har alltid tyckt att Vass austerity brogues gör sig som allra bäst på just U-lästen. Gold Museumen gör ju saken bara ännu läckrare!

Men jag tycker ändå att Vass borde kunna ha bjussat på ett prisavdrag eller något, eftersom du så uppenbart tummat på läderkvaliteten. De ska ju trots allt vara så pass ansedda vad gäller den biten. Dina skor hade ju helt klart gått som subbor hos en annan tillverkare i samma "liga", och så tycker jag även Vass borde ha hanterat ditt köp... Ska du inte försöka få lite av dina pengar tillbaka? Om inte annat kan du ju investera det du eventuellt får tillbaka i ett par till nya skor,

Tackar tackar gott folk!

Hoodog: Jag har fått en viss rabatt på dem, så det är redan styrt så att säga. Och hade vampen och tån varit av sämre kvalitet även dem då hade jag nog tyckt det var lite trist, men de är verkligen fina, så det är bara några av quartersen som de fick tumma på.
Citera
2013-09-27, 22:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Tackar tackar gott folk!

Hoodog: Jag har fått en viss rabatt på dem, så det är redan styrt så att säga. Och hade vampen och tån varit av sämre kvalitet även dem då hade jag nog tyckt det var lite trist, men de är verkligen fina, så det är bara några av quartersen som de fick tumma på.

Jamen dåså, då är ju allt i sin ordning! Vilka skor ska du nyinvestera i nu då, med din nyfunna förmögenhet?
Citera
2013-09-27, 22:30
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Jamen dåså, då är ju allt i sin ordning! Vilka skor ska du nyinvestera i nu då, med din nyfunna förmögenhet?

Hehe, ja i och med att jag betalade skorna i augusti så har väl den rabattbesparingen redan gått in i Carmina-bootsen. Och jag ska ju som sagt inte köpa fler skor nu på ett tag. Punkt.
Citera
2013-09-27, 22:31
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Och jag ska ju som sagt inte köpa fler skor nu på ett tag. Punkt.

Säkert.
Citera
2013-09-27, 22:58
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon

Det är ju en helt löjlig summa för en träkloss. Marginalerna måste vara enorma. Här satt jag och tyckte 80 pund för lästade block till mina J~W var i överkant, helt plötsligt är det en struntsumma och jag en idiot som inte köper ett par på studs.

Kan ju tyckas vara dyrt men lästade block till bespokeskor görs ju för hand och endast ett par. Så det är nog ingen "deal breaker" om man ändå hostar upp med 30 + tusen kronor för skorna.

Citat:
Säkert.

Eftersom jag inte heller ska köpa fler skor på ett bra tag så ska jag hjälpa AlisterG att hålla sitt ord Kanske ska ta ett köpstopp till 2015 och sen slå på stort med ett par Bestetti semi bespoke och ett par St Crispin's
Citera
2013-09-27, 23:22
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Kan ju tyckas vara dyrt men lästade block till bespokeskor görs ju för hand och endast ett par. Så det är nog ingen "deal breaker" om man ändå hostar upp med 30 + tusen kronor för skorna.

Jag förstår att priset sätts efter vad folk är villig att betala och inte vad det kostar att tillverka. Men okej, jag ska inte bre på för mycket, det tar ju säkert sin lilla tid att yxa till ett block.
Citera
2013-09-27, 23:57
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Vilken glans du har fått upp! Ser helt fantastiska ut, förtjänar bättre sällskap än de där trista jeansen dock. Det går definitivt att leva med att lädret ser lite sladdrigt ut på sidan upp mot hälen.

Missade denna förut. Tackar! Jeansen är mina "hemmajeans", slitna gamla med lite stretch i=som mjukisbyxor. Orkade inte byta om bara för de där bilderna.
Citera
2013-09-28, 00:41
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Moore är svinfina, och som sagts är AS lika C&J i storlek. Jag har provat Moore och de passade mig utmärkt i stl UK10, som är min standardstorlek. Har även den storleken i flera andra AS-läster.

Härligt att höra! Har du några särskilda skoblock till dina AS eller räcker det gott med Saphirs vanliga?
Citera
2013-09-28, 06:50
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Härligt att höra! Har du några särskilda skoblock till dina AS eller räcker det gott med Saphirs vanliga?

Det par jag har är ett par handgrade som jag har lästade block till, men Herrstils passar utmärkt i dem, så kan säkert Saphirs göra då också. Sen är det ju olika läster, så går inte säga garanterat, men brukar alltid funka ok.
Citera
2013-09-28, 09:13
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Missade denna förut. Tackar! Jeansen är mina "hemmajeans", slitna gamla med lite stretch i=som mjukisbyxor. Orkade inte byta om bara för de där bilderna.

Eftersom jag aldrig sett museum calf IRL, får du härmed lova mig att du någon gång ska ge mig möjligheten att ta en närmare titt på dina skor i verkligheten. Kanske nästa KSoE-träff?

För övrigt var det verkligen ett helt batteri med fina skor som postades i tråden igår. Plötsligt känns mina Vass-chukkas inte alls lika vackra längre...

Men härligt att den här tråden verkligen lever mer nu än kanske någon gång tidigare. Keep it up!
Senast redigerad av hoodog 2013-09-28 kl. 09:16.
Citera
2013-09-28, 11:23
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Det par jag har är ett par handgrade som jag har lästade block till, men Herrstils passar utmärkt i dem, så kan säkert Saphirs göra då också. Sen är det ju olika läster, så går inte säga garanterat, men brukar alltid funka ok.

Jag råkade lägga in en beställning av herrings egna skoblock rent slentrianmässigt med AS skorna. Jag såg att afinepairofshoes.co.uk säljer block i samma läst. Lägger in en beställning på deras block och tar det säkra för det osäkra. Det är trots allt svårt att ha för många skoblock.
Citera
2013-09-28, 11:38
Medlem
Grytters avatar
Alister dina nya vass är ju helt perfekta! Kostar museum mer och kommer de ha kvar museum calf? Vad blev slutnotan för dem? Varför klaga på dina jeans...jag gillar dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in