2013-09-25, 19:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garlione
Vad som är officiellt är att FN nu planerar att spreja ned luften med kemikalien svavel. Man kommer säkert använda sig av flygplan för detta och det kommer yttra sig som så att när svavlet reagerar med luften bildas vattendroppar som blir till långa strimmor på himlen och sedan vidsträckta moln. Vad är annars chemtrails?
Om du orkade läsa igenom artikeln du själv länkade till så skulle du sett att det är tänkt att släppa ut svavelpartiklarna med hjälp av ballonger, inte flygplan, och att effekten förväntas bli som efter ett stort vulkanutbrott. (Effekten blir alltså inte att mänskligheten blir passiva zombies eller vad det nu är chemtrailsförespråkarna påstår för dumheter).
Titta på bilden i din länk så förstår du kanske bättre: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17537778/800/normal/4862b9b26ae4a/klimatgrafik.jpg
Citera
2013-09-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du orkade läsa igenom artikeln du själv länkade till så skulle du sett att det är tänkt att släppa ut svavelpartiklarna med hjälp av ballonger, inte flygplan, och att effekten förväntas bli som efter ett stort vulkanutbrott. (Effekten blir alltså inte att mänskligheten blir passiva zombies eller vad det nu är chemtrailsförespråkarna påstår för dumheter).
Titta på bilden i din länk så förstår du kanske bättre: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17537778/800/normal/4862b9b26ae4a/klimatgrafik.jpg

Om du hade orkat läsa igenom artikeln hade du sett att det inte stod någonting om ballonger utan det var endast hur en tjomme på aftonbladet valt att illustrera utsläppet av svavelpartiklar. Tror du själv att man kan få den globalt täckande svaveleffekten med hjälp av ballonger? Givetvis kommer man använda plan för detta. Och det där om zombies och skit kan du hålla för dig själv. Jag har inte sagt någonting om svavlets påverkan på människor.
Citera
2013-09-25, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om du hade orkat läsa igenom artikeln hade du sett att det inte stod någonting om ballonger utan det var endast hur en tjomme på aftonbladet valt att illustrera utsläppet av svavelpartiklar. Tror du själv att man kan få den globalt täckande svaveleffekten med hjälp av ballonger? Givetvis kommer man använda plan för detta. Och det där om zombies och skit kan du hålla för dig själv. Jag har inte sagt någonting om svavlets påverkan på människor.

Om du hade orkat läsa under bilden så står det Fakta:Fredrik Rundkvist Grafik: Patrik Lindvall. Tror du då att Patrik freestylat lite ballonger på skoj eller tror du de faktiskt har kollat upp detta??
Dock har även artilleripjäser, milslånga skorstenar och förstås flygplan diskuterats som möjliga vägar att genomföra detta, men därifrån till att påstå att du nu lyckats bevisa Chemtrails är extremt långt att gå... Och om du förnekar pratet om att Chemtrails används för att förgifta oss människor, ja då vet jag inte ens varför du väljer att prata om detta. Chemtrails utan illasinnade planer kan ju vara t.ex konstgödsling, men det är ju inte vad som diskuteras i dessa trådar, här diskuteras vissas tro att trafikflygplan i daglig trafik släpper ut massiva mängder gifter för att förgifta och kontrollera människorna.

Edit, varför blir vissa så stötta när de har fel?? Jag har inga problem att erkänna när jag skriver nåt som bevisas vara åt helvete, men många verkar ha oerhört svårt att välja stoltheten och säga Oups, sorry jag tänkte tokigt... Här ör vi ju t.o.m. anonyma, vad är problemet??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-09-25 kl. 23:39.
Citera
2013-09-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du hade orkat läsa under bilden så står det Fakta:Fredrik Rundkvist Grafik: Patrik Lindvall. Tror du då att Patrik freestylat lite ballonger på skoj eller tror du de faktiskt har kollat upp detta??

Fredrik Rundkvist är en vanlig tjomme på aftonbladet som har en historik av att (högst troligt) medvetet förvanska fakta rörande just klimatrapportering så JA - jag antar att han valt att svavelutsläppet ska illustreras med ballonger för att förvilla.

Läs detta om Fredrik Rundkvists tidigare felrapportering:

"Med andra ord publicerar Aftonbladet, Sveriges mest lästa tidning, en artikel som medvetet förvanskat resultat från en statlig rapport, till syfte att förvilla läsarna."

http://ekologistas.se/klimat/aftonbladet-forvanskar-resultat-fran-statlig-rapport-klimatforandringar-ar-nog-inte-bingo-for-sverig e/

Sen har jag ingen aning om vad syftet med chemtrails skulle vara annat än det som beskrivs i artikeln. Jag ville bara lyfta fram att om de inte existerar nu så gör de det högst troligt inom en snar framtid.
Senast redigerad av Garlione 2013-09-25 kl. 23:52.
Citera
2013-09-25, 23:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fredrik Rundkvist är en vanlig tjomme på aftonbladet som har en historik av att (högst troligt) medvetet förvanska fakta rörande just klimatrapportering så JA - jag antar att han valt att svavelutsläppet ska illustreras med ballonger för att förvilla.

Läs detta om Fredrik Rundkvists tidigare felrapportering:

http://ekologistas.se/klimat/aftonbladet-forvanskar-resultat-fran-statlig-rapport-klimatforandringar-ar-nog-inte-bingo-for-sverig e/

Sen har jag ingen aning om vad syftet med chemtrails skulle vara annat än det som beskrivs i artikeln. Jag ville bara lyfta fram att om de inte existerar nu så gör de det högst troligt inom en snar framtid.

För att vara ärlig värderar jag inte heller Fredriks kunskaper särskilt högt, faktum är att jag gått i samma klass som killen t.om. (reagerade först nu när jag kollade upp honom) men felrapporteringen du länkar till är ju snarast tvärtemot vad han påstår nu. I länken påstås att Fredrik rapporterat underskattande om klimatpåverkan. Men att sprida svavel lär ju knappast behövas om det inte finns något riktigt klimathot.. Sen hur man sprider det, ja varför skulle de försökt bluffa genom att påstå ballonger? Menar du att trafikflygbolagn släpper ut svavel för att stoppa klimathotet, om inte - hur får du ihop detta med de befintliga påståendena om Chemtrails?

Edit: såg nu att du gjort en Edit att du inte får ihop det med befintliga påståenden. Ok, du menar alltså helt enkelt att någon nån gång i framtiden kan tänkas släppa ut svavel från flygplan och därför har du bevisat Chemtrails. Jag tror inte konspirationsfanatikerna håller med dig eftersom det visar att de alla haft fel, men visst, rent formellt har du kanske rätt. Dock är ju i sånt fall konstgödsling ett lika starkt bevis....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-09-26 kl. 00:07.
Citera
2013-09-27, 08:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Vad som är officiellt är att FN nu planerar att spreja ned luften med kemikalien svavel. Man kommer säkert använda sig av flygplan för detta och det kommer yttra sig som så att när svavlet reagerar med luften bildas vattendroppar som blir till långa strimmor på himlen och sedan vidsträckta moln. Vad är annars chemtrails?
Nej idiot, det är en gammal idé som varit känd för allmänheten i åratal men det finns inga konkreta planer på dess genomförande. Svavlet skulle släppas ut dubbelt så högt som vanliga flygplan flyger och skulle inte synas som streck.

Det verkar enormt dyrt men säg mig främst, tror du tanken med detta är att vara taskig mot folk?
Citera
2013-09-28, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej idiot, det är en gammal idé som varit känd för allmänheten i åratal men det finns inga konkreta planer på dess genomförande. Svavlet skulle släppas ut dubbelt så högt som vanliga flygplan flyger och skulle inte synas som streck.

Det verkar enormt dyrt men säg mig främst, tror du tanken med detta är att vara taskig mot folk?

Jag ser risker och är orolig för oss människor och djur som delar denna planet och därav är jag intresserad av detta och vill få en givande diskussion. Sen kommer sådana som du och slänger ur dig skit i spydig ton som om du fick betalt för det.

Jag vet att geoengineering varit tabubelagt, men allmänt känt ett tag, men det är först i år som IPCC tar upp det i sin rapport och första gången som kvällspressen också lyfter fram det som planetens räddning.

"Russia urges UN climate report to include geoengineering"
http://www.theguardian.com/environment/2013/sep/19/russia-un-climate-report-geoengineering
Räknas det inte som en konkret plan?

Du säger att det verkar dyrt? Det tycks vara helt fel. Det är däremot mycket billigt och några tiotals miljarder kronor kan ge en grads temperatursänkning.

Du säger att svavlet skulle släppas ut dubbelt så högt som vanliga flygplan flyger och skulle inte synas som streck. I rapporten står att svavlet skall släppas ut på 10-50 km höjd. Det är inga problem för flygplan och självklart skulle utsläppet synas som streck på himlen innan de breder ut sig som askmoln. Man kan använda sig av ballonger också för att spreja ut svavlet, men det är säkert mer effektivt med flygplan. Se denna:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fyra-satt-att-kyla-jorden_7962282.svd

Svavel är en kemikalie och man "planerar att börja" släppa ut det från flygplan. Det är vad jag kallar chemtrails.

Jag tror inte att tanken är att vara direkt taskig mot folk eller göra människor till zombies. Jag förstår och tror på argumenten om att det kan sänka solens genomträningskraft och därav temperaturen på jorden. Däremot lever jag med övertygelsen om att pengar och olja styr denna värld och vår strävan efter detta grumlar vårt förnuft och får oss att bli väldigt kortsiktiga och dumdristiga. Det ser jag stora risker med. Risker som bör diskuteras utan att för den sakens skull bli ovänner och börja med löjliga påhopp.

Detta är jag inte alls insatt i, men lyfter fram det som intressant.
"Påståendet att det sker en global uppvärmning fungerar bara om de statistiska kurvorna kapas runt år 1850 då industrialismen började, men studeras den ”förbjudna” 450,000-årsgrafen som är baserad på isborrkärnor, blir det tydligt att vi redan passerat in i nästa istid och att medeltemperaturen redan sjunkit ca 2 grader.
Ur detta perspektiv blir det enklare att förstå att den upphetsade globala kampanjen som syftar till att sälja in den globala uppvärmningsteorin är ett bedrägeri som i sin tur syftar till att kapitalisera på en tillfällig global uppvärmning som surfar på människors tendens att vilja ansluta sig till ett gruppsykologiskt konsensus.
Kapitaliseringen sker genom att kemi/oljeindustrin ska ”rädda världen” genom att under de närmaste kanske 50-100 åren spruta ut diverse kemikalier i atmosfären och genom att avgiftsbelägga allt från bilar till tandkräm med koldioxidavgifter. När den tillfälliga upphettningen viker av nedåt, eftersom planeten redan börjat att kylas ned de senaste 1000 åren, kommer politikerna att hurra och tacka industrin för att de räddade planeten. Det komiska är att de kommer att påskynda istiden."
http://newsvoice.se/2013/09/25/allt-mer-uppenbart-geoengineering-och-chemtrails-finns-pa-den-overstatliga-agendan/
Citera
2013-09-28, 06:58
Medlem
JustBecauses avatar
Det hela är ju en definitionsfråga. Du kallar geo-engineering för chemtrails och t ex jag kallar "flygplanen idag sprejar oss" för chemtrails - konspirationsteori. Det är ett rätt stort steg där emellan.
Det du pratar om är kommande, i (nära?) framtid och handlar om geo-engineering medans tomtarna här fotograferar varje kondensstrimma som bevis för att de sprejar oss idag och flera år bakåt...för att få sälja mediciner mot det de sprejar. Typ.

EDIT: till exempel detta är ju det vi diskuterar i denna tråd: http://chemtrailsisverige.wordpress.com
Senast redigerad av JustBecause 2013-09-28 kl. 07:03.
Citera
2013-09-28, 07:21
Bannlyst
Hörde en ganska så intressant intervju häromdagen hos Toxic reality radio. De intervjuade en man vid namn Billy Hayes som arbetat för H.A.A.R.P under en lång tid och som för nuvarande lider av hjärtrelaterande problem, så det sägs att han inte kommer att vara vid liv så länge till på grund utav detta. Hans team bestod då utav fyra medlemmar, alla i kritiskt tillstånd, men vad jag vet så är Billy fortfarande vid liv och därför vill han se till att fortsätta sprida den här informationen.

Iallafall, det som gjorde hela den här intervjun så intressant att lyssna på är på det sättet han förklarar hur H.A.A.R.P och Chemtrails har en förbindelse med varandra och hur båda programmen jobbar tillsammans, värt att lyssna på ifall man är intresserad av den här typen av information.

http://youtu.be/m_bIp8iwfIY (Intervjun är gjord 2012)
Citera
2013-09-28, 10:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Hörde en ganska så intressant intervju häromdagen hos Toxic reality radio. De intervjuade en man vid namn Billy Hayes som arbetat för H.A.A.R.P under en lång tid och som för nuvarande lider av hjärtrelaterande problem, så det sägs att han inte kommer att vara vid liv så länge till på grund utav detta. Hans team bestod då utav fyra medlemmar, alla i kritiskt tillstånd, men vad jag vet så är Billy fortfarande vid liv och därför vill han se till att fortsätta sprida den här informationen.

Iallafall, det som gjorde hela den här intervjun så intressant att lyssna på är på det sättet han förklarar hur H.A.A.R.P och Chemtrails har en förbindelse med varandra och hur båda programmen jobbar tillsammans, värt att lyssna på ifall man är intresserad av den här typen av information.

http://youtu.be/m_bIp8iwfIY (Intervjun är gjord 2012)

jag orkar inte titta på fler YT klipp av galenpannor som hittar på massa skit om det som de inte begriper.

om någon kunde visa på att chemtrails finns så hade det funnits något att diskutera och att koppla ihop HAARP med detta ämne är som att koppla ihop fiskars lekperiod med meteoritnedslag.
Citera
2013-09-28, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
jag orkar inte titta på fler YT klipp av galenpannor som hittar på massa skit om det som de inte begriper.

om någon kunde visa på att chemtrails finns så hade det funnits något att diskutera och att koppla ihop HAARP med detta ämne är som att koppla ihop fiskars lekperiod med meteoritnedslag.

Det finns inget att titta på i det jag länkade.
Citera
2013-09-28, 11:06
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Det finns inget att titta på i det jag länkade.

öh va? vad menar du med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in