Var på stan med en kompis och fikade när hon blev uppringd av en kille som ville prata med henne om "jobb". När han kom förbi introducerade han sig själv och sa att han fått numret av nån hon kände (som hon inte hade den blekaste aning om vem det var) och att hon skulle vara lämplig för Zinzino. Kolla in
www.zinzino.se för lite mer information. Men redan efter några minuter började det låta alldeles för bra för att vara sant där belopp om 80 000 kr om året utan att nästan lyfta ett finger var utlovat förutsatt man lyckas sälja ett par kaffemaskiner. Man ska med andra ord pracka på vänner eller bekanta en kaffemaskin, varav man får 30 % av försäljningskostnaden samt royalty på poletterna som bara kan användas till dessa maskiner. Visst, lyckas man sälja iväg tio stycken espressomaskiner låter det ju som en bra deal men lätta pengar är sällsynt. Det roliga var att fastän det inte var mig han skulle träffa, var jag den enda han egentligen samtalade med och verkligen försökte sälja konceptet till. Men det är väl deras strategi kanske, att försöka övertyga den som är svårast att manipulera.
Vad jag undrar är om det är någon annan som stött på detta. Visst låter allting väldigt bra, och det är väl oftast då som man kan förvänta sig att det är någonting lurt.