2006-07-12, 19:04
Medlem
Var på stan med en kompis och fikade när hon blev uppringd av en kille som ville prata med henne om "jobb". När han kom förbi introducerade han sig själv och sa att han fått numret av nån hon kände (som hon inte hade den blekaste aning om vem det var) och att hon skulle vara lämplig för Zinzino. Kolla in www.zinzino.se för lite mer information. Men redan efter några minuter började det låta alldeles för bra för att vara sant där belopp om 80 000 kr om året utan att nästan lyfta ett finger var utlovat förutsatt man lyckas sälja ett par kaffemaskiner. Man ska med andra ord pracka på vänner eller bekanta en kaffemaskin, varav man får 30 % av försäljningskostnaden samt royalty på poletterna som bara kan användas till dessa maskiner. Visst, lyckas man sälja iväg tio stycken espressomaskiner låter det ju som en bra deal men lätta pengar är sällsynt. Det roliga var att fastän det inte var mig han skulle träffa, var jag den enda han egentligen samtalade med och verkligen försökte sälja konceptet till. Men det är väl deras strategi kanske, att försöka övertyga den som är svårast att manipulera.

Vad jag undrar är om det är någon annan som stött på detta. Visst låter allting väldigt bra, och det är väl oftast då som man kan förvänta sig att det är någonting lurt.
Citera
2006-07-12, 23:29
Medlem
Det som låter för bra för att vara sant e oftast det.
Citera
2006-07-13, 00:24
Medlem
Av hemsidan att döma verkar det snarast vara en klubb för folk som gillar exotiskt kaffe.

Mitt tips är att du går med om du är väldigt förtjust i kaffet som dom säljer, inte annars. Att försöka MLM-a sina polare slutar sällan väl...
Citera
2009-02-15, 21:02
Medlem
Gusten grodsluks avatar
bump

Jag misstänker liknande, har fått erbjudandet själv, är det nån annan som vet mer?
Citera
2009-02-16, 08:54
Medlem
No_fears avatar
Zinzino är väl det gamla MLM-företaget Seven Nox (en utbruten del av Natures Own) som enbart har kaffemaskiner dom säljer nu för tiden.

Kaffemaskinerna är rätt så dyra och de såkallade refillen är också dyra.

Dricker inte kaffe själv men har hört att det ska vara gott kaffe iallafall.

Jobbade själv med Seven när dom hade telefonin PGone, men det telefonin bolaget har bytt namn nu och minns inte vad det heter nu.

Nu är jag säljare och det är grymt mycket lättare att tjäna pengar som säljare i ett vanligt säljföretag än säljare i ett mlm företag.

I MLM så har du ett tvivelaktigt rykte som pyramidspel och i många fall så stämmer ryktet.

I MLM så har du större konkurrens för det finns kanske 5-50 till som säljer samma sak som du i din stad. Så en mer mättad marknad.

Så vill ni tjäna extra pengar kolla efter ett extra säljjobb istället, tjänar nog mer att ta nån extra kväll/helg på ett callcenter än sälja MLM vägen.
Citera
2009-02-16, 21:34
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Ja, maskinen kostar 4lök och refillerna 3-5spänn per st.

Jag fick förslaget men detta framkallade väldigt många varningsklockor. Det verkade mest som att någon försökt inducera en kedjereaktion och tjäna en massa pengar på 0 arbete. Man måste köpa en egen maskin först (för 1000kr mer än vad de påstådda kunderna får pröjsa för samma maskion), man får inte ens lånemaskin, allt snack var kring att värva nya säljare, en massa löften som var alldeles för bra för att vara sanna.
Citera
2009-02-17, 11:05
Medlem
Fleshcutters avatar
Om du har en massa kaffeälskande rika kompisar så kan det vara en bra deal kanske.
Citera
2009-02-21, 12:17
Medlem
Realinvestings avatar
hm, jag fick det här "erbjudandet" nu i veckan faktiskt. Det är som ni säger, för bra för att vara sann. Finns det någon mer här inne som kan delge lite mer om saken? ja om det nu verkligen är ett pyramid spel?
Citera
2009-03-01, 09:04
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Det är ett solklart pyramidspel!

De vill att du ska köpa den där maskinen och en massa kaffe så de kan tjäna någon tusenlapp på dig, och sedan så vill de att du skall värva nya, du får ju några tusenlappar för besväret men det får ju de också.
Citera
2009-04-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusten grodsluk
Det är ett solklart pyramidspel!

De vill att du ska köpa den där maskinen och en massa kaffe så de kan tjäna någon tusenlapp på dig, och sedan så vill de att du skall värva nya, du får ju några tusenlappar för besväret men det får ju de också.

Tjoho

Tydligen fins det fler som använder systemet som ett pyramidspel, men tittar du på en presentation lite närmare så är det mer likt Tupperware, dvs rent klassiskt direktförsäljning.
Vill man göra en liten extrainkomst enbart med att dricka och bjuda på lite kaffe så fungerar det bra.

Vill du bli snuskigt rik så måste du tyvärr ta på dig en mycket agressiv attityd och då är det smart att inte blanda in kompisar.

Zinzino är inte ett pyramidspel, men det fins tydligen många med bakgrund från olika pyramidspel som använder samma säljteknik inom zinzino.
Citera
2009-04-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanto
Tjoho

Tydligen fins det fler som använder systemet som ett pyramidspel, men tittar du på en presentation lite närmare så är det mer likt Tupperware, dvs rent klassiskt direktförsäljning.
Vill man göra en liten extrainkomst enbart med att dricka och bjuda på lite kaffe så fungerar det bra.

Vill du bli snuskigt rik så måste du tyvärr ta på dig en mycket agressiv attityd och då är det smart att inte blanda in kompisar.

Zinzino är inte ett pyramidspel, men det fins tydligen många med bakgrund från olika pyramidspel som använder samma säljteknik inom zinzino.
Låter inte som något pyramidspel, utan snarare som att man får procent på vad man säljer som hos Tupperware, jag gillar Tupperware´s produkter, så
är produkten bra så är det OK. Själv dricker jag inte kaffe.
Citera
2009-07-07, 23:34
Medlem
Håller med....

Jag kan bara hålla med...
Visst är Zinzino i grund och botten ett nätverksföretag.
Det är dock en stor skillnad på nätverksföretag och pyramidspel.
Ser inget dumt med att ge säljare mer pengar än att slänga ut på marknadsföring?

Jag är en nöjd kund hos de och kommer förbli så.
/Erik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in