2009-08-28, 16:38
Medlem
Var också på en sådan här intervju för några dagar sedan..
Är man en bra försäljare och är född med tur, så är det ett jävla bra jobb. Min polare som jobbar med det tjänar 30 lax i månaden på en relativt kort arbetstid.. Men det är ju han! Själv hade man tjänat ngn hundring om jag hade haft tur..
hehe
Citera
2009-09-09, 16:14
Medlem
Har också varit på introduktion..

Kolla denna sida innan ni går med på något sånt här, http://www.mlm-thetruth.com/
Citera
2009-09-09, 20:46
Medlem
Zinzino är ett nätverksföretag, precis som tupperwere, mary kay m.m
som handlar om ren direktförsäljning! som är det äldsta och effektivaste säljarmetoden.
Pyramidspel är olagligt!! detta är nätverk där du gör pengar på dom du värvat och dom i sin tur, men om du inte hjälper dom och inte själv jobbar får du inte ta del av deras vinst.
Men som sagt alla är inte säljare, men att marknadsföra en produkt är inte svårt, så om du får chansen till detta tycker jag att du iallafall ska lyssna
Att maskinen kostar mer än för kunder, är att du får till material och kaffe för att kunna starta din buissnes. Som med alla egenföretagare måste man investera i sitt jobb!
Citera
2010-06-01, 01:51
Medlem
ZinZino är 110% lagligt och rätt. All annan info är felaktig och grundar på okunskap.

Den som snackar annan skit och hellre vill jobba efter statens 45års plan får gärna göra det! =)

Personligen tycker jag att det är skönare att hjälpa andra människor att få mer fritid och tjäna mer pengar

Det är precis det de går ut på!

Men absolut så ni som vill gnälla får somsagt göra det, men när ja läser det ni skriver så känner ja absolut inte igen mig i textrena.. det står Zinzino men det är då absolut inte som ni beskriver det.. =P

Men med en produkt som kaffe som förövrigt är världens näst största handelsvara och ett företag med en tillväxt på 50% per år och 50% bara hitills iår så kan ni ju fundera på om pengar finns att tjäna?

Jag vet svaret på den frågan ja!
Citera
2010-06-01, 14:52
Medlem
zappBrannigans avatar
Citat:
ZinZino är 110% lagligt och rätt. All annan info är felaktig och grundar på okunskap.
Wow en förstapostare på internet går i god för ett företag till 110%! Det är ju mer än hundra procent för fasen! Hur lagligare kan det bli enentligen

Citat:
Den som snackar annan skit och hellre vill jobba efter statens 45års plan får gärna göra det! =)
Ja detta verkar helt klart vara det enda alternativet, jag slänger mitt bolag i sjön och börjar sälja kaffebönor åt någon annan!
Citat:
Personligen tycker jag att det är skönare att hjälpa andra människor att få mer fritid och tjäna mer pengar
Fucking jävla Jesus verkar ha anlänt i tråden helt utan egenintressen. FRÄLS MIG!

Citat:
en med en produkt som kaffe som förövrigt är världens näst största handelsvara och ett företag med en tillväxt på 50% per år och 50% bara hitills iår så kan ni ju fundera på om pengar finns att tjäna? Jag vet svaret på den frågan ja!

Ja för toppen eller botten på näringskedjan?

Visa dina blivande försäljare lite respekt istället för att idiotförklara dem med säljsnack från 90-talet
Citera
2010-07-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invoid

Det är precis det de går ut på!

Men absolut så ni som vill gnälla får somsagt göra det, men när ja läser det ni skriver så känner ja absolut inte igen mig i textrena.. det står Zinzino men det är då absolut inte som ni beskriver det.. =P

Men med en produkt som kaffe som förövrigt är världens näst största handelsvara och ett företag med en tillväxt på 50% per år och 50% bara hitills iår så kan ni ju fundera på om pengar finns att tjäna?

Jag vet svaret på den frågan ja!

Nu har jag kontakter ganska högt upp i zinzinoorganisationen hehe

Det är ju ganska få som får ihop några ordentliga summor pengar på kaffebryggarna. Dem som kämpar på bra får ut en lön på ca 18 000 efter skatt och det är ju detsamma som man får på ett vanligt jobb.
Citera
2010-07-08, 08:03
Medlem
ge mig 5 tusen i förskott så jag kan köpa mig fina kläder att sälja i så är jag zinzino's nya topsäljare!
Citera
2010-07-08, 10:30
Medlem
haha !! fan va många som jobbar på zinzino som postar här

de giriga cheferna vill bara ha fler säljare, det skulle inte förvåna mig om man måste upp i domstol för att få ut lönen om man får iväg någon av dessa apparater.

oseriösa giriga företag brukar ha en tendens av lögner och lova gröna skogar och ha en sån där "köra över folk" attityd och bara mala på med skit man inte ens lyssnar på.

titta också efter den där "snälla, lita på mig" blicken och medhållandet "ja visst är det bra ??? VISST ÄR DET ???"
Citera
2010-07-08, 12:04
Medlem
Gick med på detta. La in mina 7 lax och fick lovat åt mig att dom skulle fixa mina "två ben" 3 veckor senare har det inte hänt ett endaste jävla skit förutom att min syster också gick med och jag har fått hem kaffemaskinerna som man betalar 1000 spänn mer per styck än kunderna.
Citera
2010-07-09, 20:18
Medlem
Detta är typiskt en sådan verksamhet där man själv köper en apparat, säljer en till några vänner etc sedan lägger man av. Zinzino tjänar lite pengar och själv går man - med lite tur, plus minus noll.
Citera
2010-09-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DialM
Detta är typiskt en sådan verksamhet där man själv köper en apparat, säljer en till några vänner etc sedan lägger man av. Zinzino tjänar lite pengar och själv går man - med lite tur, plus minus noll.

Ja, tyvärr är det rätt i många fall. Vill man tro att man köpt en lott och ska bli rik utan att jobba så har man nog inte rätt egenskaper att driva en egen rörelse, inte heller att jobba med MLM.
De flesta människor ser inte möjligheterna, bara svårigheter och hinder. Låt istället er chef bestämma och gör som han säger så får ni er lön.
Alla som köpt en Tupperware-produkt är puckade och grundlurade, och dessutom har väl säkert någon fet direktör tjänat pengar på kuppen!
Citera
2010-09-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Gick med på detta. La in mina 7 lax och fick lovat åt mig att dom skulle fixa mina "två ben" 3 veckor senare har det inte hänt ett endaste jävla skit förutom att min syster också gick med och jag har fått hem kaffemaskinerna som man betalar 1000 spänn mer per styck än kunderna.
Inte helt ovanligt att det blir så i MLM företag. Det lilla jag kunde läsa mig till så säljer Zinzino ungeför 7000 maskiner per år... vidare så har man minst 700 säljare... vilket gör att snittet ligger på mindre än 10 maskiner per år... dvs de flesta snittar inte ens en försäljning per månad. Men det är klart är man duktig så kan det väl bli pengar i detta också.

Skulle vara väldigt nyfiken om någon har detaljerna i återförsäljningsavtalet. Hur mycket får man per såld maskin och hur ser nätverks-dealen ut... Någon som kan lägga ut?

/Mattias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in