2013-09-24, 14:36
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
När det gäller "förövarna" så kan vi ju diskutera både under vilka tortyrmetoder bekännelserna framkommit och de helt absurda påståendena som dessa "förövare" gjort.

Ja berätta vad du vet om den tortyr som alla råkat ut för.
Börja tex med Suchomel och fortsätt sedan med Eichmann är du bussig.

/VV
2013-09-24, 18:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

/VV

Kan ju fortsätta sedan med Konrad Morgen,Johann Kremer, Böck, Gerhard Hess, Hölblinger, Storch och Wiebeck, alla före detta SS-män varav ingen anklagad för något brott, som samtliga vittnade vid Frankfurträttegången?
2013-09-24, 19:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

/VV

Intressant att du nämner Eichmann, för han var nämligen också "Förintelsetroende" vilket framgår av den biografi han skrev, efter det att han läst vad Rudolf Höss skrivit. Men, Eichmann förstod inte var Höss hade fått judarna ifrån, eftersom han visste exakt hur många han skickat till Auschwitz och misstänkte därför att Höss begått handlingarna tillsammans med sionister(!!).

Så, ovanstående har ju en sensmoral och den tror jag du förstår.
2013-09-24, 22:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Intressant att du nämner Eichmann, för han var nämligen också "Förintelsetroende" vilket framgår av den biografi han skrev, efter det att han läst vad Rudolf Höss skrivit. Men, Eichmann förstod inte var Höss hade fått judarna ifrån, eftersom han visste exakt hur många han skickat till Auschwitz och misstänkte därför att Höss begått handlingarna tillsammans med sionister(!!).
[...]
Jag bara undrar om jag förstår dig rätt (eller eventuellt fel)?

Menar du att Eichmann hade noll koll? Och menar du också att Höss massmördade judar på helt eget bevåg (ur nazistisk synvinkel), fast i någon sorts "maskopi" (?) med "sionister"??

Hur är det slutligen med tortyrfantasierna angående Eichmann förresten?
2013-09-24, 22:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Intressant att du nämner Eichmann,
Intressant att DU kommer med påståenden som du sedan inte backar upp utan istället kommer du med ett tomt innehållslöst svar.
Hade du inga tortyrbevis?

/VV
2013-09-24, 23:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Intressant att DU kommer med påståenden som du sedan inte backar upp utan istället kommer du med ett tomt innehållslöst svar.
Hade du inga tortyrbevis?

/VV

Påstod jag att Eichmann torterats? Icke. Tvärtom underströk jag att Eichmann helt frivilligt köpte "Förintelsen", precis som ni efter att han läst bekännelserna från Rudolf Höss. Däremot torterades Rudolf Höss, det känner du säkert till.
2013-09-24, 23:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag bara undrar om jag förstår dig rätt (eller eventuellt fel)?

Menar du att Eichmann hade noll koll? Och menar du också att Höss massmördade judar på helt eget bevåg (ur nazistisk synvinkel), fast i någon sorts "maskopi" (?) med "sionister"??

Hur är det slutligen med tortyrfantasierna angående Eichmann förresten?

Någon tortyr av Eichmann har jag aldrig hävdat. Däremot samarbetade Eichmann med sionister under kriget rörande emigration till Israel och flera sionister avrättades efter kriget i Israel som "kollaboratörer". Höss däremot blev torterad, därav bekännelsen.
2013-09-25, 00:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Någon tortyr av Eichmann har jag aldrig hävdat. Däremot samarbetade Eichmann med sionister under kriget rörande emigration till Israel och flera sionister avrättades efter kriget i Israel som "kollaboratörer". Höss däremot blev torterad, därav bekännelsen.
Okej. Jag noterar att du, till skillnad från andra "revisionister", inte tror att Eichmann blev torterad för att berätta om t ex sitt deltagande i och det verkliga syftet med Wannseekonferensen. Bra så.

Att Eichmann samarbetade med sionister kan det nog anses råda delade meningar om, men i sak har du rätt. Han hade kontakt med och "sam"-arbetade med sionister åtminstone före Wannseekonferensen, då emigration ännu var det främsta vapnet för att få ett judefritt Europa. Vidare skickade han en sorts trevare, uppenbarligen via s k sionister, om att låta judar slippa (!) Auschwitz mot att de allierade betalade med exempelvis lastbilar under sin tid i Ungern.
2013-09-25, 00:53
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
När det gäller "förövarna" så kan vi ju diskutera både under vilka tortyrmetoder bekännelserna framkommit och de helt absurda påståendena som dessa "förövare" gjort.
Jaha, men...

Citat:
... vad du egentligen menade med förövarna som torterades var ... Höss!
Ofta brukar man tala och skriva i singularis när man menade en person och inte som du, skriva i pluralis.
Sedan har jag för mig att Höss blev slagen när man hittade honom och man ville veta vem han var.
Om han torterades när han skrev sina bekännelser kanske du kan visa upp dina solida bevis på.

/VV
2013-09-25, 09:05
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ja det inte mycket du förstår, eller möjligen vill du inte ens förstå. De tusentals vittnesmål du pratar om är för det första inte ens samstämmiga på övergripande nivå, vilket du bör veta om du läst vittnesmålen, och som jag skrev finns det vittnesmål som avfärdar "Förintelsen" och andra rövarhistorier som cirkulerat, mest känd är väl Paul Rassinier som bl.a satt i Buchenwald. Alla möjliga avrättningsmetoder och likhanteringar har levererats av vittnen som suttit i samma läger, det kallar inte jag "detaljnivå".
Jag har varit i Buchenwald på 70-talet.
Jag talade med en som suttit inspärrad i lägret under kriget. Han var vår guide.
Han berättade precis det som så vitt jag vet är den huvudsakliga(?) avrättningsmetod som användes där.
Kulor och krut.
Vem vet, kanske man även tog folk av daga på annat vis.

Vad är det som inte är samstämmigt på övergripande nivå?
Vilka vittnesmål finns det som avfärdar Förintelsen.
Berätta!

/VV
2013-09-25, 19:21
Medlem
Snacket om att "vittnesmål" är dåliga bevis... Du missar en av mina poänger (och struntar i att bemöta dem andra). Min poäng är att så pass många vittnesmål ej är möjligt att konstruera - dvs totalt fysiskt omöjligt att "arrangera", det finns ingen som drar i tyglarna - alltså finns det sanning i vittnesmålen.

Att "fejka" ett folkmord är ungefär lika svårt som att "fejka" ett fullskaligt krig. Det går inte Skepticism är bra men bara om det sker på ett logiskt tillvägagångssätt. Försök övertala alla som befann sig i Skövde hösten 88 att ljuga om vad som hände i Skövde den hösten för resten av livet... Det är omöjligt.

Vilken jävla auktoritet är det som arrangerat "massproducerandet" av lögner menar ni? Var finns bevisen för denna "order"?
Senast redigerad av flowhunter 2013-09-25 kl. 19:30.
2013-09-25, 21:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Okej. Jag noterar att du, till skillnad från andra "revisionister", inte tror att Eichmann blev torterad för att berätta om t ex sitt deltagande i och det verkliga syftet med Wannseekonferensen. Bra så.

Att Eichmann samarbetade med sionister kan det nog anses råda delade meningar om, men i sak har du rätt. Han hade kontakt med och "sam"-arbetade med sionister åtminstone före Wannseekonferensen, då emigration ännu var det främsta vapnet för att få ett judefritt Europa. Vidare skickade han en sorts trevare, uppenbarligen via s k sionister, om att låta judar slippa (!) Auschwitz mot att de allierade betalade med exempelvis lastbilar under sin tid i Ungern.

Huruvida Eichmann torterades vid förhören i Israel känner jag inte till. När det gäller Wannseekonferensen och emigration så har du fel. Wannseekonferensen ägde rum 20 januari 1942 , men Eichmann, på order av Himmler, organiserade emigration av judar så sent som 1944, närmare bestämt den 25 april 1944 på Hotel Majestic i Budapest enligt tidningen Life i en artikel från 1960. Tämligen ologiskt mitt uppe i "massgasningarna".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in