2013-09-20, 15:19
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affischstil
Men du Kamelfittan var aldrig där...du som så säkert skulle komma...
Det där har du ingen aning om
Citat:
Helena skrattade högt, jag drog själv på smilbanden och halva rättssalen verkade tycka det var roligt sagt.
Vi får väl se om GM har lika kul när domen kommer.
Citera
2013-09-20, 15:24
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanfaanfaan
-Jag står också på samma sida som du, men jag behövde inte vara med i rättssalen. Det räckte för mig med FUP och denna tråd.
Att vårt samhälle hyser idioter är ingen nyhet. Du menar att du står på samma sidaoch stöttar en person som enligt vittnen utgett sig vara nekrofil, deltagit i att stötta en kvinna att ta livet av sig för att sedan ha sex med liket? Är det ett beteende att stötta? En person som innehaft illegala vapen och använt dom för att hota? Varför skulle man annars skjuta från fönster? Du menar att en person som innehar likdelar och kanske tom haft dessa som sexleksaker är någon som ska hyllas? Det säger isåfall mycket om vilken sjukt skruvad moraluppfattning du har.
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-09-20 kl. 15:29.
Citera
2013-09-20, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Det där har du ingen aning om

Vi får väl se om GM har lika kul när domen kommer.
Det är teoretiskt omöjligt eftersom det fanns bara tre åhörare! En stödperson till HL, en journalist och jag (resten var poliser som i och för sig agerade åhörare, vaktpersonal, åklagare, advokat och en hel hög jurister samt domare och såklart HL själv). Under förhandlingen kom det in en fjärde person om HL vinkade till (de verkade känna varandra) men hon gick kort därefter.

Dessutom när jag gick ut och skulle åka hem första gången var det en person som kom ut och tog ett kort på min nummerskylt på min bil. Jag uppfattade det som att den personen tog kort på alla som deltog eller bara gick förbi och deras nummerskyltar. Ja, jag smygtog själv ett kort på HL så jag ska inte klaga. Jag uppfattade det som att den personen jobbade för HL.

Men men jag tror dig inte. Från åhörarbänkarna sett rakt framifrån till podiet, bland domarna mfl var det en kvinna eller man som satt längst till vänster? Var det en kvinna eller man om satt längst till höger?

Hur hade HL håret första dagen och hur hade hon håret andra dagen? Bar hon keps?

Du ljuger oss alla rakt upp i ansiktet och det vet jag.

Jag kan inte sia om domen men jag hoppas på friande dom, HL har aldrig överklagat vapenbrottet så hon kommer fortsätta sin behandling i alla fall.
Senast redigerad av Affischstil 2013-09-20 kl. 16:11.
Citera
2013-09-20, 17:44
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Det är teoretiskt omöjligt eftersom det fanns bara tre åhörare! En stödperson till HL, en journalist och jag (resten var poliser som i och för sig agerade åhörare, vaktpersonal, åklagare, advokat och en hel hög jurister samt domare och såklart HL själv). Under förhandlingen kom det in en fjärde person om HL vinkade till (de verkade känna varandra) men hon gick kort därefter.
Du har rätt, snöpligt nog så befann jag mig inte i Göteborg. Men min medverkan hade nog inte förändrat utgången i målet. Det är ju GM som står åtalad, ingen Kamelfitta. Jag hade oturligt nog inte ens möjlighet att ta en titt på GM vilket gör att jag inte ens kan bidra med något utlåtande huruvida det är hon som slickar på kraniet. Utlåtanden från SKL talar dock sitt tydliga språk. Utredningen visade ju att sannolikheten att kvinnan på bilden var tämligen hög. Detta i kombination med fynd och vittnesuppgifter talar väl ändå starkt för att just handlingar som denna låg i GM's intressesfär.
Citat:
Dessutom när jag gick ut och skulle åka hem första gången var det en person som kom ut och tog ett kort på min nummerskylt på min bil. Jag uppfattade det som att den personen tog kort på alla som deltog eller bara gick förbi och deras nummerskyltar. Ja, jag smygtog själv ett kort på HL så jag ska inte klaga. Jag uppfattade det som att den personen jobbade för HL.
Då lär väl alla som parkerade på Packhusplatsen de dagarna få besök av GM för en inspektion av deras datorer för att se om de är Kamelfittor, Theroner eller MrsMagooer mfl. Är det verkligen lagligt att samla information så, och vad tänker sig GM och hennes vänner göra med alla dessa hundratals reg-nummer? Kanske polisen kan engageras och bilda en utredningsgrupp a'la Palmegruppen anno 1980-tal

Lägg gärna ut den smygtagna bilden på GM så kan alla få göra bedömningen om hon är den som slickar. Du är ju bergsäker på att fallet inte är så, vilket i ditt perspektiv skulle rentvå GM på den punkten.
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-09-20 kl. 17:47.
Citera
2013-09-20, 21:17
Medlem
Citat:
Att vårt samhälle hyser idioter är ingen nyhet. Du menar att du står på samma sidaoch stöttar en person som enligt vittnen utgett sig vara nekrofil, deltagit i att stötta en kvinna att ta livet av sig för att sedan ha sex med liket? Är det ett beteende att stötta? En person som innehaft illegala vapen och använt dom för att hota? Varför skulle man annars skjuta från fönster? Du menar att en person som innehar likdelar och kanske tom haft dessa som sexleksaker är någon som ska hyllas? Det säger isåfall mycket om vilken sjukt skruvad moraluppfattning du har.
Ett tips! -Tagga ner, tagga ner.
Dina inlägg ska inte handla om mig, det vet du mycket väl, det står i moderatormeddelandet du ser strax för du postar in något i tråden.

Nu är det bara att se fram mot vad domarna tycker. Jag tror att de de hellre minskar TR:s påföljd än ökar den.

Citat:
...
Utlåtanden från SKL talar dock sitt tydliga språk. Utredningen visade ju att sannolikheten att kvinnan på bilden var tämligen hög. Detta i kombination med fynd och vittnesuppgifter talar väl ändå starkt för att just handlingar som denna låg i GM's intressesfär
...
Till och med mrsMagoo har erkänt att SKL bedömningarna inte alls räcker för vad domaren vill bevisa vad gäller bilderna. Det här har vi diskuterat förut, varför dra upp det igen? Läs mina tidigare poster om detta och släpp snacket om SKL utlåtande som bevis.
Citera
2013-09-20, 23:59
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanfaanfaan
Nu är det bara att se fram mot vad domarna tycker. Jag tror att de de hellre minskar TR:s påföljd än ökar den.
Givetvis! Det ska bli oerhört spännande att se vad hovrätten har att säga. Oavsett utslag så har dock GM tydligt visat att hon inte klarar av att leva i samklang med gällande moral- och normuppfattning. Hon begriper inte att hon gör fel när hon bryter mot de mest basala uppfattningarna om värdighet och respekt för döda. Hon innehar illegala vapen, likdelar och har enligt vittnen påstått att hon varit med och haft ihjäl en kvinna. Hon hotar och attackerar människor som tycker hon agerat fel, hon anmäler människor till höger och vänster, trots att det är hon som gör fel. Hon klarar inte ens av att förhålla sig på ett forum som Flashback, detta forum och alla meningsmotståndare ska krossas. Snacka om att färdas i en förhärdande motvind. Det bästa som kunde hända GM är ett straff där hon kan få vård för sina problem, och förhoppningsvis någon gång i framtiden kunna bli en närande samhällsindivid.
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-09-21 kl. 00:02.
Citera
2013-09-24, 23:47
Bannlyst
Citat:
Givetvis! Det ska bli oerhört spännande att se vad hovrätten har att säga. Oavsett utslag så har dock GM tydligt visat att hon inte klarar av att leva i samklang med gällande moral- och normuppfattning. Hon begriper inte att hon gör fel när hon bryter mot de mest basala uppfattningarna om värdighet och respekt för döda. Hon innehar illegala vapen, likdelar och har enligt vittnen påstått att hon varit med och haft ihjäl en kvinna. Hon hotar och attackerar människor som tycker hon agerat fel, hon anmäler människor till höger och vänster, trots att det är hon som gör fel. Hon klarar inte ens av att förhålla sig på ett forum som Flashback, detta forum och alla meningsmotståndare ska krossas. Snacka om att färdas i en förhärdande motvind. Det bästa som kunde hända GM är ett straff där hon kan få vård för sina problem, och förhoppningsvis någon gång i framtiden kunna bli en närande samhällsindivid.
Tittut.

Andra har påpekat det och troligen jag också du sitter och fantiserar och ljuger. Jag innehar inga illegala vapen och likdelar. Du kan inte skriva i nutid då det rör sig om dåtid. Dessutom innehade jag aldrig likdelar enligt den lexikala definitionen av lik utan skelett. Ett lik är en död kropp en avliden med hudkostym på till skillnad från ett skelett.

Jag hotar egentligen inte människor jag har bara gjort det tre gånger eller nått senaste fem åren och då har det inte varit L eller S, de ljuger. Dessutom när jag hotar någon så låter det inte så mesigt som de vill få det till. Jag säger mina få hot jag utdelat på ett mycket grovt och utstuderat sadistiskt vis, jag har helt enkelt en sådan attityd att hot skall vara förankrade i ren terror (samt att de tror jag verkligen kommer göra det för jag kan i detalj beskriva de värsta grymheter du kan tänka dig ). Vi pratar alltså om en helt annan nivå av hur ett hot ser ut när det kommer från mig än hur det beskrivs av L och S. Men jag är egentligen inte en person som hotar jag agerar direkt istället och alltid gjort (det som gjorde mig avstängd för ett tag var just detta, jag hade agerat. så det var inget hot)

Attackerar människor vet jag inte var du fått det ifrån? När har jag gjort det?

Jag har inte varit med och haft ihjäl en kvinna.

Jag har inte gjort en polisanmälan under hela min livstid fram tills för runt tre år sedan. Men om man blir utsatt för brott tycker du inte man skall anmäla? Det låter snarare som din värdering kring mig spelar in snarare än ditt tycke om lag och moral när du säger så. Är du en hycklare? Enligt gällande norm- och moraluppfattning skall man polisanmäla brott.

För mig så tycker jag att jag ha god moral, försöker säga sanning och försöker aktivt vara en bättre människa. Jag försöker få bukt med mina problem (och nej jag är inte nekrofil så det är inte ett av mina problem) och vill verkligen gå vidare.
Senast redigerad av SantaMuerte 2013-09-25 kl. 00:00.
Citera
2013-09-25, 00:23
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
För mig så tycker jag att jag ha god moral, försöker säga sanning och försöker aktivt vara en bättre människa. Jag försöker få bukt med mina problem (och nej jag är inte nekrofil så det är inte ett av mina problem) och vill verkligen gå vidare.

Jag vill gärna veta om du tycker det är god moral att som du, öppna en delsektion på ett forum (på en av goresajterna du drev) där du uppmanade folk att posta bilder på döda barn?

Jag bara undrar alltså.

(länken till screenshotet där du skriver detta funkar tyvärr inte längre, men du kan vara 110% säker på att jag talar sanning)
Citera
2013-09-25, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Jag vill gärna veta om du tycker det är god moral att som du, öppna en delsektion på ett forum (på en av goresajterna du drev) där du uppmanade folk att posta bilder på döda barn?

Jag bara undrar alltså.

(länken till screenshotet där du skriver detta funkar tyvärr inte längre, men du kan vara 110% säker på att jag talar sanning)
Varför är du på Flashback det är väl en fullständigt omoralisk site från första början? Har du sett goresektionen där de postar bilder på mördade barn hela tiden? Eller när de målade clownansikten på Arbogabarnen? Om du skall klaga var konsekvent.

Jag har aldrig sagt att jag är världens bästa människa eller något sådant. Men jag söker aktiv förändring och är inte alls samma människa idag som jag var för några år sedan, för ett år sedan, eller för 6 månader sedan. Jag har mål här i livet och ett av dem är att bli en enligt mig bättre människa i alla avseenden.
Citera
2013-09-25, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Varför är du på Flashback det är väl en fullständigt omoralisk site från första början? Har du sett goresektionen där de postar bilder på mördade barn hela tiden? Eller när de målade clownansikten på Arbogabarnen? Om du skall klaga var konsekvent.

Jag har aldrig sagt att jag är världens bästa människa eller något sådant. Men jag söker aktiv förändring och är inte alls samma människa idag som jag var för några år sedan, för ett år sedan, eller för 6 månader sedan. Jag har mål här i livet och ett av dem är att bli en enligt mig bättre människa i alla avseenden.
Tror du hovrätten kommer ge dig ett frikännande?
Citera
2013-09-25, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Tror du hovrätten kommer ge dig ett frikännande?
Jag vet inte. Vi fick jackpot så många gånger att det var löjligt. Åklagaren var svamlig och sade fel vart och varannat. Till och med råkade kalla mig för pedofil istället för nekrofil en gång. Fel siffror och hänvisningar hela tiden. Jag började under rättegången tro att hon blivit lite sjuk eller gick på tunga mediciner så förvirrat intryck gav hon.

Min advokat och jag var jättebra vi var ett riktigt bra team som körde på och pulvriserade totalt.

Men när moralpanik är i bilden och någon använder ord som nekrofil och försöker verkligen svartmåla någon, mig då alltså, är utgången mer osäker. Folk tenderar till att vara känslomässigt lagda. Men jag hoppas de är proffsiga och tagit till sig de vi sagt och kan slå ifrån sig dumheterna. Då kommer jag frias helt. Det är lagligt att inneha skelett, lagen om griftefrid har aldrig handlat om skelett födda utomlands och ej gravsatta i Sverige. Vi talar alltså om föremål, vilket till och med åklagaren själv i en skrivelse till Hovrätten kallade dem för.
Citera
2013-09-25, 01:56
Bannlyst
Vet inte om de postats tidigare men här har ni läsning om rättegången:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2040307-skelettkvinnan-polisen-manipulerade-utredning

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2043266-polisen-medger-fel-i-skelettmalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in