Citat:
Ursprungligen postat av
White Christmas
Jag minns när Björn Borg fick pris som århundradets svenska idrottsman och han sa i sitt tal att vi svenskar ska verkligen vara stolta, vi är så omtyckta och respekterade runt om i världen. Den bilden har nog utlänningar med svenskt pass förstört vid det här laget, jihadister som kommer igenom länders säkerhetssystem just för att Reinfeldt och Mona delar ut svenska medborgarskap kors och tvärs utan några som helst krav på individen. Utan dessa pass så hade många liv räddats, svenska politiker är delansvariga. Andra araber och afrikaner med svenskt pass härjar i Sydamerika, Thailand mm och skämmer ut Sverige. Så det fina ryktet svenskar har haft är nog nu tyvärr förbrukat, istället börjar bilden om svensken som mjäkig, lättlurad och ryggradslös växa fram. Sveriges invandringpolitik skadar inte bara Sverige utan även världen. Snart kommer Danmark ha hårda kontroller vid bron.
Det sverigevänliga lokomotivet går inte att stoppa i opinionen, det tar sin tid innan det kommer i rullning, det tar även ett bra tag innan man får upp farten men väl igång går den inte att stoppa och det går bara fortare och fortare. Alla svenskar måste göra ett val inom tid, familj och trygghet eller kaos och mångkultur.
Bra talat.
Som patologiskt tennisfreak måste jag ge en fjäder i hatten också för trådens första referens till denna ädla sport.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Ligger man under dem förtjänar man konspirationsteorier i inboxen.
haha, helt korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Jag förutspår att det pågående zigenarspektaklet kommer att gynna SD i kommande undersökningar. Svensk media är i detta ärende helt i otakt med majoriteten av svenska folket.
Vad i h-e. ska polisen inte få hålla koll på grovt kriminella klaner, frågar sig många. Mycket färre människor ser bilden av en annalkande förintelse, stöveltramp, 30-tal och Zyklon-B som media försöker prångla ut.
Visar det sig dessutom att ryktet är sant att "svenskar" har deltagit i massmorden i Kenya blir det ytterligare ett antal tiondelar till SD.
Själv har jag varit i radioskugga sista veckan och inte hängt med alls, har du nån hyfsad källa på det ryktet?
Och förresten, hur stor succé blev kampanjen "Sverige räcker till för oss alla"?
https://www.facebook.com/ossalla/likes
Är detta den officiella facebooksidan så har vi en graf som intagit pankaksstadiet alla redan.
Det är bara att konstatera, ideologin ultraberikning är kraftigt dalande. Att stå för ultraberikning känns i dagsläget lika fräscht som sossarnas desperata buttler-politik gjorde inför valet 2010.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Talade med en moderat riksdagsperson som jag känner privat. Vi samtalade om tiden efter Reinfeldt och om Johansson Heinös konstaterande att sjuklövern inte kan ta tag i invandrarfrågor eftersom det alltid gynnar SD. Oavsett hur man närmar sig det hela.
Moderaterna är medvetna om att de befinner sig i ett svårt läge. Reinfeldt kan inte vara partiledrare hur länge som helst. Troligtvis (ganska säkert enligt min källa) avgår han ett år efter valet 2014. Vad man än tycker om Reinfeldt har han ingett förtroende för tidigare socialdemokrater som numer röstar på moderaterna. Låt vara inte i invandrarfrågan. Men i andra områden, i huvudsak plånboksfrågor, som betyder mer för dem som röstar. Avgår Reinfeldt kommer en stor andel av dem som röstar på moderaterna idag att oavkortat gå till SD. Ett byte av partiledare inom M ger över 20 procent för SD och under 20 för M. De blir alltså mindre än SD.
Angående invandrarfrågan och Heinö gäller följande. Även om ett parti inom sjuklövern, vilket i så fall bara gäller M eller S, skulle säga att man måste dämpa nivåerna så slår det över i negativ riktning på det parti som säger det, men gynnar däremot SD. stort Man är alltså låst. Detta är känt i riksdagen.
Sammantaget kan man säga att frustrationen i riksdagen är stor. Invandrarfrågan växer och är snart den största, men sjuklövern får rådet av analytiker att inget säga eftersom det bara gynnar SD. Det är en stor förklaring till sjuklöverns irritation på SD. Det handlar alltså inte ytterst om att man anser att deras politik är fel, utan att de i ensam majestät äger hela frågan.
Härligt när det kommer inlägg direkt från Rosenbads maktkorridorer som berikar opinionstråden, ser fram emot fler sånna klassinlägg.
Din polare där lär sitta löst inför 2014 när SD dundrar in. Tror de tänker helt fel vad gäller invandringsfrågan, de som först vågar ta steget kommer bli vinnare i längden. Och då handlar det inte om några radikala steg, utan att höja kraven på invandrare, inga konstigheter och den hållningen kommer normaliseras fortare än någon rädd riksdagsman kan tro.