Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Men magneter har många egenskaper som så kallad levande materia har. En egenskap som de har är till exempel att de består av materia.
Har du några belägg för en verklig gräns (dvs. inte någon definition vi människor bara har bestämt oss att skapa) som skiljer död och levande materia från varandra? Är virus levande? Är atomer verkligen döda? Eller har vi bara skapat en definition av liv och död, som definierar atomer som döda? Om atomer är döda, varför rör de sig? Det är också en egenskap som levande varelser har.
En levande varelse, som en ekorre till exempel, kan inte röra sig om den är död, så hur kan atomer röra sig om de är döda?
Åh fan i helvete du, består de av materia??? Det hade jag ingen djävla aning om

Hörru, ord har faktiskt betydelse och det är något vi människor har givit dem. Om du vill kalla en gris för knapptelefon så kör i vind men räkna inte med att göra dig förstådd.
Så jepp, det finns definitioner av vad som är liv och inte. Och du geniet, varför tror du jag skrev i mitt tidigare svar till dig:
"Det kan finnas fall där frågan är svårare att avgöra men i föreliggande fall, människa kontra magnet så är det inget djävla problem för någon annan än rena elitidioter att avgöra vad som är levande och inte."? Det var för att slippa en onödig runda av ditt idiotiska svammel. Virus är just ett sådant omdiskuterat fall men ta mig djävulen, varken människor eller vanliga magneter är virus
Du är helt ute och cyklar och jag rekommenderar dig att du släpper det här innan du skämmer ut dig ytterligare. Människor är en livsform, magneter är det inte, få in det i din djävla skalle någon gång!
Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Magnetism och elektricitet är dock samma sak: elektromagnetism.
Nej
Citat:
Ursprungligen postat av
-vaas-
Förstår man inte liknelsen mellan magneter och kön är man fullständigt dum i huvudet oavsett hur mycket man gör sig lustig över negrer.
Förstår man inte
skillnaden så, ja just det...