2013-09-19, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Magnetism och elektricitet är dock samma sak: elektromagnetism.

Nej, nu får du ta och gå om gymnasiet för det här duger inte!

Magnetism finns oftast alltid där elektricitet finns, men elektricitet finns inte alltid där magnetism finns. Elektricitet och magnetism är således INTE samma sak eftersom elektricitet är elektroner som rör sig medan magnetism är något annat som rör sig (fråga mig inte vad för det vet jag inte. Jag vet dock att det inte är elektroner).
Citera
2013-09-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann.Oying

Magnetism finns oftast alltid där elektricitet finns, men elektricitet finns inte alltid där magnetism finns. Elektricitet och magnetism är således INTE samma sak eftersom elektricitet är elektroner som rör sig medan magnetism är något annat som rör sig (fråga mig inte vad för det vet jag inte. Jag vet dock att det inte är elektroner).

Är du mongo i hjärnan eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetism
Citera
2013-09-19, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zodar

Fast elsydeon påstod att elektricitet och magnetism var samma sak och om så var fallet skulle man ju kunna få ut oändligt med elektricitet ur en permanentmagnet men .. Det kan man ju inte.
Citera
2013-09-20, 08:14
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

Första meningen i den svenska artikeln:

Citat:
Elektromagnetism är en del av fysiken som förenar elektriska och magnetiska fenomen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetism

Hur kan något som är samma sak förenas med sig självt? Den engelska artikeln inleds litet annorlunda.
Citera
2013-09-20, 15:17
Medlem
Hur räknar han in hemafroditgrodor i sin formel?
Citera
2013-09-20, 21:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Det kanske du ska fråga dig själv efter att ha läst igenom vad fan det var du svarade på
Citera
2013-09-20, 21:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Men magneter har många egenskaper som så kallad levande materia har. En egenskap som de har är till exempel att de består av materia.

Har du några belägg för en verklig gräns (dvs. inte någon definition vi människor bara har bestämt oss att skapa) som skiljer död och levande materia från varandra? Är virus levande? Är atomer verkligen döda? Eller har vi bara skapat en definition av liv och död, som definierar atomer som döda? Om atomer är döda, varför rör de sig? Det är också en egenskap som levande varelser har.

En levande varelse, som en ekorre till exempel, kan inte röra sig om den är död, så hur kan atomer röra sig om de är döda?
Åh fan i helvete du, består de av materia??? Det hade jag ingen djävla aning om Hörru, ord har faktiskt betydelse och det är något vi människor har givit dem. Om du vill kalla en gris för knapptelefon så kör i vind men räkna inte med att göra dig förstådd.

Så jepp, det finns definitioner av vad som är liv och inte. Och du geniet, varför tror du jag skrev i mitt tidigare svar till dig: "Det kan finnas fall där frågan är svårare att avgöra men i föreliggande fall, människa kontra magnet så är det inget djävla problem för någon annan än rena elitidioter att avgöra vad som är levande och inte."? Det var för att slippa en onödig runda av ditt idiotiska svammel. Virus är just ett sådant omdiskuterat fall men ta mig djävulen, varken människor eller vanliga magneter är virus

Du är helt ute och cyklar och jag rekommenderar dig att du släpper det här innan du skämmer ut dig ytterligare. Människor är en livsform, magneter är det inte, få in det i din djävla skalle någon gång!

Citat:
Magnetism och elektricitet är dock samma sak: elektromagnetism.
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Förstår man inte liknelsen mellan magneter och kön är man fullständigt dum i huvudet oavsett hur mycket man gör sig lustig över negrer.
Förstår man inte skillnaden så, ja just det...
Citera
2013-09-21, 11:16
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann.Oying

Magnetism och elektriska fält kan ses som separata fenomen, eller så kan de ses som olika aspekter av samma fenomen (tex ett enbart elektriskt fält för en observatör kan vara både ett elektriskt fält+ett magnetiskt fält för en annan observatör).
Senast redigerad av Kurret 2013-09-21 kl. 11:23.
Citera
2013-09-21, 12:07
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Ta ett steg tillbaka så ser ni att han lägger faktapusselbitar där han letar efter vad som helst med två variabler. Av på, positivt negativt. Inom den här tankeleken skulle alla faktapusselbitar med fler variabler än två vara "motargument".
Citera
2013-09-21, 14:46
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
En levande varelse, som en ekorre till exempel, kan inte röra sig om den är död, så hur kan atomer röra sig om de är döda?

Din logik haltar. Du har gjort ett felaktigt antagande om att allt som rör sig är levande, att definitionen för att vara vid liv är att röra på sig. Vilket naturligtvis är fullständigt absurt.
Citera
2013-09-22, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
Magnetism och elektriska fält kan ses som separata fenomen, eller så kan de ses som olika aspekter av samma fenomen (tex ett enbart elektriskt fält för en observatör kan vara både ett elektriskt fält+ett magnetiskt fält för en annan observatör).

Ja, men enbart ett magnetiskt fält runt t ex en permanentmagnet kan aldrig ses som ett elektriskt fält av någon (förutom elsydeon då förstås men han räknas inte).
Citera
2013-09-22, 17:34
Medlem
Det är ju inte i en lätt situation som studenten sätter sig själv i.
Självklart tycker han inte om homosexuella, det är många vita som inte gör heller, själv tycker jag man skall vara straight fast det har ingen betydelse i frågan.

Utan läraren har säkert skojat till det med att nämna en sorts liknelse, det blir lite uppförstorat i och med att dem är svarta. Man drar slutsatsen att deras kunskapsnivå inte kan vara så stor. Sedan tycker jag synd om studenten som inte fattade att det var ett skämt om magneter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in