2013-09-21, 16:11
Bannlyst
Eitam menar också att det är rastillhörigheten om man ska få inneha en maktposition i landet eller inte och att israeliska araber inte ska få verka inom israelisk politik. Det är inget fel med ett sådant uttalande alls, det är som vanligt SD:s dubbelmoral som är det intressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av JP
Det är självklart mer acceptabelt med extrema uttalanden när de sker i ett land som ligger i väpnad konflikt mot det folk man uttalar sig om.
Jaså, säger du det? Men varför söker SD:s ledning aktivt upp en sådan här individ som till och med har varnats och hotats av åtal av Israels "Attorney General" för sina uttalanden? Det är ju en judisk dödsnazist vi har att göra med, kanske den mest radikala kända sådana i hela landet. Men eftersom judarna och palestinierna bråkar så är det förståeligt och bra att omfamna denna herre, eller va?

Din logik är inte helt glasklar.
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-21 kl. 16:14.
Citera
2013-09-21, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Eitam menar också att det är rastillhörigheten om man ska få inneha en maktposition i landet eller inte och att israeliska araber inte ska få verka inom israelisk politik. Det är inget fel med ett sådant uttalande alls, det är som vanligt SD:s dubbelmoral som är det intressanta.

Fast nu bortser du från något väldigt viktigt (förmodligen medvetet). Sionisterna i SD är en väldigt liten falang som än så länge inte har stöd i SD:s program för sig agenda.
Citera
2013-09-21, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Fast nu bortser du från något väldigt viktigt (förmodligen medvetet). Sionisterna i SD är en väldigt liten falang som än så länge inte har stöd i SD:s program för sig agenda.
Jag konstaterar bara att det rör sig om tre personer som representerar SD i riksdagen, varav en är partisekreterare och har utmålats som den med mest inflytande i hela partiet. Om dessa destruktiva individer rensas ut så är ju ingen gladare än jag.
Citera
2013-09-21, 16:32
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Riktiga SVENSKA nationalister har, för länge sedan, gett upp hoppet om SD. Sverigedemokraterna är ett parti för fårskocken. Att SD har utvecklats till ett fårskocksparti är huvudanledningen till att det går så bra för dem i opinionen, därför att majoriteten av den svenska befolkningen är får som endast lyssnar till lockrop som fårskallar förstår.

Det där har ju extremsekterna på vänsterkanten, KPML (r) och allt vad dom heter, sagt i 40 år som förklaring varför deras egna partier aldrig lyfter och att vanliga arbetare och knegare hellre röstar på sossarna än på revolutionära kommunistpartier.

Så nu kör alltså SvP med samma retorik, att svenska folket är hjärntvättade fårskallar som inte förstår sitt eget bästa och röstar sjuklövern och SD istället för Svenskarnas Parti.

Kom igen nu. Det finns troligen ett skäl varför partier som SvP eller Kommunistiska Partiet aldrig kommer att locka några större skaror än dom närmast sörjande.
Citera
2013-09-21, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej, men om Sverigedemokraterna började förespråka den politik som var nödvändig för att säkra vårt folks överlevnad, bevarande, frihet och självständighet tillsammans med kompetent och effektivt styre, så hade åtminstone inte jag sett någon vits med SvP.

Jag gick ju inte från SD till SvP för att vara tuff, häftig eller radikal utan eftersom de lösningar dessa förespråkar också är de lösningar som är nödvändiga. Det är ju inga konstigheter.

Min lojalitet och kärlek till mitt folk är större än vad någon organisationslojalitet någonsin kommer att vara. Men detta har ganska lite med trådstarten att göra, så vi kan ju återgå till att diskutera den, så slipper vi varningar och raderade inlägg.

Jag har nämnt detta förut, men en ledande SvP:are har ju påstått att SD redan på Klarströms och Janssons tid var "köpta sionister av Mossad". Då borde man ni inte vilja ta med dom i tång oavsett vad de hycklar om "öppen svenskhet"?
Citera
2013-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
En liten falang med väldigt mycket makt och som styr hela partiet med järnhand. De som avviker från deras agenda hamnar i en uteslutningsprocess. Hur är det relevant huruvida denna falang inte har stöd i SD:s program så länge det är de själva som styr? Ett program i sig är helt värdelöst så länge det inte följs.
Citera
2013-09-21, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
En liten falang med väldigt mycket makt och som styr hela partiet med järnhand. De som avviker från deras agenda hamnar i en uteslutningsprocess. Hur är det relevant huruvida denna falang inte har stöd i SD:s program så länge det är de själva som styr? Ett program i sig är helt värdelöst så länge det inte följs.

Ja, med mycket makt. Men fortfarande en liten grupp med litet stöd hos gräsrötterna. Det låter som en ekvation som inte är hållbar på lång sikt som jag ser det. Åkesson låter förvisso denna falang hållas, men han delar inte deras politiska agenda utan talar om en tvåstatslösning och Palestiners rätt till en egen stat.
Citera
2013-09-21, 16:55
Medlem
Citat:
Jag har nämnt detta förut, men en ledande SvP:are har ju påstått att SD redan på Klarströms och Janssons tid var "köpta sionister av Mossad". Då borde man ni inte vilja ta med dom i tång oavsett vad de hycklar om "öppen svenskhet"?
Jag skiter väl fullständigt i vad andra SvPare har sagt? Det finns inget magiskt med SvP annat än att jag gör bedömningen att deras politik är vad som krävs för att få landet på fötter igen. Svårare än så är det faktiskt inte.
Citera
2013-09-21, 16:55
Bannlyst
Citat:
Jag skiter väl fullständigt i vad andra SvPare har sagt? Det finns inget magiskt med SvP annat än att jag gör bedömningen att deras politik är vad som krävs för att få landet på fötter igen. Svårare än så är det faktiskt inte.

Vi talar ju inte om vem som helst utan om en av bildarna och redaktör för nättidningen.
Citera
2013-09-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ja, med mycket makt. Men fortfarande en liten grupp med litet stöd hos gräsrötterna. Det låter som en ekvation som inte är hållbar på lång sikt som jag ser det. Åkesson låter förvisso denna falang hållas, men han delar inte deras politiska agenda utan talar om en tvåstatslösning och Palestiners rätt till en egen stat.
Nu har ju tyvärr gräsrötterna ingenting att säga till om dessvärre, så jag kan inte se hur det här kan vända. Den enda möjligheten är att gräsrötter jobbar sig upp i partiet, men hur ska det gå till när vi har en partiledning som är sionistisk och som utesluter folk för det minsta lilla? Fortsätter de i samma takt kommer det inte finnas några sunda Sverigedemokrater kvar.

Sedan anser jag ju att inte ens de sunda element i SD har vad som krävs för att lösa dagens problem, därför bör jag inte ens kalla de för sunda, men de är helt klart sundare än sionisterna. Även om dessa inte hycklar som sionisterna, så är de väl fortfarande kulturnationalister? Kasselstrand är det iaf.
Citera
2013-09-21, 17:00
Bannlyst
Citat:
Nu har ju tyvärr gräsrötterna ingenting att säga till om dessvärre, så jag kan inte se hur det här kan vända. Den enda möjligheten är att gräsrötter jobbar sig upp i partiet, men hur ska det gå till när vi har en partiledning som är sionistisk och som utesluter folk för det minsta lilla? Fortsätter de i samma takt kommer det inte finnas några sunda Sverigedemokrater kvar.

Sedan anser jag ju att inte ens de sunda elementen i SD har vad som krävs för att lösa dagens problem. Även om dessa inte hycklar som sionisterna, så är de väl fortfarande kulturnationalister? Kasselstrand är det iaf.

I en demokratisk förening utgår all makt från medlemmarna. En förändring är möjlig, men däremot inte i en odemokratisk förening.

Sedan tror jag att du ändvänder termen "kulturnationalism" fel.
Citera
2013-09-21, 17:03
Medlem
Citat:
Vi talar ju inte om vem som helst utan om en av bildarna och redaktör för nättidningen.
Och? Hur är det relevant huruvida en ledande SvPare spekulerar i att SD var uppköpta tidigt? Det är helt irrelevant. Du frågade om SvP skulle upplösas om SD blev betydligt bättre och nationalistiskt, mitt svar på den frågan är att SvP inte skulle behövas om SD blev ett etnonationalistiskt parti, som SvP är idag. Varför skulle SvP behövas då menar du?

Sedan handlar det givetvis om trovärdighet. Om Moderaterna skulle bli "nationalistiskt" över en natt, skulle inte nationalister börja rösta på det för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in