2013-09-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja det är hot om att utsättas för våldtäkt. Så vad tror du själv om 1 och 2?

Vänta lite nu, menar du att alla kvinnor lever under ett "hot" om att utsättas för våldtäkt?

Eller menar du att alla kvinnor lever med en "risk" att utsättas för en våldtäkt?

Observera att ett "hot" är i sig en brottslig handling, som om du svarar just hot, vem är det som utför den brottsliga handlingen?

Kan vi hänga kvar lite vid ditt svar, så kommer vi till mitt svar om en stund.
Citera
2013-09-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Vänta lite nu, menar du att alla kvinnor lever under ett "hot" om att utsättas för våldtäkt?

Eller menar du att alla kvinnor lever med en "risk" att utsättas för en våldtäkt?

Observera att ett "hot" är i sig en brottslig handling, som om du svarar just hot, vem är det som utför den brottsliga handlingen?

Kan vi hänga kvar lite vid ditt svar, så kommer vi till mitt svar om en stund.
Ja jag menar hot om våldtäkt. Så vad är ditt svar på 1 och 2?
Citera
2013-09-21, 11:33
Medlem
Citat:

Och som sagt, VEM är det som utför detta hot?
Citera
2013-09-21, 11:39
Medlem
Citat:
Och som sagt, VEM är det som utför detta hot?
Alla personer som säger att kvinnor förtjänar att bli våldtagna om de går klädda på ett visst sätt och de som håller med om att kvinnor ska anpassa sig efter detta.

Så vad tror du själv om din frågeställning? Eller vill du inte svara?
Citera
2013-09-21, 11:50
Medlem
Citat:
Alla personer som säger att kvinnor förtjänar att bli våldtagna om de går klädda på ett visst sätt och de som håller med om att kvinnor ska anpassa sig efter detta.

Jag vill gärna svara, och håller på att skriva på ett svar. Under tiden skulle jag gärna vilja stanna kvar ett tag vid dina svar.

Jag anser att alla människor skall/bör anpassa sig efter alla de risker de känner till. Dvs, jag anser det vara mycket dumt att ignorera risker man är väl medveten om. Det inkluderar risken att bli utsatt för en våldtäkt.

Det innebär också att OM klädsel är en bidragande faktor i risken att bli våldtagen, så anser jag att varje kvinna måste själv bedöma hur de ska agera utifrån sin egen uppfattning om risken. Notera mitt OM ovan.

Innebär det att jag är en av de personer som HOTAR kvinnor med våldtäkt?
Citera
2013-09-21, 11:51
Medlem
Citat:

Får jag fråga efter ett svar på mitt inlägg #1871?
Citera
2013-09-21, 11:59
Medlem
Citat:
Jag vill gärna svara, och håller på att skriva på ett svar. Under tiden skulle jag gärna vilja stanna kvar ett tag vid dina svar.

Jag anser att alla människor skall/bör anpassa sig efter alla de risker de känner till. Dvs, jag anser det vara mycket dumt att ignorera risker man är väl medveten om. Det inkluderar risken att bli utsatt för en våldtäkt.

Det innebär också att OM klädsel är en bidragande faktor i risken att bli våldtagen, så anser jag att varje kvinna måste själv bedöma hur de ska agera utifrån sin egen uppfattning om risken. Notera mitt OM ovan.

Innebär det att jag är en av de personer som HOTAR kvinnor med våldtäkt?

Citat:
Får jag fråga efter ett svar på mitt inlägg #1871?
Tack, då avvaktar jag ditt svar på frågorna 1 och 2 om var den kritiska punkten går och om vi har passerat den i Sverige idag.

Mitt oprecisa svar på #1871 blir att den kritiska punkten går nånstans mellan Sverige och Afghanistan, där kvinnor går iklädda burka och knappt kan röra sig ute på dagtid och än mindre efter mörkrets inbrott men du har säkert ett betydligt mer precist svar än så.
Citera
2013-09-21, 12:00
Medlem
Citat:

Varför antar du automatiskt att någon som tror att en viss klädsel kan locka till sig kriminella idioter anser att kvinnor förtjänar att bli våldtagna?
Citera
2013-09-21, 12:01
Medlem
Citat:

Mitt oprecisa svar på #1871 blir att den kritiska punkten går nånstans mellan Sverige och Afghanistan, där kvinnor går iklädda burka och knappt kan röra sig ute på dagtid och än mindre efter mörkrets inbrott men du har säkert ett betydligt mer precist svar än så.

Kan du försöka svara igen, då jag efterfrågar nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER, ej klädsel...?
Citera
2013-09-21, 12:07
Medlem
Citat:
Kan du försöka svara igen, då jag efterfrågar nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER, ej klädsel...?

Den går alltså nånstans mellan förekomsten av av våldtäkter mot kvinnor i Sverige och Afghanistan. Du vet förmodligen mer exakt var den går.
Citera
2013-09-21, 12:18
Medlem
Citat:
Den går alltså nånstans mellan förekomsten av av våldtäkter mot kvinnor i Sverige och Afghanistan. Du vet förmodligen mer exakt var den går.
Varför skulle han veta det? Det är ju en gräns som du har uppfunnit och frågar efter.
Citera
2013-09-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Varför skulle han veta det? Det är ju en gräns som du har uppfunnit och frågar efter.
Jag noterar att du har missat FlamReds fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in