Citat:
Ursprungligen postat av
snoken.76
Blir densamma, antagligen för att diazepam (eller fm1

r som jag gladligen tar fast de ligger hemma för att de ska säljas ;P) är muskelavslappnande vilket alprazolam ju inte är.
Dessutom är ju opiater en hela annan grej även om effekten är att man blir skön av både, jag brukar "tvinga" mina säljare att ta 1st xanor/temesta/halv fm1:a när de ska köpa trad för kramprisken. Hehe, världens sämsta säljare med för mkt känslor involverat möjligtvis ,).
Konstigt nog är det ändå xanor (efter fm1

rna) som säljer bäst.
Väldigt bra av dig att du tvingar på dom nån benzo till tradden. Tummen upp!
Citat:
Ursprungligen postat av
snoken.76
Jo det kan jag hålla med om ang humöret. Och att det kan variera från gång till gång vid opiatbruk. Kan bli irriterad på varje liten sak sambon gör som jag aldrig stör mig på annars
Stessolid är väl, vad jag förstått det som, det läkarna tar till IV under en krampanfall just för att stoppa det. Finns väl inga studier på att benzo ska minska kramprisken men jag har fått kanske 10 krampanfall under de senaste 5 åren jag har tagit tradd och varje gång utav dom har varit utan 1 tabeltt benzo i kroppen. Har även tagit en extra benzo om jag börjat känna mig konstig vilket fått mig lugn. (Ligger ändå aldrig på högre doser än 700 mg vilket är rätt lite i de vana kretsarna trots allt) Så det kan lika gärna vara ett sammanträffande, det kan vara rent psykiskt att jag stressar ner och inte oroar mig på samma sätt och en himla massa andra saker som spelar in som sömn, mat etc. Men jag tror stenhårt på att benzo är det som hjälper mig, som uppenbarligen väldigt lätt från krampanfall, till att inte få det.
Det är benzon som dämpar krampanfallen, speciellt iktorivil då det är krampdämpande. Stesolid är mer snabbverkande och bra att ta direkt då man känner på sig att man är påväg att få ett krampanfall(om man haft det förut och känner igen symptomen). Sen är det så att alprazolam(Xanor/Xanax) kan OCKSÅ ge krampanfall, kraftiga sådana, och jag ska förklara varför.
Jo, det är så att om man har gått på lite större mängder, eller gått på det i några månader, men även om man bara festflummat på dom några helger eller några dagar i rad så ökar risken för krampanfall, av Xanoren. Det hände mig då min läkare fick mig att lägga in mig på avgiftning på xanor, och dom lurade mig och sa att dom trappade ner på xanoren, men så var inte fallet utan dom hade tagit bort det direkt, första dagen.. 2-3 veckor senare då jag är hemma hos mina föräldrar, sitter nere i soffan med min då unga syster på 13-14 år och kollar TV. Blir väldigt yr och kan inte andas, försöker ta mig till mitt rum så ligger nå meter bort. Vaknar upp och ligger i en stor blodpöl runt om hela mig, knäckt näsan, hål i överläppen som även slagit sönder ena framtanden och hakan. Jag flög typ upp i luften och landade först med ansiktet först i golvet(Min syster har berättat såklart). Så var försiktig när ni slutar med Xanoren eller har gått på större mängder i några dagar/veckor.
Ville bara få detta sagt så ni som läser vet att xanor även kan ge er krampanfall.
mvh