Citat:
Ursprungligen postat av
Shanks
Då blir jag bekymrad. Filip och Fredrik spelade ju in sin hundrade pod som en livepod och sände direkt. Det är klart att vissa saker då blev lite opolerade och något behövs klippas bort, men visar Sigge & Alex på så tveksam kreativitet att de måste skriva ned exakt det de ska säga så har de problem.
Filip och Fredrik har ju spelat in flera poddar i bilen, medan de kör. De kan omöjligen ha cirkulerat runt då i tio timmar...
Filip och Fredriks livepod var säkerligen inövad sedan tidigare, inte så att de gått igenom den ord för ord men i stora drag. De har dessutom arbetat med varandra i 15-20 år och behöver antagligen inte lägga ned lika mycket tid på att hitta roliga samtalsämnen och infallsvinklar eftersom att de vet vad som fungerar.
Jag menar inte att de har ett så detaljerat manus att varje ord är utskrivet men vissa delar är det säkert. Det har du nog hört någon gång, framförallt när Sigge berättar ett längre stycke med vissa ord uttalade i direkt skriftspråk.
Vissa verkar tycka att det är negativt men det är ju självklart att någonting blir bättre med god förberedelse. Det är en kärleksgest mot lyssnaren kan jag tycka.