2013-09-16, 19:55
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Då blir jag bekymrad. Filip och Fredrik spelade ju in sin hundrade pod som en livepod och sände direkt. Det är klart att vissa saker då blev lite opolerade och något behövs klippas bort, men visar Sigge & Alex på så tveksam kreativitet att de måste skriva ned exakt det de ska säga så har de problem.

Filip och Fredrik har ju spelat in flera poddar i bilen, medan de kör. De kan omöjligen ha cirkulerat runt då i tio timmar...

Filip och Fredriks livepod var säkerligen inövad sedan tidigare, inte så att de gått igenom den ord för ord men i stora drag. De har dessutom arbetat med varandra i 15-20 år och behöver antagligen inte lägga ned lika mycket tid på att hitta roliga samtalsämnen och infallsvinklar eftersom att de vet vad som fungerar.

Jag menar inte att de har ett så detaljerat manus att varje ord är utskrivet men vissa delar är det säkert. Det har du nog hört någon gång, framförallt när Sigge berättar ett längre stycke med vissa ord uttalade i direkt skriftspråk.

Vissa verkar tycka att det är negativt men det är ju självklart att någonting blir bättre med god förberedelse. Det är en kärleksgest mot lyssnaren kan jag tycka.
Citera
2013-09-19, 14:26
Medlem
Mollgans avatar
Första sketchen: http://www.youtube.com/watch?v=Hxg0gW9FKNw

Kul?

egentligen off topic men sketcherna har ju berörts i podden.
Citera
2013-09-19, 15:11
Medlem
Nej, inte kul.
För långa/svaga sketcher är enbart enerverande.
  • För långt
  • För otajt
  • För svag punchline/klimax

Däremot känns det som om de har bra koll på hur denna typ av möten går till.
Citera
2013-09-19, 17:06
Medlem
Inte alls övertygad än, faktiskt. Dock skrattade jag här och där.
Citera
2013-09-19, 17:25
Medlem
Falcãos avatar
Lite småkul ändå tycker jag men jag är rätt lättroad.
Citera
2013-09-19, 23:02
Medlem
talgoxens avatar
Betyg:

"Rektorsexpeditionen" - 1 av 5
"Reklambyråmötet" - 1 av 5
"Cancerbeskedet" - 3 av 5
Citera
2013-09-20, 11:54
Medlem
Jag har nu tittat på de tre "sketcherna" alltså tycker de suger!

Sigge överspelar, han ska ju vara karaktär men det blir för mycket. Humorn, som Alex länge hållit på med bygger ju på viss autenticitetskänsla (om ni fattar vad jag menar). Alex körde ju ännu mer nertonat innan, att man skulle luras att tro att det faktiskt hade hänt i inledningen av sketchen. Det kittlar ju någonstans.

Dessutom kör de för mycket på Sigges imitationer och "gubbar". De kan vara kul men blir för mycket upprepning i alla fall för oss podcast lyssnare.

Tycker faktiskt genomgående att Alex är bättre i sketcherna även om det kanske beror på att Sigge ska vara den skruvade karaktären i alla.

Sen är de alldeles för långa, man fattar vad sketchen går ut på på 1min sen blir det bara upprepning och inget kul.

Det är väl bra att de försöker förnya sig men det är en bra bit kvar grabbar.
Citera
2013-09-20, 11:58
Medlem
För övrigt blir det lite konstigt i Hitler sketchen där Sigges fru och den andra bruden inte säger flaska (förutom Malin Eklund "tydligt") utan bara sitter och tittar.

(hoppas detta räknas som on topic, jag tycker i alla fall inte att sketcherna förtjänar en egen tråd utan räknar dem som en spinoff till podden)
Citera
2013-09-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
För övrigt blir det lite konstigt i Hitler sketchen där Sigges fru och den andra bruden inte säger flaska (förutom Malin Eklund "tydligt") utan bara sitter och tittar.

(hoppas detta räknas som on topic, jag tycker i alla fall inte att sketcherna förtjänar en egen tråd utan räknar dem som en spinoff till podden)

Det är Sigges svägerska, inte hans fru.
Citera
2013-09-20, 12:43
Medlem
Aha, de är så lika.
Citera
2013-09-21, 09:49
Medlem
VÄLDIGT sexistisk scen på reklambyrån när männen håller låda och de två kvinnorna inte ger ifrån sig ett pip. De bara sitter där som snygg rekvisita.

Undrar om det är så Alex och Sigge ser på världen, männen bör ta alla beslut medan det svagare könet endast ska svara på tilltal. Om ens det.
Citera
2013-09-21, 09:53
Medlem
swimp78s avatar
Lite skruvat det där snacket att mäta sketchernas framgång efter antal visningar
Oavsett om det är bra eller ej kommer det ju få jävligt många visningar eftersom de väl är landets största podcast

"Läkarbeskedet" var rätt rolig.
Senast redigerad av swimp78 2013-09-21 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in