Läkare: Ambitiösa, kloka (dock inga genier), blandad intelligens med social förmåga pga patientkontakt
Civ. ing: personer som hellre pluggar matte än sköter sitt utseende.
Civilekonomer: utseendet förbättras men mattekunskaperna försämras. tvärtom ovan.
Jurister: Här har vi den lilla procentandel som tillhör Sveriges högadel, generellt sätt rakade.
Alla tekniska yrken medför ett sämre utseende hos personen eftersom dessa grobianer blivit indoktrinerade av matematisk propaganda varvid utseendet förkastas.
Jurister och civilekonomer (till viss del) ser imagen som viktig för att spä på bilden av dessa som kompetenta ledare att lita på.
Läkare: Ambitiösa, kloka (dock inga genier), blandad intelligens med social förmåga pga patientkontakt
Civ. ing: personer som hellre pluggar matte än sköter sitt utseende.
Civilekonomer: utseendet förbättras men mattekunskaperna försämras. tvärtom ovan. Jurister: Här har vi den lilla procentandel som tillhör Sveriges högadel, generellt sätt rakade.
Alla tekniska yrken medför ett sämre utseende hos personen eftersom dessa grobianer blivit indoktrinerade av matematisk propaganda varvid utseendet förkastas.
Jurister och civilekonomer (till viss del) ser imagen som viktig för att spä på bilden av dessa som kompetenta ledare att lita på.
Mentaliteten förändras när man fördjupar sig i avancerad matte. Överflödiga detaljer som utseendet bortprioriteras som icke-viktigt i sammanhanget. Tankarna gnager på ekvationer istället.
Jag vill lägga in en liten brasklapp, i och med att det skiljer sig lite mellan program. Industriell Ekonomi samt Design och Produktframtagning (på KTH) har en hel del fint klädda elever, och jag tror inte någon skulle kunna känna igen någon skillnad om man bytte plats på dem och juristerna. De två programmen verkar ha flest "rikemansbarn".
En fördom som jag har upptäckt på min skola är att de som går tekniska utbildningar (3D-visualiserare osv tex.) aldrig innan skådat dagljuset. (Detta hörde jag första dagen på nollningen)
Fördomar om sådana som läser på musikhögskola/musik- och teaterämnen.
Personer som har varit lite utstötta under grundskolan, och på gymnasiet läste estet. Det finns olika grupper: Första gruppen är de som färgade håret i någon obskyr färg, piercade ansiktet samt töjde ut örsnibben. Andra gruppen är de överviktiga som inte hade så många vänner i skolan, dessa fick när de tog studenten ett överdrivet glatt humör och alltid ett brett leende. Tredje gruppen är alla grabbar som har suttit i en kompis farsas källare och jammat rock, samt spelat på någon lokal pub.
Liksom som skolan så också studenterna lite utanför de andra utbildningarnas grupperingar.
Merparten av alla studenter sympatiserar med vänster, men det finns ett fåtal bra personer som sticker ut och röstar borgeligt.
Fördomar vet jag inte, men en stor andel av SFI-lärarna är själva från annat land än Sverige. Sedan tror jag att man faktiskt kan få jobb på SFI utan en lärarutbildning i bagaget.