Faktan taget från:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17509683.ab
Jag tänker på detta dagligen med att allt ändå försvinner en dag och får ingen ro i själen...
Har länge vetat att livet har ett bäst före datum i.o.m. att solen kommer svälla upp till röd jätte som ångar upp allt vatten på jorden... men nu vet man siffran: 1750 miljoner år! Livet har funnits 4 500 miljoner år så det är inte långt kvar... Jag undrar vad som är meningen med livet egentligen när allt liv ändå en dag försvinner!? Tror knappast vi kan utveckla teknik som kan ta oss till andra beboerliga planeter i rymden fram tills dess, vi kommer ha hunnit förstöra vår planet långt innan det vore möjligt pga alla miljögifter vi släpper ut... men ändå: varför är inte alla inriktade på att försöka uppfinna teknik och sådant som KANSKE kan ta oss till andra planeter i alla fall? Känns så värdelöst annars att ens skaffa barn och så om alla gener ändå bränns upp av solen en vacker dag om 1750 miljoner år...
Min mening med mitt liv har blivit att jag bara vill njuta så gott jag kan... så jag är alltså en hedonist som undviker all form av smärta jag anser vara smärta... barnafödande, olyckor m.m. Det har blivit min melodi trots att jag vet att det kan föra med sig psykisk smärta när man är sådär 45 och vet att man aldrig fick eller kommer få några barn man blivit biologiskt programerad till (?) men jag orkar inte lida av allt som gör ont på och i kroppen så nej tack! Speciellt när jag vet att mina gener ellimineras förr eller senare om 1750 miljoner år ändå - så varför ska man kämpa med att föra mänskligheten vidare ens? WHAT'S THE FUCKING POINT WITH IT ALL THEN!? Är vi bara "Guds" experiment?
Förutom att vara hedonist så försöker jag även tänka på miljön och djuren så gott det går - att hjälpa människor har jag inte mycket tillövers för! Det är ändå extrem överbefolkning på jorden och de flesta är korkade nog att inte förstå/bry sig att de bidrar med ännu mer överbefolkning så fort de får flera barn. Det borde vara en restriktion på att alla i hela världen bara får ha 1 barn hela sitt liv en generation - då skulle vi redan reducera oss till att vara 3-4 miljarder på jorden vilket skulle förbättra klimatet och allt (utom ekonomin då men vem bryr sig om den?) Jag funderar seriöst på att flytta från civilisationen och bara vara ett med naturen och djuren, lite som han i "into the wild" - riktigt bra film den där. Alternativt ska jag bidra till att motverka de onda krafterna i samhället och i bästa fall själv uppfinna både livselexir och rymdskepp/teknik som kan ta oss till en annan planet vi kan bo på...
Jag tror inte på religioner men det känns onekligen som om vi bara är någons test. Vem var så smart att skapa universum, hur var det möjligt? Vad fanns innan? Vad kommer sen? Dör bara alla galaxer etc och allt blir ett svart vakuum med svarta hål/vita dvärgar? Eller kommer den där "gud" äntligen göra något med universum som gör att döden slipper finnas? Kanske kan rentav människor skapa odödlighet? I så fall anmäler jag mig till att vara den första försökskaninen så länge man kan få se ung ut... ty UNGDOM ÄR DEN ENDA SANNA RIKEDOMEN VÄRD ATT ÄGA! Alla andra "tillfredställelser" i livet är värdelösa i jämförelse.
Jag ville förut bli världens äldsta människa, möjligen 130 år i alla fall men det känns onödigt när jag inser hur rutten man kommer vara då... det här kommer låta lite skrattretande men jag tänkte att efter min pension har jag massa med år för att SPELA t.ex. och göra sånt jag tycker är roligt men inte har tid för som ung men sen kom jag på att man kommer vara så himla trög då, med dålig syn och massa krämpor så inget är väl roligt i alla fall... om inte någon forskare kommer på ett mirakelelixir då men det är jag tveksam till...
Såhär i förbifarten vill jag uttrycka hur trött jag är på hur de flesta människor tror att planeten bara är vår. Den är även alla djurens och växternas - minst, om inte MER än vår! Jag är så otroligt trött på hur själviska många människor är... som tror att de har rätt till att göra vad de vill på planeten utan att inse vi stör dess balanserande energi och därmed undergräver vår egen existens. Kan inte någon bara skapa en Hitler-gaskammare för alla idioter som går runt på jorden i detta nu? (Med idioter mer jag alla som förstör naturen, dödar djuren och plågar personer). Världen skulle bli en mycket finare plats att leva på då...
Vad tror ni om allt det här? Skulle vara skönt med några lugnande ord mot mina kaos-tankar!
Senast redigerad av ivih 2013-09-20 kl. 18:55. Anledning: ..gk
Senast redigerad av ivih 2013-09-20 kl. 18:55. Anledning: ..gk