2013-09-20, 14:59
Medlem
ja... äntligen!
Citera
2013-09-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Barometern: 55-åringen fälls för dubbelmordet

Tackar för de goda nyheterna! Domslutet behövs inte överklagas alls
Citera
2013-09-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSuzieQ
Nu samlas medierna på norra Öland. En bil med SR (Sveriges Radio)-logga körde just norrut genom Böda. Allt för att få de första reaktionerna på TR:s beslut. Tror vi alla går som på nålar häruppe nu.

Den här väntan är nästan outhärdlig. Själv överlever jag tack vare Novalucol. Blodspåret och mobiluppkopplingarna skulle vara av så starkt bevisvärde att det räckte för en fällande dom. Vad har hänt på vägen ?
Citera
2013-09-20, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Den här väntan är nästan outhärdlig. Själv överlever jag tack vare Novalucol. Blodspåret och mobiluppkopplingarna skulle vara av så starkt bevisvärde att det räckte för en fällande dom. Vad har hänt på vägen ?
Läs nedan: Det blir livstid. Tror inte domen ändras. I och för sig är Kalmar tingsrätt den domstol som får flest domar ändrade i Göta hovrätt, men allra oftast gäller ändringarna påföljden.
Citera
2013-09-20, 15:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Härligt. Nu får vi se vad hovrätten säger om saken.
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
ja... äntligen!
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs
Tackar för de goda nyheterna! Domslutet behövs inte överklagas alls
Jag hörde ljudet av alla lättade suckar på Norra Öland ända hit till Nollåttaland. Domen kommer tveklöst att överklagas, och jag uppskattar att rättegången i HR börjar i mitten på november. Mycket i HR är videouppspelningar från TR, men jag håller tummarna för att bloggaren är närvarande de dagar det kommer fram nya saker, samt slutpläderingarna.
Citera
2013-09-20, 15:11
Medlem
MoLoKs avatar
Bra, skönt att man hade rätt och den jäveln är dömd. Rond 2 i Hovrätten...
Citera
2013-09-20, 15:11
Medlem
Det var väl för väl ! Grattis ölänningar.
Som jag sade i början. Kalmar o Öland klarar inte ett nytt polisfiasko till. Därför fälls han. Nu måste det väl snart vara högaktuell att börja rota fram lite mer "fingeravtryck" i Mellbymorden - så att den anhörigkretsen får lite upprättelse. Och kaffepengar.
Citera
2013-09-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hörde ljudet av alla lättade suckar på Norra Öland ända hit till Nollåttaland. Domen kommer tveklöst att överklagas, och jag uppskattar att rättegången i HR börjar i mitten på november. Mycket i HR är videouppspelningar från TR, men jag håller tummarna för att bloggaren är närvarande de dagar det kommer fram nya saker, samt slutpläderingarna.

Min lättade suck var nog en av dem som hördes. Hoppas också på att fler vågar säga vad de vet nu när han ändå är fälld i en instans. Det här räddade helgen!
Citera
2013-09-20, 15:14
Medlem
Yiiipiiii ! Rätten kan inte ändra sig nu, eller.. ?
Citera
2013-09-20, 15:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Yiiipiiii ! Rätten kan inte ändra sig nu, eller.. ?
Jo, teoretiskt kan den ändra sig ända fram till dom meddelas.
Citera
2013-09-20, 15:17
Medlem
hatte99s avatar
- Jag har inte gjort det, garanterat inte gjort det, Vad jag än gör och hur jag än beter mig så blir jag misstänkt. Hur ska jag göra? Jag har inte gjort det,

Och inte bara misstänkt, du blir dömd dessutom.......
Citera
2013-09-20, 15:20
Medlem
Nu går jag och öppnar en kall öl.
Puuuuh.... Vilken lättnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in