2013-09-11, 13:25
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limerence
Nära 1000 svar här. Ska jag tolka det som att Den Flygande Spaghettiguden börjar få en skara troende?
Pastafarianism är ju trots allt världens största religion.
Citera
2013-09-11, 15:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Pastafarianism är ju trots allt världens största religion.

Och det kan bevisas statistisk från underlaget "magkänsla".
Citera
2013-09-11, 18:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och det kan bevisas statistisk från underlaget "magkänsla".
Ja, precis!

RAmen
Citera
2013-09-18, 20:57
Medlem
Bogomils avatar
Vi har för tillfället ett dussin eller så teister som alla har sina ... sinsemellan motstridande ... Russelska teapots i omlopp, men som dock ändå anser att "bevisbörda" är ett onödvändigt krav.

Frånsett denna inkonsekvens undrar jag på hur dessa teister kan ignorera pastafariansimens "det bara är så" magkänsla-baserade så-gott-som-ultimativa-sanning.
Citera
2013-09-18, 21:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det är är väldigt lättande när dfsm (exegeter eller apologeter) förmedlar sig också utanför silens alla hålrum, men jag börjar ju förstå, utifrån den snningsenliga profetian att inget bottnar i en mage utan att pasta elelr köttbullar suger upp det för vidare spridning, och själva insikten är att : det är logiskt att en sil har så få hål, en allah har inget hål alls, möjligtvis tesil som är så finperforerad att det säger sig självt att ingen näringsfull anrättning kan komma ur en tesil, eller om det vore en aské sil a la den taniga men vida omtalade asiatiska, med både buddhism och hinduism, sägande sig med polygudarna ha sanning, nejnej.. det förstår jag ju in detta att dfsm, enligt berättelsen var uppkorkad, alltså .. han dök visst i vätskan under korken, vilket jag ofta tänker på varenda gång man förwstår att redan korkdoften av välpressat vin, är hans forna elixir, så troligtvis basar han över den grekiska gudamytologin också! vilket inte är dåligt.
Oh, så vackert du uttrycker olikheterna. Vi säger pasta, de säger fasta. Vi säger RAmen, de säger Ramadan. Vi talar om ölvulkaner, de om floder av vin... men aj, aj INTE I detta liv. Bara i nästa. Är inte islam en studie i missuppfattningar. T om deras bokstäver liknar ju små pastaknyten. NÄr ska de förstå? Pasta är inte Haram.

Citat:
I och med de grekiska mytologerna kommer med högtravande antika nspråk på att om igen, det skulle krävas traggel av varenda son och gudinna, medan dfsm, tycks hålla sig till vetenskapliga precisionen, bara det gör mig trygg att sova gott också i natt utan bekymmer om att nudlarna kommer att hållas just så al dente att stretchas rakt in till konkret emanering, jag vet att en blick på pastasilen drar igång den transcendenta, hör hur al dente och transcenDENT så vackert sammansmälter, det är tecknet på att han kan befinna sig också i forumet, så smakligt diskret som en ost kan dofta och man vet att bara osten på pastan mättar längre än att gå igenom tio böcker av spalt efter spalt av grekiska gudar eller bibeldrama, dfsm är genom sin form överlägset ledande, det vet en ortodox famlare när den går ner på knäna.. och drar bönerna, när han egentligen vill omvända sig - men jag har hittills inte märkt att dfsm utnyttjar nudeltrasslet att kväva en, som han skulle, likt en bläckfisk, men det sker inte, det sker med ortodoxa, tur han inte har en hård bok att slåss med, det är ödmjukhet i ren form, att inte ens prångla dyra böcker och råna en på kuppen - nej han ger ju, iaf vet inte allah vad givandce är.. man måste jämföra ibland för att förstå transparansen.
Oh nej. Icke alls. Blott EN dogma existerar - den att INGA dogmer får finnas och kväva pirater och pastafarianer i deras strävanden efter ... vad än deras hjärtan önskar. Med magkänslan som ledstjärna.

Citat:
Som en glasklar kinesisk nudel, även i den formen kommer han väl i Tinuviel? du vet.

Jag har aldrig smakat en glasnudel men om det är som de ordinära med lilla påsen att lösa upp.. så är det helt perfekt, kan en tonåring överleva på nudlar, så är det att dfsm är existensens livgivare... en nudel är dessutom väldigt lik ett rep som fäster i magmun och stämband.

Det kommer den dag då dfsm bevisar sin kraft, som redan är bevisad för mig, då han håller sig undan det eklektiska. då är man vis.
I sanning! DFSM manifesterar sig i alla former. Likt en skimrande glasnudel, en fjärilsformad Farfalle och i sin spralliga form en fussili spirale. Han kan vara hård som en okokt Bigoli och krökt som en Trotole... en del hävdar även att han kan ta form av en mjuk gnocci.

Och ibland försvinner han ur existens - bara för att vi ska få vara glada ateister av och till (i Shakespeares öra viskade han mjukt: To be or not to be...)

Edit: BJ... varför byte till hundar?
Senast redigerad av Tinuviel 2013-09-18 kl. 21:17.
Citera
2013-09-18, 21:11
Medlem
Nä. Min magkänsla lyckas inte identifiera Det Flygande Spagettimonstret som en existerande gudomlig entitet idag heller. Det kurrar bara lite lätt i maggropen.

Gör ett nytt försök imorgon. Lovar att hålla alla i intresseklubben uppdaterade.
Citera
2013-09-18, 21:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Nä. Min magkänsla lyckas inte identifiera Det Flygande Spagettimonstret som en existerande gudomlig entitet idag heller. Det kurrar bara lite lätt i maggropen.

Gör ett nytt försök imorgon. Lovar att hålla alla i intresseklubben uppdaterade.

Gå på magkänslan. Det kan inte bli annat än rätt. Det kan dessutom vara så att DFSM inte existerade idag. Eller så var han väldigt långt borta. Den heliga skrift säger att han då och då tycker om att cirkulera runt svarta hål långt därute i universum. Ingen vet varför. Outgrundliga äro hans vägar.
Citera
2013-09-18, 21:31
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Oh, så vackert du uttrycker olikheterna. Vi säger pasta, de säger fasta. Vi säger RAmen, de säger Ramadan. Vi talar om ölvulkaner, de om floder av vin... men aj, aj INTE I detta liv. Bara i nästa. Är inte islam en studie i missuppfattningar. T om deras bokstäver liknar ju små pastaknyten. NÄr ska de förstå? Pasta är inte Haram.

Oh nej. Icke alls. Blott EN dogma existerar - den att INGA dogmer får finnas och kväva pirater och pastafarianer i deras strävanden efter ... vad än deras hjärtan önskar. Med magkänslan som ledstjärna.

I sanning! DFSM manifesterar sig i alla former. Likt en skimrande glasnudel, en fjärilsformad Farfalle och i sin spralliga form en fussili spirale. Han kan vara hård som en okokt Bigoli och krökt som en Trotole... en del hävdar även att han kan ta form av en mjuk gnocci.

Och ibland försvinner han ur existens - bara för att vi ska få vara glada ateister av och till (i Shakespeares öra viskade han mjukt: To be or not to be...)

Edit: BJ... varför byte till hundar?
Det var ju fanpastigt! Hela sortimentet, och så dog-m en, tror jag bytte för att jag kände att pastalogin skulle komma och tänkte väl att det behövs hundar att orka äta upp allt. Hundar och pasta går ihop, finns ingen hund som säger nej till köttbullar, dessutom äter dom hela paketet med plast och allt, så de är liksom naturliga pastafarianer, vissa katter också, men hundar är mer på och det behövs där religions-hallelulja är lite väl inbitet, som i dessa trådar.
Citera
2013-09-18, 21:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det var ju fanpastigt! Hela sortimentet, och så dog-m en, tror jag bytte för att jag kände att pastalogin skulle komma och tänkte väl att det behövs hundar att orka äta upp allt. Hundar och pasta går ihop, finns ingen hund som säger nej till köttbullar, dessutom äter dom hela paketet med plast och allt, så de är liksom naturliga pastafarianer, vissa katter också, men hundar är mer på och det behövs där religions-hallelulja är lite väl inbitet, som i dessa trådar.

Du ser det så... jag har alltid funnit hundar som allt för okritiska. De kan i ena stunden äta köttbullar och i andra halalslaktat kött utan att ens REFLEKTERA på saken. Katter är mer oförutsägbara, inte helt olikt DFSM.
Citera
2013-09-19, 20:53
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du ser det så... jag har alltid funnit hundar som allt för okritiska. De kan i ena stunden äta köttbullar och i andra halalslaktat kött utan att ens REFLEKTERA på saken. Katter är mer oförutsägbara, inte helt olikt DFSM.
Du är för härlig..
Visst stannar dom inte upp att försöka bena upp lite trots att de är så omtalade att gilla ben, visst.. men pastafarianer är dom då dom är så köttbullefixerade.

Katterna däremot mjaa.. håller med om att de isf är lite mer lagda åt gospeln i så fall, lystrar och filosoferar lite som katt kring het gröt oh ja, och så kräsenheten! Det ska inte vara vilken pastasås som helst för en katt inte, numera i tetrapack istället för burkar, men en nudel doppad i lite köttsås lockar de flesta och katten är ju en sann betraktare, mottaglig för apologetism och i lika grad naturliga pastafarianer, då de t.ex så gott som ALLTID hoppar upp på köksbänkar! för att laga och trassla till pastadegen, har själv sett det, tassarna drar sig inte det minsta att mjöla ner sig, inte heller doppa tassen i vinsåsen eller ta sig en ölslurk. Särskilt om det är chips till, och det är säkra tecken på pastafarianer. Har pluggat lite förstår du
Citera
2013-09-20, 10:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson

Det är p.g.a. att du möjligen har ett stängd, anti-teistisk sinne som inte vill öppna sig för noodliciteten.

Du borde inte vara så övernitisk i din religionskritik att du av ren skepticism förhindrar dig själv från att direkt-uppleva effekterna av transnoodlitieringen: Upplevelsen av Gud i hans immanente spaghetti-form (motsatt när han är osynlig i sin superposition).

Är du .... när det kommer till kritan .... faktisk en closet-ateist?
Citera
2013-09-20, 14:53
Medlem
BlackJewels avatar
Katt är kanske något mer hängd på krydderiet i nodliciteten, då hundar slukar och biter först sedan, katten har så små tänder att den känner av ros-marinen i en benudlad sås och ändå får de behållning av köttbulleriet i trasslet, så syrran Tinuviel gjorde en utmärkt åtskillnad, pastamonstret kommer ju i skepnader, något jag börjat bli övertygad om. Så vad om inte katt-linser skulle göra vad voffsarna inte riktigt förstår sig på...

Inte minst då min katt börjat bli en ögontjänare, säger då det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in