Citat:
Ursprungligen postat av
zeros123
failade proven för taxi-leg. Provet var verkligen inte lätt. Jag har taxiboken + körkortsboken.
Hur övade du inför proven?
Hur många gånger gjorde du om proven?
skylt mot förbud att stanna & parkera, gäller de taxiförare?
00.00-12.00 = förbuds-skyld för allmänhet.
12.00-00.00 = förbudsskylt för taxi att stanna och parkera.
Vad gäller?
Själv trodde jag vanliga skyltar gällde precis för alla men var uppenbart fel svar.
Klarade samtliga prov på första försöker förutom lokalkännedom. Det provet chansade jag på att köra väldigt tidigt bara för att det fanns en tid. 200kr, vem bryr sig

. Andra gången klarade jag även det med bara 1 fel. Var nån ny restaurang på essingen jag inte kom ihåg.
Stoppförbud är stoppförbud även för dig. Du har rätt att paralellparkera på gator.
Vad är det för skylt du menar? Förbudskylt för motortrafik kör man förbi om kunden bor innanför.
Förbudsskylt att stanna som endast gäller taxi? Kan du hitta en bild på en sådan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Elohir
wow, gratulerar till ditt nya guldjobb. Räcker lönen till elräkningarna.
Du måste vara en väldigt luspank person utan ekonomiskt sinne.
Regelbundet sparande & bra investeringar är vad som gäller. Man blir inte rik av att jobba för företag. Man ska äga dom.
Mina investeringar har växt 27% detta år. Du kan ju leka med siffrorna hur mycket det skulle bli om du hade 100.000, 200.000 eller kanske tom 1.000.000 investerade.
Men då har det gått väldigt bra för mina investeringar detta år. Räknar snarare med 10-13%/år i avkastning.
Edit; poängen är såklart bara att vad du tjänar inte ger hela bilden även om det såklart spelar in.