2013-09-20, 00:26
  #1801
Medlem
PervoMans avatar
Det man kan konstatera av allt detta:

Oredsson kommer att vara KUNG på svenska fängelser!
Det kontaktnätet han sitter på, är det nog många som vill åt.
Citera
2013-09-20, 08:14
  #1802
Medlem
growlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBosch
En 54-årig svensk man har häktats på ön Martinique, sedan den franska tullen hittat 1,4 miljoner ton kokain på hans båt. Hur många år kan han få?
Mannen är från Västsverige. Har varit inblandad i flera företag och suttit inne en kortare tid. Vem kan detta vara?
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/9055/Svensk-man-fast-med-14-ton-kokain

Du är som din avatar visar,ute och cycklar,har du överhuvudtaget läst något i tråden?
Citera
2013-09-20, 08:21
  #1803
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PervoMan
Det man kan konstatera av allt detta:

Oredsson kommer att vara KUNG på svenska fängelser!
Det kontaktnätet han sitter på, är det nog många som vill åt.
Wow, kung i ett fängelse, vilken bedrift.

Jag orkar inte läsa hela tråden, kan någon svara på om det var en riktig svensk den här gången eller om det var en neger som vanligt?
Citera
2013-09-20, 13:07
  #1804
Medlem
Novaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djavulstroll
Wow, kung i ett fängelse, vilken bedrift.

Jag orkar inte läsa hela tråden, kan någon svara på om det var en riktig svensk den här gången eller om det var en neger som vanligt?




Vem orkar svara på din totalt orelevanta rasistiska fråga.
Det är fredag, gå och sätt dig på din lokala snuskhak och häv i dig några öl istället, och sluta fundera över politik som du ändå inte verkar förstå.
Citera
2013-09-20, 15:05
  #1805
Medlem
Jag hittade en artikel gällande Oredssons inblandning i detta mål från BSK blogg.
Där man redovisade till spanska polisens utredning och där man hade fastslagit att Ordesson med moster hade överfört sammanlagt 12 miljoner Euro mellan olika konton.
Där av 5 miljoner Euro var kopplade till narkotika affärer.
Vet ej om denna artikel har länkats tidigare till denna tråd?
Ej heller varifrån artikelns ursprung kommer i från?
Länk:
http://bsk-arkiv.blogspot.se/2013/07/svensk-och-spansk-polis-i-jattetillslag.html?m=1
Citera
2013-09-20, 23:02
  #1806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Jag hittade en artikel gällande Oredssons inblandning i detta mål från BSK blogg.
Där man redovisade till spanska polisens utredning och där man hade fastslagit att Ordesson med moster hade överfört sammanlagt 12 miljoner Euro mellan olika konton.
Där av 5 miljoner Euro var kopplade till narkotika affärer.
Vet ej om denna artikel har länkats tidigare till denna tråd?
Ej heller varifrån artikelns ursprung kommer i från?
Länk:
http://bsk-arkiv.blogspot.se/2013/07/svensk-och-spansk-polis-i-jattetillslag.html?m=1

Vet inte om man ska tro allt för mycket på denna text som du har länkat till.
http://bsk-arkiv.blogspot.se/2013/07/svensk-och-spansk-polis-i-jattetillslag.html?m=1

De skriver:
"Polisens arbete inleddes 2008 i Sverige efter att den 40-årige svenske huvudmannen Jonas Oredsson greps i Colombia."

Vad jag vet så greps JO i mellandagarna år 2010 inte 2008.
Det betyder att det är fakta fel redan i 3-4 raden i denna blogg.
Så ta resten av infon i denna blogg med en nypa salt.
Citera
2013-09-21, 17:40
  #1807
Medlem
Jag tror dom menar att polisen inledde sitt arbete mot Oredsson 2008 fram till att han greps.
Det är väl den officiella versionen då Oredan kände sig förföljd av svenska myndighet när han emigrerade från Sverige långt tidigare.
Jag skulle väl tippa att han har varit föremål för svenska myndigheters intresse sedan han blev känd för första gången.
Och dom nya myndighetsamarbeterna över nationsgränserna har gjort det möjligt att fortsätta den typen av jakt.
Resultatet av detta är denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Vet inte om man ska tro allt för mycket på denna text som du har länkat till.
http://bsk-arkiv.blogspot.se/2013/07/svensk-och-spansk-polis-i-jattetillslag.html?m=1

De skriver:
"Polisens arbete inleddes 2008 i Sverige efter att den 40-årige svenske huvudmannen Jonas Oredsson greps i Colombia."

Vad jag vet så greps JO i mellandagarna år 2010 inte 2008.
Det betyder att det är fakta fel redan i 3-4 raden i denna blogg.
Så ta resten av infon i denna blogg med en nypa salt.
__________________
Senast redigerad av UltraMind 2013-09-21 kl. 17:45.
Citera
2013-09-21, 19:40
  #1808
Medlem
Godahopps avatar
Om Interpol efter att ha fått uppgifter från svensk polis misstänkte Gudfadern från Södertälje för att vara finansiär av ett eller flera transporter, kan man undra varför dom släppte honom i denna härvan.

Troligtvis hade dom inga bevis som kunde binda honom till varorna med Mauritz så man avvaktade nog och tog honom i annan härva i Frankrike istället där han nu sitter.

Som jag förstår så har hela gänget varit bosatta i Colombia under samma period vilket kanske styrker att alla tillhör samma gruppering och att JO möjligtvis agerar under Gudfadern

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2083217-gudfadern-hotas-av-30-ars-fangelse

http://www.expressen.se/nyheter/sodertaljenatverkets-gudfader-har-gripits/
Citera
2013-09-21, 20:28
  #1809
Medlem
Varför skulle några Syrier blanda in Oredsson för?
Min erfarenhet är att syrierna inte blandar in någon som inte är blodsbroder på ett eller annat sätt.
Och om så är fallet är det ju märkligt att dem inte har fler ledtrådar att följa.
Just nu vet ju inte åklagarna ens vart partiet skulle eller mottagare eller ens transitland eller mottagarland.
Det känns ju lite märkligt när de påstår sig veta enigt dom själva veta allt om Oredsson & co och deras smuggelrutter osv.

I min bekantskapskrets går den typen av människor under namnet mytomaner.

Citat:
Ursprungligen postat av Godahopp
Om Interpol efter att ha fått uppgifter från svensk polis misstänkte Gudfadern från Södertälje för att vara finansiär av ett eller flera transporter, kan man undra varför dom släppte honom i denna härvan.

Troligtvis hade dom inga bevis som kunde binda honom till varorna med Mauritz så man avvaktade nog och tog honom i annan härva i Frankrike istället där han nu sitter.

Som jag förstår så har hela gänget varit bosatta i Colombia under samma period vilket kanske styrker att alla tillhör samma gruppering och att JO möjligtvis agerar under Gudfadern

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2083217-gudfadern-hotas-av-30-ars-fangelse

http://www.expressen.se/nyheter/sodertaljenatverkets-gudfader-har-gripits/
Citera
2013-09-21, 20:51
  #1810
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Varför skulle några Syrier blanda in Oredsson för?

Som mäklare.
Citera
2013-09-21, 21:40
  #1811
Medlem
esamawutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Varför skulle några Syrier blanda in Oredsson för?
Min erfarenhet är att syrierna inte blandar in någon som inte är blodsbroder på ett eller annat sätt.
Och om så är fallet är det ju märkligt att dem inte har fler ledtrådar att följa.
Just nu vet ju inte åklagarna ens vart partiet skulle eller mottagare eller ens transitland eller mottagarland.
Det känns ju lite märkligt när de påstår sig veta enigt dom själva veta allt om Oredsson & co och deras smuggelrutter osv.

I min bekantskapskrets går den typen av människor under namnet mytomaner.

Bananrepubliken Sveriges juridiska målvakt Beatrice Ask skrev under hösten 2008 på under applåder ett dokument som officiellt påbörjade det av EU sanktionerade infiltratörsprogrammet. Inofficiellt har det alltid pågått. De flesta så kallade kriminella gängformationerna är bildade i samma system. Mycket av det som figurerar i massmedia är med andra ord rent bullshit. Det säljer dock en hel del lösnummer.
Att några varit bosatta i eller besökt samma land är heller knappast kriminellt. Colombia har ju i alla fall 50 miljoner invånare. Frågan är väl idag om svenska åklagare överhuvudtaget kan presentera relevant bevisning om något i detta mål. Sista utvägen blir väl att presentera löpsedlar från aftonbladet och expressen.
Syrianerna behöver knappast mäklare.
Citera
2013-09-21, 22:06
  #1812
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Varför skulle några Syrier blanda in Oredsson för?
Min erfarenhet är att syrierna inte blandar in någon som inte är blodsbroder på ett eller annat sätt.
Och om så är fallet är det ju märkligt att dem inte har fler ledtrådar att följa.
Just nu vet ju inte åklagarna ens vart partiet skulle eller mottagare eller ens transitland eller mottagarland.
Det känns ju lite märkligt när de påstår sig veta enigt dom själva veta allt om Oredsson & co och deras smuggelrutter osv.

I min bekantskapskrets går den typen av människor under namnet mytomaner.

Snälla...för femtioelfte gången så är SYRIER inte samma sak som SYRIANER. När ska folk lära sig? Syrier är medborgare i Syrien, och de flesta är muslimer av olika slag. Syrianer är däremot en folkgrupp som kan komma från många olika länder i mellanöstern, och de flesta är dessutom kristna.

Syrianer är i allra högsta grad affärsmän och då spelar det inte så stor roll varifrån du kommer. Att sedan den innersta kretsen är familjemedlemmar är ju vanligt i många olika brottssyndikat. Det hindrar dem dock inte från att begå brott tillsamman med folk utanför familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in