2012-05-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Är det någon som vet om rättegången har startat igen? Om inte vad händer?

Denna vecka
Onsdag & Torsdag 09.00-16.30
Fredag 09.00-17.00

Huvudförhandling B 9799-10 grov narkotikasmuggling och grovt narkotikabrott mm Säksal 1

http://www.stockholmstingsratt.se/Do...--%2006-01.pdf
Citera
2012-05-30, 22:23
Medlem
lirareflashbacks avatar
inte ett pip om förhandlingen som varit. någon??
Citera
2012-06-07, 15:54
Medlem
verkar märkligt att det inte skrivs en rad om rättegången om den nu verkligen har startat?

Är det någon som vet vad som händer -och om det nu inte är igång -varför??
Citera
2012-06-07, 17:14
Medlem
Rättegången går vidare. Inga konstigheter. På Stockholms Tingsrätts hemsida kan du se vilka dagar som gäller varje vecka. B9799-10.
Citera
2012-06-07, 20:04
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall
Rättegången går vidare. Inga konstigheter. På Stockholms Tingsrätts hemsida kan du se vilka dagar som gäller varje vecka. B9799-10.

ja men det fattar vi väl också. vad vi menar är varför inte ett ord om det kommer ut till flashback. brukar alltid vara nån som läcker lite info. inte ett ord i tidningarna heller.
Citera
2012-06-08, 11:48
Medlem
Exactamento!
Citera
2012-06-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
ja men det fattar vi väl också. vad vi menar är varför inte ett ord om det kommer ut till flashback. brukar alltid vara nån som läcker lite info. inte ett ord i tidningarna heller.
Håller med dig! Tycker faktiskt denna rättegång är extra intressant med tanke på att åklagaren har byggt upp ett åtal mot Oredsson med kordinater vart han har varit, samt en kartläggning till hans förmögenhet som har beslagtagits.
Vad jag förstår, har ingen varken sagt eller bevisat att Jonas har köpt eller sålt någonting.
Tycker därför som sagt att det är intressant hur rätten ser till den indicie kedja åklagaren har byggt upp här.
Jag vill med reservation säga att jag bara läst delar av FUP.
Citera
2012-06-12, 12:03
Medlem
Jag har, med stort intresse, läst FUPen och sak är 100 % säker att hade inte Jonas Oredsson (Falk) haft den bakgrund han har hade det med all sannolikhet inte blivit något åtal.

Det finns inte någonstans i FUpen där åklagaren bevisar att Jonas köpt eller sålt knark.

Personligen tror jag att detta kan bli något av en riktig skandal. Lämna därhän om han (Jonas) handlat med knark eller inte - men det måste ju bevisas!

Därför är det märkligt med denna tystnad efter att åklagaren i lämpliga stycken innan rättegången läckt bilder på "Knarkbaronen" och representant för rikskrim slagit sig för bröstet och sagt att det är så här en förundersökning skall skötas och menade bland annat alla beslag. Jag vill minnas att han säger att de beslagtagit gods för mer än 51 miljoner men man kanske först skall kunna bevisa att de verkligen haft rätt att beslagta allt detta.

Tänk för en kort sekund om det visar sig att Jonas går fri?

Hur som helst är det mycket mycket märkligt med denna tystnad ang. rättegången, so far inte en rad i en enda tidning......
Citera
2012-06-12, 12:53
Medlem
Kul att veta att om man är född svensk så kan man absolut inte bli rik i utlandet för svenska staten kan närsomhelst ta ens förmögenhet byggt på att man e kriminell eller andra saker o ej på bevis. Kanske dags att avsäga sig det svenska medborgarskapet. Den här rättegången tror jag kommer sättas som praxis för andra rättegångar mot kriminella. Andra kriminella borde nog vara lite svettiga just nu då staten kan plocka deras tillgångar utan bevis
Senast redigerad av MyMoney 2012-06-12 kl. 12:58.
Citera
2012-06-12, 13:45
Medlem
Jag har följt ett annat mål där en som misstänktes av skattemyndigheterna, för moms bedrägeri.
De betalsäkrade egendomar av han för 34 miljoner!!!!!
Sen startades även en utredning av EKO roteln.
Innan skattemyndigheten hade uträtt ärendet tuggade rättvisans kvarnar och det resulterade i att han dömdes till fem års fängelse.
Under tiden som han avtjänar straffet, vinner han mot skattemyndigheten och beslaget upphävs.
Inga bevis fanns förutom vittnesmål, som sedermera tog tillbaka det de hade sagt i förhör.
I förhören kan man läsa hur förhörsledaren kohandlar, för att få dem att säga det han ville! I form av att släppa beslag samt släppa dem ur häktet.
MOD. Får ursäckta att jag inte håller mig till ämnet. Men helt klart är att denna rättegång är intressant vad det gäller svensk rättssäkerhet!
Citera
2012-06-12, 20:26
Medlem
Varför det är knäpp tyst i media.

Är för att media har gjort bort sig totalt, då man felaktigt anklagat folk och byggt upp en fantasi värld som inte funnits. Allt för att sälja lös nummer. Nu börjar man fatta att man haft fel från början och då väljer man att vara tyst. Och hitta nästa syndabock!Klassiskt för svensk Jante media!

Har gått igenom fup och hittar inte ett j*vla skit som binder Jonas till narkotika handel.

Sverigie saknar all form av rättssäkerhet, vi ligger längst bak i Europa när det kommer till rättssäkerhet och Sveriges rättssäkerhet kan jämföras med ett riktigt uland.

Svenska rättssamhället dömer folk efter indicier, och struntar fullständigt i något som kallas bevis.

Har man mycket pengar och är framgångsrik och född svensk så kommer staten och tar allt ifrån dig, helt utan anledning!

Mitt råd gör som jag lämna landet föd era barn utomlands och skicka ett jul vykort till svenska myndigheter med lite retsamma texter det brukar jag gör och jag mår faktiskt bra av det!!

Kommer p*ssa på den blå gula flaggan så länge jag lever, och kommer alltid skämmas för att jag föddes i landet utan rättssäkerhet.
Citera
2012-06-15, 11:05
Medlem
Men allvarligt....jag är ganska ny här på flashback men det måste finnas många gamla flashbacksrävar som kan gräva fram vad som händer eller inte händer.

Utan att tjata för mycket, visst är det otroligt att om rättegången pågår, att ingen refererar vad som händer detta är ju inte något sketet langarmål.

Det här är ju den största knarkrättegången någonsin, folk har suttit häktade i evigheter och de beslag som gjorts är väl snart uppe i 100 (!) miljoner........

Vad sker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in