2013-09-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Text

Kan du svara på denna fråga:
Citat:
Citat:
Jag ätar inte blod p.g.a. att jag är etisk vegetarian
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jasså du ätar inte blod?
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om jag inte minns fel är han/hon vegetarian.
Citat:
Kan vegetarianer använda djurblod i medicinsk syfte?
Citera
2013-09-19, 19:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan du svara på denna fråga:

Det har jag redan gjort på förre sidan.
Citera
2013-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort på förre sidan.

Så du kan ta emot djurblod men inte äta det?
Citera
2013-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ok, kan du ge mig en länk där du försvarar din kristna tro, mot t.ex. ateisterna här som har mycket att säga om bibeln. Ge mig en länk där du försvarar bibeln, och där du inte motsäger Jehovas vittnen?

Du har inte funderat på om det kan bero på din fanatism?

Jag tror du ägnar 90 % av din vakna tid att studera gammal och ny litteratur från Jv, och ägnar 90 % av dina tankar på Jehovas vittnen, har jag rätt, eller är det 80 %? Kan du med gott samvete säga att du inte ägnar större delen av ditt liv till Jehovas vittnen?

Jag är allvarlig med denna fråga, vad säger du med gott samvete inför din gud?

Jag försvarar bibeln här, enligt Mateus 28:19-20. Jag har gått i diskussion med alla slags typer, kan du säga detsamma, eller är din enda merit att du motsäger Jehovas vittnen?
Visst, Sällskapet varnar för internet och människor som dig, men det är inte förbjudet. Jag anser att jag gör mycket nytta här genom att få folk att använda sina hjärnor istället för att lyssna på rykten om Jehovas vittnen som bland annat du sprider ut.

Jag tror inte alls på isolering. Bibeln säger att en upplyst ska agera som ett ljus i världen och lysa upp den. Hur ska man göra det om man drar sig undan samhället? Jesus levde efter den devisen själv när han beblandade sig både med höga och låga. Jesus budskap är mäktigt. Men den sprids bäst genom våra handlingar. Om man sprider godhet genom sina gärningar så lever man enligt Jesu budskap.
Citera
2013-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Du är inte insatt i frågan helt enkelt.

Han verkar riktigt bra insatt
Citera
2013-09-19, 19:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så du kan ta emot djurblod men inte äta det?

Jag kan för tillfället inte tänke mig en situation där jag antingen skulle använda djurblod medicinsk eller äta blod.

Har du något specifikt exempel?
Citera
2013-09-19, 21:46
Medlem
Citat:
Jag kan för tillfället inte tänke mig en situation där jag antingen skulle använda djurblod medicinsk eller äta blod.

Har du något specifikt exempel?

Kan du använda dig av djurblod medicinskt för att rädda ditt liv? D.v.s. blodtransfusion.

Kan du använda dig av människoblod medicinskt för att rädda ditt liv? D.v.s. blodtransfusion.
Citera
2013-09-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Han verkar riktigt bra insatt

Nej tyvärr.
Citera
2013-09-19, 21:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej tyvärr.
Så hur många ögonvittnen krävs det för att styrka sexuella övergrepp mot barn?
Citera
2013-09-19, 22:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan du använda dig av djurblod medicinskt för att rädda ditt liv? D.v.s. blodtransfusion.

Kan du använda dig av människoblod medicinskt för att rädda ditt liv? D.v.s. blodtransfusion.

Jag har inga problemer med att ta emot människoblod medicinsk, eftersom det sannoliken inte skadar donoren att ge blod.

Men djurblod skulle jag vara skeptisk till av flera anledninger.
Citera
2013-09-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
De står under Jvs trollspö.

Vissa saker du skriver är så dumt så jag orkar knappt besvara det.
Ser du inte vilka som står för sidan och i vilket syfte?
De har inget alls med JV att göra, den är gjord för svensk akutsjukvård och ska användas som ett instrument för dem. Den har inget alls med JV att göra.
Detta tycker jag bara visar på att du inte är ärlig på något sätt.
Jag har inte tid att skriv här mera, har ett liv utanför cyberrymden också men jag kanske tittar in här någon gång längre fram.

Tänk om Henrik och hans läkare hade haft tillgång till Jvs och deras sympatisörers överlägsna kunskap. Då hade Henrik säkert klarat sig utan blod...

Absolut inte.
Du läser ju inte vad jag skriver.
JV tar inte emot blod på religiösa grunder inte medicinska!!!
Det kan absolut vara så att blodtransfusionen räddade Henriks liv.
Men som jag sagt tusen gånger detta är INTE en medicinsk fråga.

Däremot är det inte så svart och vit detta med blodtransfusion eller inte, vilket jag också påpekat
bland annat genom hemsidan jag hänvisade till, citat från hemsidan: http://www.ianestesi.se/

Kunskapen om hemodilution har ökat väsentligt genom att studera de som av olika skäl vägrar blodtransfusion, framför allt Jehovas vittnen. Bland dessa hittar vi de lägsta Hb-värden som rapporterats för överlevande patienter. Rekordet lär vara Hb 14 g/l (EVF 4%) hos en 37-årig kvinna med placenta previa[*]

Men för sista gången skriver jag nu att JV tar inte emot blod och det på religiösa grunder och inget annat. JV är trogna mot sin skapare även om det kan få stora följder för dem personligen. Det skedde ju i Hitlertyskland där vissa dog på grund av sin neutrala hållning och att de vägrade ansluta sig till Hitlers armé.
Citera
2013-09-19, 23:17
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Absolut inte.
Du läser ju inte vad jag skriver.
JV tar inte emot blod på religiösa grunder inte medicinska!!!
Det kan absolut vara så att blodtransfusionen räddade Henriks liv.
Men som jag sagt tusen gånger detta är INTE en medicinsk fråga.

Däremot är det inte så svart och vit detta med blodtransfusion eller inte, vilket jag också påpekat
bland annat genom hemsidan jag hänvisade till, citat från hemsidan:

Kunskapen om hemodilution har ökat väsentligt genom att studera de som av olika skäl vägrar blodtransfusion, framför allt Jehovas vittnen. Bland dessa hittar vi de lägsta Hb-värden som rapporterats för överlevande patienter. Rekordet lär vara Hb 14 g/l (EVF 4%) hos en 37-årig kvinna med placenta previa[*]

Men för sista gången skriver jag nu att JV tar inte emot blod och det på religiösa grunder och inget annat. JV är trogna mot sin skapare även om det kan få stora följder för dem personligen. Det skedde ju i Hitlertyskland där vissa dog på grund av sin neutrala hållning och att de vägrade ansluta sig till Hitlers armé.
Jehovas aversioner bottnar i ren o skär okunskap, de visste för det första inte skillnden mellan eutanasi och anestesi! Sitt inte och revidera dokumenterad vetenskap. MÅNGA religiösa är helt pantade vad gälelr både egen "religionsupptagning" då de för det första läser så smalspårigt trångt, att de missar hela baletten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in