Citat:
Ursprungligen postat av
Ekasnah
Absolut inte.
Du läser ju inte vad jag skriver.
JV tar inte emot blod på religiösa grunder inte medicinska!!!
Det kan absolut vara så att blodtransfusionen räddade Henriks liv.
Men som jag sagt tusen gånger detta är INTE en medicinsk fråga.
Däremot är det inte så svart och vit detta med blodtransfusion eller inte, vilket jag också påpekat
bland annat genom hemsidan jag hänvisade till, citat från hemsidan:
Kunskapen om hemodilution har ökat väsentligt genom att studera de som av olika skäl vägrar blodtransfusion, framför allt Jehovas vittnen. Bland dessa hittar vi de lägsta Hb-värden som rapporterats för överlevande patienter. Rekordet lär vara Hb 14 g/l (EVF 4%) hos en 37-årig kvinna med placenta previa[*]
Men för sista gången skriver jag nu att JV tar inte emot blod och det på religiösa grunder och inget annat. JV är trogna mot sin skapare även om det kan få stora följder för dem personligen. Det skedde ju i Hitlertyskland där vissa dog på grund av sin neutrala hållning och att de vägrade ansluta sig till Hitlers armé.
Jehovas aversioner bottnar i ren o skär okunskap, de visste för det första inte skillnden mellan eutanasi och anestesi! Sitt inte och revidera dokumenterad vetenskap. MÅNGA religiösa är helt pantade vad gälelr både egen "religionsupptagning" då de för det första läser så smalspårigt trångt, att de missar hela baletten.