Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Jag vet inte riktigt var du står när det gäller det här, men personligen skulle jag knappast fördöma om ett gäng nationalister gav sig på AFA eller Revolutionära Fronten oprovocerat vid något tillfälle. Jag skulle nog ljuga för mig själv då. Hur förhåller du dig till det här Straybullet?
Det scenario du beskriver är ju självförsvar och det är både moraliskt och rationellt försvarbart. Att eliminera individer vars enda syfte är att trakassera, hota och skada våra medlemmar kan aldrig räknas som något annat än självförsvar. Det är inte vad jag klassar som politiskt våld åtminstone även om jag antar att det kan tolkas som det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Manzanito
Jag har inte sagt att vi ska attackera meningsmotståndare bara sådär. Det skulle ju innebära att vi måste slåss mot nästan hela vårt folk.
Skönt att höra.
Citat:
Jag snackar om de människor som har makt och som aktivt arbetar mot en utveckling som leder vårt folk till ickeexistens. Om vi måste bruka våld för att få vår vilja igenom så måste vi göra det, eller hur?
Ja. Så är det naturligtvis, vårt folks överlevnad är ju det viktigaste.
Citat:
Om våld är den enda vägen vi KAN gå, så måste vi gå den vägen, eller hur? Alltså är vi för politiskt våld.
Vi är för att med alla medel säkra vårt folks överlevnad och bevarande och göra det som är nödvändigt. Det innebär dock inte att vi inte samtidigt bör ta avstånd från vänsterns användande av våld mot enskilda dissidenter och upplysa om detta. Vi bör alltid göra vad som är strategiskt klokast och moraliskt riktigt, menar jag.
Citat:
Om vi alltså är FÖR politiskt motiverat våld så ska inte partiledaren Jacobsson eller andra framträdande personer ta avstånd från politiskt våld, få framstår de bara som hycklare(förutsatt att de faktiskt skulle stödja ett politiskt maktövertagande som inte grundar sig på vanliga demokratiska riksdagsval).
Jag menar att det beror helt på vad det är för typ av våld och varför. "Ingen ska behöva känna sig rädd för att engagera sig politiskt, då blir yttrandefriheten inte mer än tomma ord. Alla svenskar ska kunna säga sin mening utan att riskera repressalier i form av hot, våld eller juridisk påföljd." är exempelvis något jag helt kan skriva under på.
Men nej, vi är naturligtvis inga pacifister, om det är det du menar.
Citat:
Jag snackar om uttalanden som har kommit tidigare också, i Radio framåt men också från Stefan Jacobsson och på Realisten. Varför skulle etablissemanget inte hylla våld emot oss när vi ser det som en möjlighet att använda det emot dem?
Jag har läst artikeln i Realisten och länkade den tidigare. Självklart kommer etablissemanget att fortsätta hylla våldet emot oss och uppmuntra till det - de är ju våra fiender, men det innebär inte att vi inte bör upplysa om det och kritisera det. Det finns inget motsatsförhållande däremellan.