Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Har du överhuvudtaget läst artikeln? Om svaret är ja, vad var fel med den?
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Jag tolkar inte texten som du gör. Jag kan inte se något principiellt avståndstagande från våld, däremot är de ute efter att poängtera klart och tydligt att de journalister, mediapersonligheter och annat avskräde som hyllar, försvarar eller uppmanar till politiskt våld mot nationalisterna är medskyldiga.
Och så är det ju naturligtvis. Det kan leda till konsekvenser i förlängningen, för alla parter, just saying........
Jag skummade igenom texten. Men det handlar inte bara om den utan flera tidigare uttalanden från personer inom SvP. Stefan Jacobsson och även Dan Eriksson tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Dock så har ju partiet eller Jacobsson nyligen skrivit en debattartikel om just det politiska våldet och tagit avstånd från det. Det blev ju ett rabalder kring det när sedan artikeln togs bort och Jacobsson ringde upp personen. Så nog är partiet emot våld, vilket jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Jag är självklart emot våld som riktas mot vanliga människor, men att principiellt vara emot våld som sådant anser jag vara fel väg att gå. Våld har löst väldigt många problem i historien, och sen får man tycka vad man vill om det.
Precis. Det är det jag i första hand syftar på. Varför är man emot politiskt våld? "Politiskt våld" handlar i vårt fall bara om ren överlevnad. Nationalismens idéer går ut på att vårt folk ska fortsätta finnas. Står demokratin i vägen, hamnar vi i minoritet(vilket vi kommer göra) så finns det ingen anledning för oss att rätta oss efter vad demokratin säger, eller vad politiken i staten Sverige säger. Om vi måste slåss så ska vi slåss, detta är ju helt självklara saker och det ÄR politiskt våld vi i så fall måste utföra. Våld är liksom inte fel bara för att. En riddare som dödar en drake och flera monster för att rädda sin prinsessa är såklart god medans en ond häxa som äter upp och trollar bort barn naturligtvis inte alls utför något bra våld. Våld är, har varit och kommer fortsätta vara en viktigt faktor och kanske det enda alternativ vi har om vi vill fortsätta vara ett folk. Det borde en person som Stefan Jacobsson fatta, och om han fattar det så borde han inte skriva artiklar i tidningar som handlar om att ta avstånd från våld och bara sprida flummig kärlek.
Våld är inte att föredra, men det ÄR ibland någonting nödvändigt.