Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag är nog tvungen att ta upp den kastade handsken. Först vill jag påpeka att jag faktiskt i marinamålet gissade på friande dom innan TR hade påbörjat sin förhandling.
Nu är USB-kontakten på kristallkulan trasig, men jag ska ändå ge mig på en chansning vad det gäller domslutet i TR. Notera att jag nu tar inte ställning i skuldfrågan.
Många försvårande omständigheter har kommit fram i tråden, men inte till domstolen. Den får bara ta ställning till det som presenteras i rättegången. Jag har följt rättegången genom den utmärkta bloggen. Åklagaren har inte mycket bevisning att komma med, det mesta är indicier. Motiv och brist på alibi är inte bevis, motivet pengar har alla, och alibi kan vem som helst sakna vid en random tidpunkt.
Ett bevis finns, blodfläcken på bössan. Men som advokaten sa, enligt bloggen:
Det finns andra förklaringar till att blodet finns på bössan än att PK är skyldig, och att åldern på blodet inte går att tidsbestämma är besvärande för åklagaren.
Nu lägger jag in en brasklapp för att TR kanske tycker skuldfrågan är för svår att avgöra och överlåter det till HR genom en fällande dom, men jag tror att PK kommer att frias i TR.
Du kan lägga till
Cleyton på listan över att han blir fälld.
Advokaten har ju en lätt uppgift att bara säga nej till allt och komma med alternativ som dessutom är rent svammel och som har klar bevisats. Tex ålder på blodet.....
Varför skulle han som var en sådan vän kunna begå ett brott liknande detta. Men enl Leif GW så finner man mördaren nästan uteslutande i mördarens vänkrets. Dessutom finns ett glasklart motiv. PENGAR. Det finns väl 19 saker till som han ej kunnat förklara.
Jag hänger upp mig på att han sitter och grinar och snörvlar i rätten- Mycket märkligt ... Teater eller... ALLTSÅ ÄR man oskyldig då sitter man fan inte o bölar. Då passar man på att TALA OM varför man är oskyldig. En oskyldig har mer självfötroende eftersom han har alla möjligheter att överklaga och snart bli fri.
Jag beskrev Narcissist läggningen tidigare. Så länge man har pengar - är fri - och kan fortsätta med brott och att lura folk - då mår man bra. Men nu är han inmålad i ett hörn och känner på sig att det totala raset är nära. Då brister fördämningarna och han hamnar i en depression. Snörvlar och grinar. Han är alltså psykiskt sjuk just nu. Men inte när han gjorde brottet - då mådde han riktigt bra av att pengar sågs i sikte - och känna makt att slå ihjäl folk. Tillståndet liknar mano depressivitet.
Blir han fälld? Ja glasklart enligt bevisföringen. Men de som varit i rätten och smakat på luften där har en större kännedom och kan säkert gissa bättre.