2013-09-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Nej, det var ytterst korkat av mig

Anledningen till att jag tror att det är någon född i staden är att han rörde sig i just de områdena plus att det verkar som om någon känt igen honom och att de faktiskt på så sätt fått fast honom. Men jag kan ju ha helt fel förstås

Du har nog rätt, de boende har ju både beskrivit honom med utseende och någon har ju dessutom namngivit honom. Hade det varit en utländsk man så har det kommit fram vid det här laget. Mannen är förmodligen bekant med någon i närheten (Stugsund, Sandarne, Åsbacka eller liknande "byar"), för Vad är inget ställe man åker till oplanerat om man säger så, man passerar utan att veta om det. Typ!

Jag bor knappt en kilometer från där detta hände, och området i sig är förvisso ett populärt strövområde som används flitigt av hundägare, friluftsmänniskor och motionärer. Men jag kan inte påstå att jag någonsin sett några utländska män där överhuvudtaget, speciellt inte på moped med hjälm (de brukar väl föredra bil som trasportmedel). Mopedburna svenska män däremot har jag sett en och annan.

Vill även tacka för alla generaliserande inlägg som idiotförklarar både staden och människorna som bor här. Inte alla åker moped, röstar på SD, går på A-kassan och dricker hembränt - inte för att det är fel på något av det (utom möjligtvis att rösta på SD ).. Men några gör det och det är inte utlänningarna. De söker sig istället mot stan och träffar sina vänner medan medelsvensson sitter hemma och glor på datorn.

Och det heter Forsbackabron, inte Forshagabron.
Senast redigerad av heckles 2013-09-19 kl. 14:25.
Citera
2013-09-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heckles
Och det heter Forsbackabron, inte Forshagabron.

Okej, jag skrev fel namn på bron.

I övrigt utgick jag ifrån det mest troliga scenariet. Mannen är anhållen antar jag? Åtminstone är han brottsmisstänkt så det är bara att kontakta tingsrätten och fråga vem han är så får vi svart på vitt hur det ligger till.
Citera
2013-09-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hur började Anders Eklund, Hagamannen och Örebromannen sina kriminella banor?

Anders Eklund dömdes redan 1994 för vålds- och sexualbrott. Så han var definitivt "känd av polisen", annars hade han troligen inte gripits för mordet på Engla.

"Örebromannen" var 19 år när han begick sin första våldtäkt medan "Hagamannen" var 26 år. Det borde man kunna anse vara ganska ungt i båda fallen.

Så vart ville du komma med ditt inlägg? Läste du ens det jag skrev?
Citera
2013-09-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hur började Anders Eklund, Hagamannen och Örebromannen sina kriminella banor?

Varför tramsar du?

Men OK!

Read and weep:

Hagamannen = 3 st
Örebromannen (NE) = 3 st
Anders Eklund = 2 st

Smygaren = 4+1 st (Somalier)
Svarttaximannen = 6 st (Egyptiker)
Alexandramannen = ? st men värsta pedofilen i Sverige, grova våldtäktet (Irakier)
Farstapedofilen = 7 st (Irakier/kurd)
Boråspappan = 4 st inkl tidelag (Irakier)

Osv osv, listan kan förlängas kan din?

Gruppvåldtäkter ska vi inte ens ta upp här men där är GMs 100% MENA/negrer.

Så: Håll truten nu med dina få antivita exempel (som rasistvänstern alltid stoltserar med [sic!]), för du är så att säga ÄGD!

Edit,
Och glöm inte - än sålänge är 85% av Sveriges befolkning svenskar!
Senast redigerad av NewYork99 2013-09-19 kl. 15:03.
Citera
2013-09-19, 15:17
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYork99
Varför tramsar du?

Men OK!

Read and weep:

Hagamannen = 3 st
Örebromannen (NE) = 3 st
Anders Eklund = 2 st

Smygaren = 4+1 st (Somalier)
Svarttaximannen = 6 st (Egyptiker)
Alexandramannen = ? st men värsta pedofilen i Sverige, grova våldtäktet (Irakier)
Farstapedofilen = 7 st (Irakier/kurd)
Boråspappan = 4 st inkl tidelag (Irakier)

Osv osv, listan kan förlängas kan din?

Gruppvåldtäkter ska vi inte ens ta upp här men där är GMs 100% MENA/negrer.

Så: Håll truten nu med dina få antivita exempel (som rasistvänstern alltid stoltserar med [sic!]), för du är så att säga ÄGD!

Edit,
Och glöm inte - än sålänge är 85% av Sveriges befolkning svenskar!

Man behöver inte ens komma från ett land där kvinnor klär sig i burka för att tycka att svenska brudar klär sig som horor. Satt bredvid en söndertatuerad white trashbrud idag och väntade på bussen. Urringningen började ungefär i höjd med bröstvårtorna och det var antagligen för att visa den märkliga tatueringen av små barnfötter som gick från den ena kullen till den andra. Jag trodde faktiskt hon skulle ha den goda smaken att knäppa jackan när jag ställde mig bredvid. Hon var ju ändå runt 35.

Nä, det kan inte vara lätt att komma hit och se tjejer ligga runt varje helg och inte få något själv. Vilket såklart inte gör våldtäkter acceptabla. Men nu blir man ju utvisad om man åker dit, så det är ju bara att gilla läget för idioterna.
Citera
2013-09-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Man behöver inte ens komma från ett land där kvinnor klär sig i burka för att tycka att svenska brudar klär sig som horor. Satt bredvid en söndertatuerad white trashbrud idag och väntade på bussen. Urringningen började ungefär i höjd med bröstvårtorna och det var antagligen för att visa den märkliga tatueringen av små barnfötter som gick från den ena kullen till den andra. Jag trodde faktiskt hon skulle ha den goda smaken att knäppa jackan när jag ställde mig bredvid. Hon var ju ändå runt 35.

Nä, det kan inte vara lätt att komma hit och se tjejer ligga runt varje helg och inte få något själv. Vilket såklart inte gör våldtäkter acceptabla. Men nu blir man ju utvisad om man åker dit, så det är ju bara att gilla läget för idioterna.

Öh, förstår inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg...
Citera
2013-09-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewYork99
Öh, förstår inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg...

Jag tror debatten spårade ur lite efter mitt inlägg när någon var tvungen att kontra med "Anders Eklund, Örebromannen och Hagamannen"-argumentet.

Jag påstod inte att svenskar aldrig våldtar. Det jag tog fasta på var att den nu gripne mannen är född 1967 och inte "känd av polisen". Han är alltså 45-46 år gammal och en "förstagångsförbrytare". Han är åtminstone okänd för det svenska rättsväsendet.

Anders Eklund var tidigare dömd för brott när han greps. Örebromannen var 19 och Hagamannen 26 år när de begick sina första (kända) brott. De flesta sexualförbrytare begår nämligen sina första övergrepp i relativt tidig ålder. Det är inget man plötsligt får för sig att göra när man fyllt 45.

Jag tror inte att den man som polisen nu gripit väntade till han fyllde 45 och sedan plötsligt fick för sig att börja begå sexualbrott mot flera olika kvinnor. Det är ett högst osannolikt scenario. Han har förmodligen förgripit sig på människor tidigare i livet, dock inte i Sverige. Därför tror jag att det handlar om en invandrad gärningsman.
Citera
2013-09-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Jag tror debatten spårade ur lite efter mitt inlägg när någon var tvungen att kontra med "Anders Eklund, Örebromannen och Hagamannen"-argumentet.

Jag påstod inte att svenskar aldrig våldtar. Det jag tog fasta på var att den nu gripne mannen är född 1967 och inte "känd av polisen". Han är alltså 45-46 år gammal och en "förstagångsförbrytare". Han är åtminstone okänd för det svenska rättsväsendet.

Anders Eklund var tidigare dömd för brott när han greps. Örebromannen var 19 och Hagamannen 26 år när de begick sina första (kända) brott. De flesta sexualförbrytare begår nämligen sina första övergrepp i relativt tidig ålder. Det är inget man plötsligt får för sig att göra när man fyllt 45.

Jag tror inte att den man som polisen nu gripit väntade till han fyllde 45 och sedan plötsligt fick för sig att börja begå sexualbrott mot flera olika kvinnor. Det är ett högst osannolikt scenario. Han har förmodligen förgripit sig på människor tidigare i livet, dock inte i Sverige. Därför tror jag att det handlar om en invandrad gärningsman.

Ok, tack för tydligt klargörande. Ja, det tror jag också - neger.
Citera
2013-09-19, 16:50
Medlem
NEXUS100s avatar
Mannen bor alltså centralt och är född 1967.
Någon som vet var husrannsakan gjordes? Det kan ju inte ha gått helt obemärkt förbi.

Om man vet vilket område det skedde på, och har exakt ålder på mannen så är det bara att använda ratsit.se.
Citera
2013-09-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Mannen bor alltså centralt och är född 1967.
Någon som vet var husrannsakan gjordes? Det kan ju inte ha gått helt obemärkt förbi.

Om man vet vilket område det skedde på, och har exakt ålder på mannen så är det bara att använda ratsit.se.

Enklast är om någon öppnar sin mailläsare och skickar ett mail till den tingsrätt som handlägger ärendet och begär ut dagboksbladet så är mysteriet löst sedan. Det tar högst två minuter att skicka mail, ändå orkar inte jag göra det. Någon annan som vill?

Citera
2013-09-19, 17:50
Medlem
Sätter en slant på att mopedisten glömde ta eller tog för mycket medicin.
Citera
2013-09-20, 07:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukko
Söderhamn ligger i botten i landet när det gäller utbildning och folkhälsa och i princip alla andra nyckeltal. Så med en mycket stor andel av befolkningen som i andra delar av landet skulle betecknas som närmast förståndshandikappade finns det gott om mopedburna medelålders män.

Men man ligger i topp rörande narkotika och invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in