Citat:
Ursprungligen postat av
Scire
Nej, det var ytterst korkat av mig
Anledningen till att jag tror att det är någon född i staden är att han rörde sig i just de områdena plus att det verkar som om någon känt igen honom och att de faktiskt på så sätt fått fast honom. Men jag kan ju ha helt fel förstås

Du har nog rätt, de boende har ju både beskrivit honom med utseende och någon har ju dessutom namngivit honom. Hade det varit en utländsk man så har det kommit fram vid det här laget. Mannen är förmodligen bekant med någon i närheten (Stugsund, Sandarne, Åsbacka eller liknande "byar"), för Vad är inget ställe man åker till oplanerat om man säger så, man passerar utan att veta om det. Typ!
Jag bor knappt en kilometer från där detta hände, och området i sig är förvisso ett populärt strövområde som används flitigt av hundägare, friluftsmänniskor och motionärer. Men jag kan inte påstå att jag någonsin sett några utländska män där överhuvudtaget, speciellt inte på moped med hjälm (de brukar väl föredra bil som trasportmedel). Mopedburna svenska män däremot har jag sett en och annan.
Vill även tacka för alla generaliserande inlägg som idiotförklarar både staden och människorna som bor här. Inte alla åker moped, röstar på SD, går på A-kassan och dricker hembränt - inte för att det är fel på något av det (utom möjligtvis att rösta på SD

).. Men några gör det och det är inte utlänningarna. De söker sig istället mot stan och träffar sina vänner medan medelsvensson sitter hemma och glor på datorn.
Och det heter Forsbackabron, inte Forshagabron.