2013-09-19, 10:36
Medlem
Ludermassignegers avatar
Fanns ett liknande fall i Göteborg (babyfacevåldtäktsmannen) som visade sig vara en förståndshandikappad zigenare på flakmoppe som åkte runt och våldtog äldre kvinnor, kan kanske vara något liknande?
Citera
2013-09-19, 11:19
Medlem
Inte omöjligt med tanke på "språksvårigheterna". Tror inte det handlar om någon av utländsk härkomst dock. Det borde ha framgått av de rykten som gått i sociala medier.
Citera
2013-09-19, 11:25
Medlem
Scires avatar
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.6294468-avgorande-tips-ledde-polisen-ratt

Kommer från Söderhamn.
Det var avgörande tips från dem boendes i Vad som fick honom på fall.
Det gjordes en HUSrannsakan.
Inte känd av polis.
Inte med i brottsregistret.

Detta pekar nog också i riktningen att det är en infödd man :-)
Citera
2013-09-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.6294468-avgorande-tips-ledde-polisen-ratt

Kommer från Söderhamn.
Det var avgörande tips från dem boendes i Vad som fick honom på fall.
Det gjordes en HUSrannsakan.
Inte känd av polis.
Inte med i brottsregistret.

Detta pekar nog också i riktningen att det är en infödd man :-)

Vad av de uppgifter du räknar upp pekar "i riktningen" att det är en infödd man?

Varför skrev du HUS med versaler förresten? Husrannsakan har ingenting med småhus eller villor att göra, om du trodde det. Husrannsakan kan utföras mot både lägenheter och fordon.
Citera
2013-09-19, 11:43
Medlem
Scires avatar
Nej, det var ytterst korkat av mig

Anledningen till att jag tror att det är någon född i staden är att han rörde sig i just de områdena plus att det verkar som om någon känt igen honom och att de faktiskt på så sätt fått fast honom. Men jag kan ju ha helt fel förstås
Citera
2013-09-19, 11:50
Medlem
Citat:

Anledningen till att jag tror att det är någon född i staden är att han rörde sig i just de områdena plus att det verkar som om någon känt igen honom och att de faktiskt på så sätt fått fast honom. Men jag kan ju ha helt fel förstås

Någon som vet något mer samt namn på den "mannen"????
Citera
2013-09-19, 12:29
Medlem
Bor centralt, född 1967 och kör runt på en moppe. Kom igen nu Söderhamn, det är visserligen Norrland men hur många kan det finnas?
Citera
2013-09-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Bor centralt, född 1967 och kör runt på en moppe. Kom igen nu Söderhamn, det är visserligen Norrland men hur många kan det finnas?

tror ingen vill tjalla på sin släkting. Alla är tydligen släkt där
Citera
2013-09-19, 13:33
Medlem
fukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Söderhamn ligger i botten i landet när det gäller utbildning och folkhälsa och i princip alla andra nyckeltal. Så med en mycket stor andel av befolkningen som i andra delar av landet skulle betecknas som närmast förståndshandikappade finns det gott om mopedburna medelålders män.
Citera
2013-09-19, 13:39
Medlem
Citat:

Polisen tror att den man som eftersöks även är skyldig till våldtäkten/våldtäktsförsöket i juni i år då en ung tjej utsattes i närheten av Forshagabron.

Det är VÄLDIGT osannolikt att en infödd svensk man, född 1967, påbörjar sin kriminella bana med att försöka genomföra ett antal våldtäkter. De flesta sexualförbrytare har gjort sig skyldiga till någon form av brott tidigare, men den gripne mannen är inte "känd av polisen".

"Den här typen av män är ofta unga, har sociala problem och är många gånger dömda för andra brott tidigare, inte sällan sexualbrott, säger Jerzy Sarneck"

http://helahalsingland.se/soderhamn/1.6001404--valdtar-nar-tillfallet-ges-

Alltså tyder det mesta på att det handlar om en man som nyligen anlänt till Söderhamn och som begått liknande våldsbrott tidigare. Med största sannolikhet är det en man med invandrarbakgrund som nyss fått asyl i Sverige eller som är i processen att få asyl. Han kan ha deltagit som stridande part i krig i Afghanistan, Syrien, Irak eller liknande krigshärdar och där både mördat och våldtagit civila.

Sverige är troligen det enda land i världen som beviljar krigsförbrytare permanent uppehållstillstånd och låter dem röra sig fritt i det svenska samhället utan att deras bakgrund prövas mot internationell rätt.
Citera
2013-09-19, 13:41
Medlem
P3RK3L3s avatar
Ännu en kvinnohatande kränkt man från avfolkningsbygden som inte kan hantera den nya världen. Det känns ju som att SD-nästet Söderhamn är fullt av sådana här män, så det kan nog bli svårt att få tag på honom.

Det börjar mer och mer likna Ryssland i de gamla svenska bruksorterna och f.d. industri- och verksstäderna där framtidstron och utbildningsnivån är noll. Kvinnor från dessa bygder gör bäst i att flytta till storstäderna i ännu större grad än tidigare.
Citera
2013-09-19, 14:07
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Polisen tror att den man som eftersöks även är skyldig till våldtäkten/våldtäktsförsöket i juni i år då en ung tjej utsattes i närheten av Forshagabron.

Det är VÄLDIGT osannolikt att en infödd svensk man, född 1967, påbörjar sin kriminella bana med att försöka genomföra ett antal våldtäkter. De flesta sexualförbrytare har gjort sig skyldiga till någon form av brott tidigare, men den gripne mannen är inte "känd av polisen".

"Den här typen av män är ofta unga, har sociala problem och är många gånger dömda för andra brott tidigare, inte sällan sexualbrott, säger Jerzy Sarneck"

http://helahalsingland.se/soderhamn/1.6001404--valdtar-nar-tillfallet-ges-

Alltså tyder det mesta på att det handlar om en man som nyligen anlänt till Söderhamn och som begått liknande våldsbrott tidigare. Med största sannolikhet är det en man med invandrarbakgrund som nyss fått asyl i Sverige eller som är i processen att få asyl. Han kan ha deltagit som stridande part i krig i Afghanistan, Syrien, Irak eller liknande krigshärdar och där både mördat och våldtagit civila.

Sverige är troligen det enda land i världen som beviljar krigsförbrytare permanent uppehållstillstånd och låter dem röra sig fritt i det svenska samhället utan att deras bakgrund prövas mot internationell rätt.

Hur började Anders Eklund, Hagamannen och Örebromannen sina kriminella banor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in