Citat:
Ursprungligen postat av
Scire
Nej, det var ytterst korkat av mig
Anledningen till att jag tror att det är någon född i staden är att han rörde sig i just de områdena plus att det verkar som om någon känt igen honom och att de faktiskt på så sätt fått fast honom. Men jag kan ju ha helt fel förstås

Polisen tror att den man som eftersöks även är skyldig till våldtäkten/våldtäktsförsöket i juni i år då en ung tjej utsattes i närheten av Forshagabron.
Det är VÄLDIGT osannolikt att en infödd svensk man, född 1967, påbörjar sin kriminella bana med att försöka genomföra ett antal våldtäkter. De flesta sexualförbrytare har gjort sig skyldiga till någon form av brott tidigare, men den gripne mannen är inte "känd av polisen".
"Den här typen av män är ofta unga, har sociala problem och är många gånger dömda för andra brott tidigare, inte sällan sexualbrott, säger Jerzy Sarneck"
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.6001404--valdtar-nar-tillfallet-ges-
Alltså tyder det mesta på att det handlar om en man som nyligen anlänt till Söderhamn och som begått liknande våldsbrott tidigare. Med största sannolikhet är det en man med invandrarbakgrund som nyss fått asyl i Sverige eller som är i processen att få asyl. Han kan ha deltagit som stridande part i krig i Afghanistan, Syrien, Irak eller liknande krigshärdar och där både mördat och våldtagit civila.
Sverige är troligen det enda land i världen som beviljar krigsförbrytare permanent uppehållstillstånd och låter dem röra sig fritt i det svenska samhället utan att deras bakgrund prövas mot internationell rätt.