2013-09-19, 07:48
  #3229
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Källa på det? Inte hittat nåt om förlust med en md (miljard?!).

Saxat ur Di........men som jag skrev så läste jag rapporten och där fanns inga minustecken.Jag har inte hunnit läsa rapporten igen.

http://www.di.se/artiklar/2013/8/19/roda-siffror-for-shamaran/

Citat:
Uppdaterad 2013-08-19 08:23. Publicerad 2013-08-19 08:12

Oljebolaget Shamaran Petroleum redovisar en förlust efter skatt för andra kvartalet om 1.050.000 dollar totalt och en förlust om 1.043.000 dollar för kvarvarande verksamhet.
Citera
2013-09-19, 10:02
  #3230
Medlem
Motherlands avatar
1 miljon dollar är inte en miljard svenska kronor.
Citera
2013-09-19, 10:37
  #3231
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherland
1 miljon dollar är inte en miljard svenska kronor.
Tack, min hjärna måste ga spelat mig ett spratt. ...
Citera
2013-09-19, 10:41
  #3232
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Aktier och ETFs: 67,5 %

ABB Ltd
Avega Group AB ser. B
Betsson AB ser. B
Boeing Co. (The)
DB X-TR.MSCI INDONESIA TRN IDX INHABER-A
DBX DAX ETF
DBX S&P 500 ETF
EnQuest PLC
Klövern AB
Loomis AB ser. B
Lundin Mining Corporation SDB
McDonald's Corp
Mr Green & Co AB
Sandvik AB
Skanska AB ser. B
Starbreeze AB
TeliaSonera AB
Trelleborg AB ser. B
XACT OMXS30
Walgreen Co.

Fonder: 15,2%

Avanza Zero
Carnegie Sverigefond
Didner & Gerge Småbolag
Nordea Rysslandsfond
Öhman Varumärkesfond

Likvida medel: 17,3 %

MVH
J

Det här gillar jag! Riktigt snyggt, gillar diversifieringen av amerikanska bolag. Kanske även köpa lite Berkshire Hathaway, eller byt in mot TeliaSonera.

Har dålig koll, men hur går det för Boeing? Hur ser det ut med konkurrens i den branchen?
Citera
2013-09-19, 14:10
  #3233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Aktier och ETFs: 67,5 %

ABB Ltd
Avega Group AB ser. B
Betsson AB ser. B
Boeing Co. (The)
DB X-TR.MSCI INDONESIA TRN IDX INHABER-A
DBX DAX ETF
DBX S&P 500 ETF
EnQuest PLC
Klövern AB
Loomis AB ser. B
Lundin Mining Corporation SDB
McDonald's Corp
Mr Green & Co AB
Sandvik AB
Skanska AB ser. B
Starbreeze AB
TeliaSonera AB
Trelleborg AB ser. B
XACT OMXS30
Walgreen Co.

Fonder: 15,2%

Avanza Zero
Carnegie Sverigefond
Didner & Gerge Småbolag
Nordea Rysslandsfond
Öhman Varumärkesfond

Likvida medel: 17,3 %

MVH
J

Lite konstig portfölj tycker jag. Båda Avanza Zero och XACT OMXS30 etc. Det finns inget enhetligt tema i den, många fina innehav men ingen "struktur". Vill du utveckla lite varför du har placerat som du gjort?
Citera
2013-09-19, 14:55
  #3234
Medlem
Zebbe1337yolos avatar
30% Nokia
20% Nordea
20% Investor
20% Tele2
10% Medivir

Så ser min portfölj ut.
Citera
2013-09-19, 15:43
  #3235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Lite konstig portfölj tycker jag. Båda Avanza Zero och XACT OMXS30 etc. Det finns inget enhetligt tema i den, många fina innehav men ingen "struktur". Vill du utveckla lite varför du har placerat som du gjort?

Enhetligt tema? Det är väl det som är meningen med diversifiering?

Angående valet Avanza Zero och Xact så finns det en förklaring. Och den är att jag är kund hos Nordnet och hos Avanza. På Nordnet har jag allt utom Avanza Zero som jag endast har till min enskilda pensionsdepå (vanlig depå men kommer inte röra den förrän 60+) på Avanza med autogiro varje månad. Loggar knappt in där.

ETFerna + fonderna på Nordnet är kontinuerligt månadssparande. Dessa har jag köpt pga jag gillar deras innehav, deras inriktning samt deras förvaltare. Hade gärna köpt innehaven i dessa fonder kontinuerligt själv (har exempelvis Loomis som är stort innehav i Didner), men på månadsbasis hade courtaget blivit för högt. Aktier köper jag när jag tycker det är läge och när jag hittat något intressant.

MVH
J
__________________
Senast redigerad av Dealbreaker 2013-09-19 kl. 15:49.
Citera
2013-09-19, 16:31
  #3236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Det här gillar jag! Riktigt snyggt, gillar diversifieringen av amerikanska bolag. Kanske även köpa lite Berkshire Hathaway, eller byt in mot TeliaSonera.

Har dålig koll, men hur går det för Boeing? Hur ser det ut med konkurrens i den branchen?

Boeing sysslar ju med så mycket mer än endast kommersiella flygplan. De har bland annat Apachen, F18 hornet, A-10 och annat smått och gott som exempelvis inriktar sig mot NASA och rymdprojekt.

Men sen har givetvis Dreamlinern boostat aktien rejält senaste tiden, trots att media verkar få det att framstå som tvärtom. Ett kanonföretag helt enkelt! Men på dagens nivåer hade jag nog inte gått in med helt nytt kapital.

MVH
J
Citera
2013-09-19, 21:50
  #3237
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Boeing sysslar ju med så mycket mer än endast kommersiella flygplan. De har bland annat Apachen, F18 hornet, A-10 och annat smått och gott som exempelvis inriktar sig mot NASA och rymdprojekt.

Men sen har givetvis Dreamlinern boostat aktien rejält senaste tiden, trots att media verkar få det att framstå som tvärtom. Ett kanonföretag helt enkelt! Men på dagens nivåer hade jag nog inte gått in med helt nytt kapital.

MVH
J
Skulle vilja ha en mindre post i både Boeing och Lockheed Martin i framtiden. Inte främst på grund av att jag tycker de båda är bra, stabila företag (vilket de är), utan för att jag tycker de tillverkar så jäkla läckra grejer
Citera
2013-09-19, 22:13
  #3238
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Skulle vilja ha en mindre post i både Boeing och Lockheed Martin i framtiden. Inte främst på grund av att jag tycker de båda är bra, stabila företag (vilket de är), utan för att jag tycker de tillverkar så jäkla läckra grejer

Det är några år sedan man tjänade en hacka på LMT och den har gjort en bra resa sedan dess. Om du tror att den inte kollapsar utan Bernanke bör du ha koll på pensionsåtagandena. Lycka till!
Citera
2013-09-19, 22:15
  #3239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Skulle vilja ha en mindre post i både Boeing och Lockheed Martin i framtiden. Inte främst på grund av att jag tycker de båda är bra, stabila företag (vilket de är), utan för att jag tycker de tillverkar så jäkla läckra grejer
Kärnvapen
Citera
2013-09-19, 22:21
  #3240
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Det är några år sedan man tjänade en hacka på LMT och den har gjort en bra resa sedan dess. Om du tror att den inte kollapsar utan Bernanke bör du ha koll på pensionsåtagandena. Lycka till!
Ja, alltså, det är inte så att jag tänkt kliva in just nu (tycker den ligger en aning högt), samt att det isf skulle röra sig om en post på kanske 15k. Är mest att jag vill kunna säga att jag "äger" en liten, liten del av LMT

Att det skulle hända något som sänker LMT totalt ser jag som otänkbart - USA lär fortsätta spendera massa pengar på alla de stridsflyg, fraktflyg, missiler (Hellfire-missilen t.ex. har fått många, många talibaner att pulvriseras genom åren och är mäkta populär hehe) m.m. LMT producerar många år framöver.


Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Kärnvapen
Själva kärnvapenstridsspetsarna i sig vet jag inte om Lockheed tillverkar men, ja, Tridentmissilerna tillverkar de ju. Har inga som helst moraliska betänkligheter över det
__________________
Senast redigerad av BootyLuv 2013-09-19 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in