Citat:
Ursprungligen postat av
Expresson
Det jag vänder mig mot är att du i trådstarten säger att vill höra vad andra tycker och sedan när de följer din uppmaning angripa dem för att de tycker fel enligt din åsikt. Det är kvinnor som agerar som du som får män att generellt tycka illa om alla kvinnor.
Om jag frågar någon vad han tycker i en fråga så förväntar jag mig ett ärligt svar. Om jag sedan av någon anledning inte gillar svaret så skulle det aldrig falla mig in att säga: Du har fel!
Däremot så är det ju helt OK om jag talar om att jag har en annan åsikt.
Så vitt jag kan se, så har jag inte angripit någon eller sagt att de har fel, baserat på de svar de givit på min huvudsakliga frågeställning. Frågeställningen är ju hur det känns, eller hur de tror att det skulle kännas, att ha sex med en tjej som "ställer upp". Du får gärna citera något ställe där jag kritiserat någon för att ha fel när de uttalar sig om hur det skulle kännas. Någon annan åsikt kan jag ju inte ha i frågan, eftersom jag är kvinna och inte vet hur det känns för en kille att ha sex med en ovillig tjej.
Citat:
Det kan ju diskuteras om det var en tolkning av något du sagt eller om det var ett fristående påstående från LibertasEtJustitia.
Du fortsätter sedan med dina pekpinnar och när LibertasEtJustitia skriver
Så svarar du:
Att du "tror" känns som ett jävligt lätt vägande argument faktiskt. Jag VET när det gäller mig själv.
Jag vidhåller att det är dålig stil att agera som du när du faktiskt efterlyst andras åsikter. Jag ifrågasätter inte att du känner dig själv så väl att du kan uttala dig säkert beträffande dig själv. Men att det andra skriver därmed skulle vara lätt vägande argument köper jag inte.
Bara Libertas kan ju svara på om jag feltolkade honom, i mina ögon var det uppenbart att citatet du tog på honom var ett svar på mitt tidigare inlägg om att det skulle kännas äckligt, men jag kan ha misstagit mig givetvis.
Citatet du tar upp nu är åtminstone ett bättre exempel, för det kan väl möjligtvis stämma att jag här går in och moraliserar kring min frågeställning om hur "ställa upp" sex kommer påverka sexlivet i framtiden...
Dock har du ju nu gått in och plockat citat från en debatt mellan mig och användaren ifråga, så det är inte som att jag bara hoppat på honom för att han svarade på frågorna. Grejen är ju, att i inlägget som Libertas skriver där, så uttalar han sig ju om hur det känns för en kvinna att ställa upp på sex. Det är ju inget svar på min frågeställning, som handlar om hur sådant sex känns för killar, utan här har han tagit sig tolkningsföreträdet att uttala sig om hur sådant sex känns för kvinnan som ska "ställa upp". Det är det jag reagerar på där, och ja, möjligtvis lite för starkt när man efterlyst åsikter. Men om jag inte ska ta mig tolkningsföreträdet att uttala mig om hur killar känner i en viss situation, så är det ju lite irriterande att jag samtidigt utan att säga emot ska låta killar ta tolkningsföreträdet att uttala sig, inte bara om hur killar känner utan också om hur kvinnor känner i den situationen.
Citat:
Jag kan hålla med om din tes att "ställa-upp-sex" förmodligen är förödande för en kvinnas sexlust. Det är väldigt lätt att hamna i en ond cirkel. Visst är det tråkigt när någon förlorar sin sexlust men ibland kanske det är ett pris som man får betala för att rädda ett äktenskap eller i vart fall få lite respit.
Vilka alternativ tycker du är realistiska?
Mannen tar saken i egna händer.
Mannen skaffar sig en älskarinna.
Mannen söker sig till prostituerade.
Mannen avstår från sex.
Kvinnan förbarmar sig då och då som en vänskapshandling.
BJ/HJ
Kvinnan ställer upp på allt.
Skilsmässa.
Svara ärligt jag lovar att jag inte kommer att tala om hurvida du har rätt eller fel.
Egentligen så tycker jag ju som sagt inte att någon av de lösningarna är adekvata. Problemet är att kvinnan har tappat sin sexlust, det är det som ska lösas, inte att mannen ska få ligga. Man ska inte bara acceptera att kvinnan tappat sin sexlust och jobba från premissen att det är något man får leva med. I mitt perspektiv, som väl antagligen inte är fullständigt, så är det helt orimligt att det ska vara något "naturligt" att kvinnor förlorar sin sexlust som man helt enkelt får acceptera.
I mina öron låter det här ungefär likadant som att någons partner är djupt deprimerad och skär sig i armarna, och "lösningen" handlar om hur partnern då ska få träffa roligare personer att umgås med, man ska se till att få sjukpenning så att ekonomin inte blir lidande, skaffa städhjälp så att partnern ändå får bo i ett städat hus, köpa sårtvätt så att såren inte blir inflammerade.
Temporärt kan jag tycka att alla lösningar förutom prostituerade och de olika alternativ som handlar om att kvinnan ska ställa upp kan fungera. Långsiktigt skulle min första tanke vara att om det inte går att fixa sexlusten är det för att kvinnan inte tänder på sin man längre. Öppet förhållande eller skilsmässa, isf.