2013-09-18, 10:51
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Hur skulle det kännas att ha sex med en tjej som ni vet ställer upp fast hon egentligen inte vill ha sex med er?

Det skulle naturligtvis inte kännas ok.

Nu utgår jag från att hon verkligen inte vill för att göra det enkelt. Sen finns det ju vissa gråzoner i såna här frågor.
Senast redigerad av Truchosthlm 2013-09-18 kl. 10:57.
Citera
2013-09-18, 15:41
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej, det självklara skälet är att kvinnor generellt sett har lägre sexlust.

Inte nödvändigtvis, snarare har det att göra med att kvinnor tröttnar på sina manliga partners fortare än vad männen tröttnar på sina kvinnliga partners. Kvinnor som lever singellivet upplever jag har betydligt mycket mer sex än kvinnor som är i ett förhållande just för att de har tillgång till ett större utbud och variation när det kommer till sexlivet än vad deras väninnor som befinner sig i en relation har.
Citera
2013-09-18, 16:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Inte nödvändigtvis, snarare har det att göra med att kvinnor tröttnar på sina manliga partners fortare än vad männen tröttnar på sina kvinnliga partners. Kvinnor som lever singellivet upplever jag har betydligt mycket mer sex än kvinnor som är i ett förhållande just för att de har tillgång till ett större utbud och variation när det kommer till sexlivet än vad deras väninnor som befinner sig i en relation har.
Det är fullt möjligt att det är så, men faktum kvarstår ändå. En man i ett mindre bra förhållande vill likväl ha sex med sin partner oftare än hon vill.
Citera
2013-09-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Trams. Kvinnor får högre sexlust i en relation, är trygga med en och samma man etc .....

Det är män som har behov av att ha variation, det är ju helt biologiskt.
Citera
2013-09-19, 00:51
Medlem
Expressons avatar
Citat:
.
Syftet med tråden är att undersöka hur vanligt det är att killar önskar att tjejer ska "ställa upp".

Så skrev TS i sitt första inlägg.

Det som förvånar mej är att TS sedan går till angrepp mot män som skriver vad de tycker i tråden. TS har en tes som går ut på att "Det är ställa upp sexet i sig som förstör kvinnans sexlust, och därmed på sikt sexlivet och förhållandet."

Det verkar som om TS i och med att hon själv "ställt upp för ett ex" och i samband med detta tappat sexlusten nu försöker rättfärdiga sin hållning att inte "ställa upp" i fortsättningen. Det är väl i och för sig fritt för TS att tycka så, men det känns fel när hon sedan angriper dem som tycker annorlunda när hon faktiskt frågat efter deras synpunkter i trådstarten.

När LibertasEtJustitia skriver: "Det är hemskt tråkigt att det ska behöva gå så långt att man blir äcklad av själva tanken på att röra sin partner sedan många år" så kontrar TS med:
Citat:
Det är inte tanken på att röra partnern som är äcklande, utan tanken på att partnern skulle njuta av sex med mig, när han tydligt ser att jag inte vill och inte tycker om det.

Jag skulle kunna fortsätta att citera hur TS argumenterar mot de som skriver vad de tycker men jag avslutar i stället med en frågeställning: Vad är TS för en jävla surfitta som inte ens kan låta män få skriva vad de tycker utan att hon måste komma med sina förbannade pekpinnar?
Citera
2013-09-19, 07:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expresson
Så skrev TS i sitt första inlägg.

Det som förvånar mej är att TS sedan går till angrepp mot män som skriver vad de tycker i tråden. TS har en tes som går ut på att "Det är ställa upp sexet i sig som förstör kvinnans sexlust, och därmed på sikt sexlivet och förhållandet."

Det verkar som om TS i och med att hon själv "ställt upp för ett ex" och i samband med detta tappat sexlusten nu försöker rättfärdiga sin hållning att inte "ställa upp" i fortsättningen. Det är väl i och för sig fritt för TS att tycka så, men det känns fel när hon sedan angriper dem som tycker annorlunda när hon faktiskt frågat efter deras synpunkter i trådstarten.

När LibertasEtJustitia skriver: "Det är hemskt tråkigt att det ska behöva gå så långt att man blir äcklad av själva tanken på att röra sin partner sedan många år" så kontrar TS med:

Jag skulle kunna fortsätta att citera hur TS argumenterar mot de som skriver vad de tycker men jag avslutar i stället med en frågeställning: Vad är TS för en jävla surfitta som inte ens kan låta män få skriva vad de tycker utan att hon måste komma med sina förbannade pekpinnar?

Tja, det är ju ett diskussionsforum. Såklart kommer jag att säga min åsikt så får andra säga sina. På vilket sätt går jag tillväga när jag "inte låter män få skriva vad de tycker"? Då kan man ju lika väl påstå att du inte låter mig skriva vad jag tycker baserat på detta inlägg från dig.

Ja, det är min tes att ställa upp-sex förstör sexlivet. Men det är ju självklart upp till andra om de vill testa den vägen, vilket jag också skrivit. Jag ser det snarare som ett tips, så att någon kanske kan rädda sitt sexliv genom att ha tagit del av tesen.

Vad gäller citatet du tar upp, på vilket sätt är det en pekpinne när användaren ifråga tolkade mig på ett sätt, och jag förklarar att jag menade på ett annat sätt?
Citera
2013-09-19, 13:53
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
.
Sen är jag fortfarande intresserad av att höra mer om killars syn på barmhärtighetsknull från tjejer som INTE är er flickvän. Dvs en kompis/bekant/random tjej som "ställer upp" på att få låta er komma till eftersom det är orättvist att ni inte får ligga tillräckligt, trots att hon inte tänder på er och inte vill ha sex med er.

Hur ska man veta om det är ett barmhärtighetsknull man blir erbjuuden? Kvinnan vet naturligtvis om hon "ställer upp ideellt" men jag tror inte att det är många killar som fått höra något i stil med detta:
"Det är synd om dig som inte får knulla så mycket du vill. Jag är inte det minsta tänd på dig men jag ställer upp om du känner att du behöver."

Undantaget är väl om en man söker upp en hora men då är ju erbjudandet vanligen förknippat med ett krav på ekonomisk kompensation. Även i så kallade KK-relationer tror jag att det alltid finns en viss attraktion mellan parterna och jag tvivlar på att det handlar om barmhärtighetsknull.

Jag vet att yngre killar som vill ha sex skickar SMS med innehållet: Ligga?
I hur stor omfattning det leder till att de verkligen får ligga vill jag låta vara osagt. Men jag tror inte att några tjejer ställer upp för att de tycker synd om killen, om tjejer ställer sig positiva till inviten så beror det nog på att de är tända eller åtminstone nyfikna på den som skickat meddelandet.

Citat:
(Är det någon annan än jag, som ser en viss ironi, i att dessa killar som inte får ligga alls har exakt samma retorik om deras behov, deras lidanden, kvinnors plikt att ställa upp, som killar som skriver om hur tjejer bör ställa upp i förhållanden?)

Är du dum på riktigt eller? Vad vet du om vilken retorik killar som inte får ligga alls har? Jag tror att det är väldigt få bland dem som helt ställs utan möjligheten att får sex som lägger skulden på kvinnors agerande. Jag tror att de flesta i stället förbannar sina egna tillkortakommanden och eventuella brister när det gäller att hitta en sexualpartner.

Men jag vill påstå att de allra flesta kan hitta en partner och därmed också få sex. Tack vara att medvetenheten om att alla människor oberoende av sin situation är sexuella varelser nu fått stort genomslag så ökar chanserna för allt fler att hitta en partner. De (män eller kvinnor) som ändå på grund av handikapp eller annat skäl inte kan få en partner är nog sällan av den åsikten att det är fel av "dem som inte ställer upp". Sen kan nog en och annan ha synpunkter på att det är förbjudet att köpa sexuella tjänster men det är en annan fråga.
Den ironi du tycker dig se speglar bara dina fördomar och ditt hat mot (framförallt) män som tycker att det är rimligt att alla männikor ska få en möjlighet att få sina sexuella behov tillfredställda.
Citera
2013-09-19, 14:49
Medlem
Expressons avatar
Citat:
Tja, det är ju ett diskussionsforum. Såklart kommer jag att säga min åsikt så får andra säga sina. På vilket sätt går jag tillväga när jag "inte låter män få skriva vad de tycker"? Då kan man ju lika väl påstå att du inte låter mig skriva vad jag tycker baserat på detta inlägg från dig.

Det jag vänder mig mot är att du i trådstarten säger att vill höra vad andra tycker och sedan när de följer din uppmaning angripa dem för att de tycker fel enligt din åsikt. Det är kvinnor som agerar som du som får män att generellt tycka illa om alla kvinnor.
Om jag frågar någon vad han tycker i en fråga så förväntar jag mig ett ärligt svar. Om jag sedan av någon anledning inte gillar svaret så skulle det aldrig falla mig in att säga: Du har fel!
Däremot så är det ju helt OK om jag talar om att jag har en annan åsikt.

Citat:
Vad gäller citatet du tar upp, på vilket sätt är det en pekpinne när användaren ifråga tolkade mig på ett sätt, och jag förklarar att jag menade på ett annat sätt?
Det kan ju diskuteras om det var en tolkning av något du sagt eller om det var ett fristående påstående från LibertasEtJustitia.

Du fortsätter sedan med dina pekpinnar och när LibertasEtJustitia skriver
Citat:
Jag tror att sexet är såpass avdramatiserat efter ett mångårigt förhållande att man nästan skulle kunna se det som en "syssla" att tillfredsställa sin partner, ungefär som att ge sin tjej massage på fredagskvällar eller liknande. Precis samma sak som andra sysslor är det så klart inte men att vara intim med någon man varit intim med hundratals och åter hundratals gånger förut skulle nog knappast få en att känna sig smutsig eller så bara för att man själv egentligen inte har lust.

Så svarar du:
Att du "tror" känns som ett jävligt lätt vägande argument faktiskt. Jag VET när det gäller mig själv.

Jag vidhåller att det är dålig stil att agera som du när du faktiskt efterlyst andras åsikter. Jag ifrågasätter inte att du känner dig själv så väl att du kan uttala dig säkert beträffande dig själv. Men att det andra skriver därmed skulle vara lätt vägande argument köper jag inte.

Jag kan hålla med om din tes att "ställa-upp-sex" förmodligen är förödande för en kvinnas sexlust. Det är väldigt lätt att hamna i en ond cirkel. Visst är det tråkigt när någon förlorar sin sexlust men ibland kanske det är ett pris som man får betala för att rädda ett äktenskap eller i vart fall få lite respit.
Vilka alternativ tycker du är realistiska?
Mannen tar saken i egna händer.
Mannen skaffar sig en älskarinna.
Mannen söker sig till prostituerade.
Mannen avstår från sex.
Kvinnan förbarmar sig då och då som en vänskapshandling.
BJ/HJ
Kvinnan ställer upp på allt.
Skilsmässa.

Svara ärligt jag lovar att jag inte kommer att tala om hurvida du har rätt eller fel.
Citera
2013-09-20, 10:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordGhozt
Att ha samlag med en tjej som inte vill men ställer upp känns ovärdigt främst för min egen självkänsla, eller kanske ännu värre, vilket hänt någon gång är att kvinnan låtsas vara tok-kåt och gärna fejkar orgasmer... Känns direkt jävligt desperat och varningsklocka!

Men i seriös relation kan det vara bra att ge lite typ oral njutning även om hon inte vill "vara med" just då, jag skulle kunna göra tvärtom en annan gång. Funkar bra!

Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Hela poängen är ju att hon vill. Det skulle vara en rätt vidrig känsla att fortsätta sexet om jag ser att hon bara "ställer upp". Om hon inte vill är det helt okay, vi kan prata istället, kelas, eller nåt annat. (Även att hon fejkar orgasm är så otroligt onödigt, hon förstör verkligen chansen till en riktigt bra kontakt.)

Måste säga att jag hade trott att er åsikt skulle vara mycket mer i majoritet än vad som verkar vara fallet...
Citera
2013-09-20, 10:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Hur ska man veta om det är ett barmhärtighetsknull man blir erbjuuden? Kvinnan vet naturligtvis om hon "ställer upp ideellt" men jag tror inte att det är många killar som fått höra något i stil med detta:
"Det är synd om dig som inte får knulla så mycket du vill. Jag är inte det minsta tänd på dig men jag ställer upp om du känner att du behöver."

Undantaget är väl om en man söker upp en hora men då är ju erbjudandet vanligen förknippat med ett krav på ekonomisk kompensation. Även i så kallade KK-relationer tror jag att det alltid finns en viss attraktion mellan parterna och jag tvivlar på att det handlar om barmhärtighetsknull.

Jag vet att yngre killar som vill ha sex skickar SMS med innehållet: Ligga?
I hur stor omfattning det leder till att de verkligen får ligga vill jag låta vara osagt. Men jag tror inte att några tjejer ställer upp för att de tycker synd om killen, om tjejer ställer sig positiva till inviten så beror det nog på att de är tända eller åtminstone nyfikna på den som skickat meddelandet.

Jag tror inte heller att det är vanligt att kvinnor ställer upp på barmhärtighetsknull utan några andra motiv än att vara snäll. (Däremot kan det nog hända att osäkra tjejer som behöver bekräftelsen, tjejer som är ute efter att få tjänster, eller tjejer som redan inkasserat diverse tjänster från en "snäll kille" och nu känner sig skyldiga, gör det)

Men nu var inte frågan hur ofta det händer, utan frågan var, hur skulle det kännas för dig som man att ha sex med en tjej, som inte tänder på dig utan bara "ställer upp"? En tjej som inte är din flickvän.

Citat:
Är du dum på riktigt eller? Vad vet du om vilken retorik killar som inte får ligga alls har? Jag tror att det är väldigt få bland dem som helt ställs utan möjligheten att får sex som lägger skulden på kvinnors agerande. Jag tror att de flesta i stället förbannar sina egna tillkortakommanden och eventuella brister när det gäller att hitta en sexualpartner.

Men jag vill påstå att de allra flesta kan hitta en partner och därmed också få sex. Tack vara att medvetenheten om att alla människor oberoende av sin situation är sexuella varelser nu fått stort genomslag så ökar chanserna för allt fler att hitta en partner. De (män eller kvinnor) som ändå på grund av handikapp eller annat skäl inte kan få en partner är nog sällan av den åsikten att det är fel av "dem som inte ställer upp". Sen kan nog en och annan ha synpunkter på att det är förbjudet att köpa sexuella tjänster men det är en annan fråga.
Den ironi du tycker dig se speglar bara dina fördomar och ditt hat mot (framförallt) män som tycker att det är rimligt att alla männikor ska få en möjlighet att få sina sexuella behov tillfredställda.

Du kan nog ha rätt i att de flesta killar som inte får ligga inte tycker att det är tjejers ansvar att se till att de får ligga.

Men nu anknöt ju som sagt tråden till en annan tråd här i sexforumet som du säkert enkelt kan hitta, och även andra trådar här på flashback, där killar som inte får ligga, faktiskt uttrycker åsikten att tjejer bör "ställa upp" för stackars killar som inte får ligga tillräckligt ofta. Så det finns uppenbarligen killar, som tycker att tjejer generellt, ska "ställa upp" för killar de inte är attraherad av, eftersom det är orättvist att dessa killar inte får ligga. Och som jag påpekade, så är det lite ironiskt, att de använder samma retorik för att motivera det som killar som anser att det är tjejers plikt att ställa upp i förhållande. Dvs en retorik om kvinnors plikter och skyldigheter och mäns behov och mående.
Citera
2013-09-20, 13:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expresson
Det jag vänder mig mot är att du i trådstarten säger att vill höra vad andra tycker och sedan när de följer din uppmaning angripa dem för att de tycker fel enligt din åsikt. Det är kvinnor som agerar som du som får män att generellt tycka illa om alla kvinnor.
Om jag frågar någon vad han tycker i en fråga så förväntar jag mig ett ärligt svar. Om jag sedan av någon anledning inte gillar svaret så skulle det aldrig falla mig in att säga: Du har fel!
Däremot så är det ju helt OK om jag talar om att jag har en annan åsikt.

Så vitt jag kan se, så har jag inte angripit någon eller sagt att de har fel, baserat på de svar de givit på min huvudsakliga frågeställning. Frågeställningen är ju hur det känns, eller hur de tror att det skulle kännas, att ha sex med en tjej som "ställer upp". Du får gärna citera något ställe där jag kritiserat någon för att ha fel när de uttalar sig om hur det skulle kännas. Någon annan åsikt kan jag ju inte ha i frågan, eftersom jag är kvinna och inte vet hur det känns för en kille att ha sex med en ovillig tjej.

Citat:
Det kan ju diskuteras om det var en tolkning av något du sagt eller om det var ett fristående påstående från LibertasEtJustitia.

Du fortsätter sedan med dina pekpinnar och när LibertasEtJustitia skriver

Så svarar du:
Att du "tror" känns som ett jävligt lätt vägande argument faktiskt. Jag VET när det gäller mig själv.

Jag vidhåller att det är dålig stil att agera som du när du faktiskt efterlyst andras åsikter. Jag ifrågasätter inte att du känner dig själv så väl att du kan uttala dig säkert beträffande dig själv. Men att det andra skriver därmed skulle vara lätt vägande argument köper jag inte.

Bara Libertas kan ju svara på om jag feltolkade honom, i mina ögon var det uppenbart att citatet du tog på honom var ett svar på mitt tidigare inlägg om att det skulle kännas äckligt, men jag kan ha misstagit mig givetvis.

Citatet du tar upp nu är åtminstone ett bättre exempel, för det kan väl möjligtvis stämma att jag här går in och moraliserar kring min frågeställning om hur "ställa upp" sex kommer påverka sexlivet i framtiden...

Dock har du ju nu gått in och plockat citat från en debatt mellan mig och användaren ifråga, så det är inte som att jag bara hoppat på honom för att han svarade på frågorna. Grejen är ju, att i inlägget som Libertas skriver där, så uttalar han sig ju om hur det känns för en kvinna att ställa upp på sex. Det är ju inget svar på min frågeställning, som handlar om hur sådant sex känns för killar, utan här har han tagit sig tolkningsföreträdet att uttala sig om hur sådant sex känns för kvinnan som ska "ställa upp". Det är det jag reagerar på där, och ja, möjligtvis lite för starkt när man efterlyst åsikter. Men om jag inte ska ta mig tolkningsföreträdet att uttala mig om hur killar känner i en viss situation, så är det ju lite irriterande att jag samtidigt utan att säga emot ska låta killar ta tolkningsföreträdet att uttala sig, inte bara om hur killar känner utan också om hur kvinnor känner i den situationen.

Citat:
Jag kan hålla med om din tes att "ställa-upp-sex" förmodligen är förödande för en kvinnas sexlust. Det är väldigt lätt att hamna i en ond cirkel. Visst är det tråkigt när någon förlorar sin sexlust men ibland kanske det är ett pris som man får betala för att rädda ett äktenskap eller i vart fall få lite respit.
Vilka alternativ tycker du är realistiska?
Mannen tar saken i egna händer.
Mannen skaffar sig en älskarinna.
Mannen söker sig till prostituerade.
Mannen avstår från sex.
Kvinnan förbarmar sig då och då som en vänskapshandling.
BJ/HJ
Kvinnan ställer upp på allt.
Skilsmässa.

Svara ärligt jag lovar att jag inte kommer att tala om hurvida du har rätt eller fel.

Egentligen så tycker jag ju som sagt inte att någon av de lösningarna är adekvata. Problemet är att kvinnan har tappat sin sexlust, det är det som ska lösas, inte att mannen ska få ligga. Man ska inte bara acceptera att kvinnan tappat sin sexlust och jobba från premissen att det är något man får leva med. I mitt perspektiv, som väl antagligen inte är fullständigt, så är det helt orimligt att det ska vara något "naturligt" att kvinnor förlorar sin sexlust som man helt enkelt får acceptera.

I mina öron låter det här ungefär likadant som att någons partner är djupt deprimerad och skär sig i armarna, och "lösningen" handlar om hur partnern då ska få träffa roligare personer att umgås med, man ska se till att få sjukpenning så att ekonomin inte blir lidande, skaffa städhjälp så att partnern ändå får bo i ett städat hus, köpa sårtvätt så att såren inte blir inflammerade.

Temporärt kan jag tycka att alla lösningar förutom prostituerade och de olika alternativ som handlar om att kvinnan ska ställa upp kan fungera. Långsiktigt skulle min första tanke vara att om det inte går att fixa sexlusten är det för att kvinnan inte tänder på sin man längre. Öppet förhållande eller skilsmässa, isf.
Senast redigerad av Katzyn 2013-09-20 kl. 13:16.
Citera
2013-09-20, 20:01
Medlem
krakkels avatar
Till ts: Sexet är det inget fel på men efteråt känner man sig allt lite moloken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in