Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-17, 23:44
Medlem
Grandiosos avatar
[quote=MBoudine|Alla vet att CP inte sköt Palme.[/QUOTE]

Tydligen har det undgått Stig Edqvist, Ingemar Krusell, Lisbet Palme,
Mårten med bröder, Lars Hamrén, Gert Fylking, Jan Guillou,
Oisin Cantwell, Lennart Håård, Richard Aschberg, Ingvar Carlsson,
för att nämna några av de mer kända figurerna. Undgått alltså att
det ligger till som du dristar dig till att hävda med sån förundransvärd bestämdhet.
Samtliga nämnda behagar nämligen hysa en helt motsatt uppfattning.
Mer än lovligt naiva, va? Vilseförda bortom det rimligas gränser, eller hur?

Hur det ligger till med Dag Andersson, nuvarande herre på tronen i PU,
undandrar sig min kännedom, men om det nu är så pass illa att även denne lever i
villfarelsen att Chrille P. skulle ha kunnat utföra detta oerhörda, komplicerade dåd
och därtill gått i land sedan med den helt otroligt svåra grejen att förbli på fri fot
den natten - vilket ju är så sanslöst dumt att man närmast gapskrattar åt blotta tanken
på det hela - och hålla sig undan så länge som var fallet, ja, då tycker jag allt att
just du borde ta och per omgående sätta dig i förbindelse med människan och
på ditt osvikligt sakliga och övertygande sätt upplysa honom om det rätta förhållandet.
För säkerhets skull alltså. I den händelse att det var så ställt hos herr Andersson.
Man vet ju aldrig? CP-sjukan kan ju faktiskt ha smittat honom också.

Dag A: Ja, hallå?
MBoudine: Jag vill bara tala om att det inte var CP som gjorde det.
Dag A: Nähä. Det säger du. Vad handlar det om då? Vilka gjorde det enligt min herre?
Mboudine (Högt och med ettrig skärpa) Och det var inte heller på misstanke om
landsförräderi Palme sköts. Så det så. Det vet jag särskilt bra.
Dag A: Okay. Vilka var det nu då? Enligt din mening? Kan du snabba på lite. Jag har
nämligen en varm fika med goa munkar som väntar här.
MBoudine: Jag bryr mig väl inte om dina munkar. Men det var i alla fall såna där
elaka högersossar ihop med finanseliten som tog livet av vår fine statsminister.
Det är sanningen. Det är vad du bör hålla dig till. Utred nu för fan det här spåret
och kasta munkarna. Kör hårt nu. Jag förväntar mig resultat snart. Annars så blir det
inte nådigt kan jag lova.
Dag A: Jag har noterat ditt spår. Vi hör av oss. Ska vi säga så? Nu måste jag tvunget
ha mitt kaffe. Tack för ditt samtal. Hej då! (Och ljudet av en suck kan uppfattas innan
luren läggs på från det hållet. )
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-18 kl. 00:34.
Citera
2013-09-17, 23:53
Medlem
Oförvitlig betald desinformation ger tydligen mer pengar än att skriva noveller.
Citera
2013-09-18, 03:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Tydligen har det undgått Stig Edqvist, Ingemar Krusell, Lisbet Palme,
Mårten med bröder, Lars Hamrén, Gert Fylking, Jan Guillou,
Oisin Cantwell, Lennart Håård, Richard Aschberg, Ingvar Carlsson,
för att nämna några av de mer kända figurerna. Undgått alltså att
det ligger till som du dristar dig till att hävda med sån förundransvärd bestämdhet.
Samtliga nämnda behagar nämligen hysa en helt motsatt uppfattning.
Mer än lovligt naiva, va? Vilseförda bortom det rimligas gränser, eller hur?

Hur det ligger till med Dag Andersson, nuvarande herre på tronen i PU,
undandrar sig min kännedom, men om det nu är så pass illa att även denne lever i
villfarelsen att Chrille P. skulle ha kunnat utföra detta oerhörda, komplicerade dåd
och därtill gått i land sedan med den helt otroligt svåra grejen att förbli på fri fot
den natten - vilket ju är så sanslöst dumt att man närmast gapskrattar åt blotta tanken
på det hela - och hålla sig undan så länge som var fallet, ja, då tycker jag allt att
just du borde ta och per omgående sätta dig i förbindelse med människan och
på ditt osvikligt sakliga och övertygande sätt upplysa honom om det rätta förhållandet.
För säkerhets skull alltså. I den händelse att det var så ställt hos herr Andersson.
Man vet ju aldrig? CP-sjukan kan ju faktiskt ha smittat honom också.

Dag A: Nähä. Det säger du. Vad handlar det om då? Vilka gjorde det enligt min herre?
landsförräderi Palme sköts. Så det så. Det vet jag särskilt bra.
Dag A: Okay. Vilka var det nu då? Enligt din mening? Kan du snabba på lite. Jag har
MBoudine: Jag bryr mig väl inte om dina munkar. Men det var i alla fall såna där
elaka högersossar ihop med finanseliten som tog livet av vår fine statsminister.
Det är sanningen. Det är vad du bör hålla dig till. Utred nu för fan det här spåret
och kasta munkarna. Kör hårt nu. Jag förväntar mig resultat snart. Annars så blir det
Dag A: Jag har noterat ditt spår. Vi hör av oss. Ska vi säga så? Nu måste jag tvunget
ha mitt kaffe. Tack för ditt samtal. Hej då! (Och ljudet av en suck kan uppfattas innan
luren läggs på från det hållet. )

Ovanstående får väl tas för vad det är antar jag. Ett i raden av pajasinlägg från Grandioso. I vanlig ordning, fattas bara annat, sällan en dag utan ett pajasinlägg från Grandioso. Glömde att ta med Thomas Bodström i uppräkningen ? Han är väl sosse han också och vet precis som Ingvar Carlsson vilken åsikt man som sosse ska ha om MOP. Bröderna Palme har ärvt sin mammas uppfattning att CP sköt OP och att LP vägrade avlägga vittnesed förtar inte hennes trovärdighet det minsta, eller hur ? Att "sanningsvittnet" Lisbet Palme inledningsvis påstod att det var Ustasja som gjorde det och att de var två stycken gärningsmän förändrar inte bilden, och för övrigt hjälptes hon ju upp på spåret tämligen omgående när hon pratat med Polisen och fått klart för sig att sossar var inblandade i mordet på maken, statsministern. Vad finns då för möjlighet att framgångsrikt hävda uppfattningen om två GM, möjligen från Ustasja eller liknande organisation, om Polisen påstår annat ? Bara att gilla läget och hålla med Polisen och se till att närstående ansluter sig till den linjen, no matter what. Så tror jag det ligger till, det är min övertygelse.

Fylking & Aschberg gissar jag tidigt bestämde sig för Christer Pettersson som 3:ans "Money Maker", dvs i kommersiellt syfte med möjlighet att krama pengar ur historien om statsministermördaren från Rotebro med förmåga att ta regi; - ömsom erkänna och ömsom förneka mordet på Olof Palme - Palmemördaren Pettersson kommersialiserad till kassakossan Pettersson. Oturligt nog råkade kassakossan trilla baklänges på en isfläck och slå ihjäl sig i sällskap med några poliser - game over. Jag tror inte att vare sig Fylking eller Aschberg, mellan skål och vägg, tror att CP sköt OP, men vad dessa tror saknar väl egentligen betydelse. Och samma gäller beträffande resterande uppräknade. Alla ljuger om Palmemordet sa Ebbe Carlsson - everybody is somebodys fool i Palmemordet ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-18 kl. 04:02.
Citera
2013-09-18, 05:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ovanstående får väl tas för vad det är antar jag. Ett i raden av pajasinlägg från Grandioso. I vanlig ordning, fattas bara annat, sällan en dag utan ett pajasinlägg från Grandioso. Glömde att ta med Thomas Bodström i uppräkningen ?
..
Bra att du påminde mig om Bodström! Jo, givetvis ska han vara med i samlingen.
Det finns andra kända namn med samma uppfattning i skuldfrågan, men tyvärr har
jag inte dessa i huvudet just nu.
Förresten så blev det återgivna samtalet mellan dig och Dag A. inte komplett.
Någon fuling censurerade bort vitala delar som här nu kan levereras i oavkortat skick:

landsförräderi Palme sköts. Så det så. Det vet jag särskilt väl.
Dag A: Och vad grundar du din teori på om man får fråga?
MBoudine: Grundar och grundar. Det är väl inte så viktigt. Huvudsaken är att man vet.
Bara just vet med sig att man har rätt. Utan minsta lilla tvekan. Är du en sån där jobbig
bevisivrare kanske? Såna är jag riktigt trött på.
Dag A: Jo, men man måste väl ändå bygga sin övertygelse på nånting som går att ta på?
Inte bara säga att man vet. Lite fakta bakom sitter väl aldrig fel eller hur?
MBoudine: Jag vet. Och det räcker. Det räcker gott för mig och det borde det göra
för dig också då.
Dag A: Okay. Jag har noterat ditt spår. Vi hör av oss. Ska vi säga så? Nu måste jag tvunget
det bryts från det hållet. )

Ps. Pajaskonsterna är därmed över för denna gång.
Nu får du ta vid med dina speciella färdigheter i trollerikonsten. Ds.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-18 kl. 05:18.
Citera
2013-09-18, 11:29
Medlem
MBoudines avatar
Grandioso

Att "veta" i meningen förstå hur mordet på Olof Palme iscensattes och det bakomliggande motivet att utföra det, men att inte kunna bevisa detta, är MOP i ett nötskal. Det gäller alla som tar sig an uppgiften - statens tillsatta mordutredare, för närvarande med konstapel Andersson i spetsen, såväl som diverse "Kalleblomkvistare" varav några uppehåller sig i Flashbacks Palmetråd. Jag är varken eller. För den som inte personligen var inblandad i Palmemordet i något avseende eller på någon nivå är uppgiften i praktiken omöjlig att bevismässigt ro iland, vilket gör att den här nätdebatten mer än någonting annat är ett intressant tidsfördriv. Vad jag förstår har två förhärskande teorier förekommit i tråden; den numera hårt bedagade CP-teorin som normalt tänkande individer slutligen förkastade sedan Mockfjärdsrevolvern påträffades - samt teorin att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi. En teori med samma sannings- och trovärdighetshalt som någonsin CP-teorin, ännu inte lika bedagad men högst troligt lika felaktig som denna. Även den så kallade landsförrädarmisstanketeorin tror jag därför kan lämnas utan avseende.

Intressant att Dag Andersson i våras förutskickade att han skulle titta lite närmare på Rausings med anledning av Eva Rausings död i juni förra året och hennes mejlväxling med Gunnar Wall i vilka ER påstod sig ha kunskap om Palmemordet. Detta kan ju indikera att Dag Andersson inte är främmande för att motivet att mörda Olof Palme kan ha varit initierat av den svenska finanseliten, vilket är min teori om Palmemordet och har varit sedan det inträffade, med tillägget att även sossar, motståndare till Olof Palmes politik, var inblandade. Hade DA kommit till slutsatsen att landsförräderimisstanke var det överordnat troligaste mordmotivet förmodar jag att han inlett spaningarna efter Palmes mördare genom att intressera sig för vid tiden för mordet aktiva marinofficerare. Men den tågordningen har inte Dag Andersson vad jag förstår.

Avslutningsvis kan jag bara konstatera att det förekommer två postare som med alla till buds stående medel i form av skruvade inlägg gör vad de kan för att styra bort varje misstanke att (S) och Lisbet Palme hade någon som helst inblandning i mordet på Olof Palme, och det är Grandioso och iesho (i olika uppsättningar) - Voilà, där har du min uppfattning om MOP i ett nötskal, Grandioso.
Citera
2013-09-18, 11:56
Bannlyst
Vad hände med Sydafrikaspåret?

Jag tror att det var Roy Allen som hyrde någon som skjöt Palme. Palme ansågs som ett stort hot mot den dåvarande sydafrikanska regeringen. Det känns trovärdigt.
Citera
2013-09-18, 21:57
Medlem
Den här intervjun med general Bo Westin om sextiotalets affärer har säkert varit uppe tidigare. Men intressant är den.
http://www.oppetarkiv.se/video/14649...id-dry-martini
Citera
2013-09-18, 22:09
Medlem
Citat:
Beträffande HIV/aidsmisstankar kan naturligtvis din tolkning av Prof. Bengtssons svar på Olle Alséns fråga vara den korrekta, men vad garanterar att inte det motsatta förhållandet kan vara korrekt ? Att min tolkning är riktig och din är fel ? Du kan ju knappast ha bättre insyn än jag eller någon annan i detta spörsmål, eller hur ? Önsketänkande sosse ?
Hur går det mannen! du som är så intelligent, vad är det som är överstruket i obduktionsprotokollet, en 50.000.000 kronors fråga?
Bry dig inte om dom som säger att det är normalt att ett obduktionsprotokoll ser ut så här, vad kan vara överstruket Sir MBoudine!
Fundera på nu!
Citera
2013-09-18, 22:14
Medlem
mvagrippas avatar
Sammandrag juristkommissionens förhör med Hans Holmér, vitala delar är hemligstämplade.

Av dessa kan man utläsa att:

Hans Holmer säger att han åkte till dalarna vid tolvtiden fredagen den 28e. Här finns vittnesmålen från Rolf Dahlgren och Börje Wingren med kollega som motsäger detta.
HH ska ha tagit kontakt på med LC direkt när han kommit upp på hotellrummet efter han fått dödsbudet av receptionisten. Talade då med Gilbert Nyberg och Curt Nilsson. Den senare är en som måste veta vad som hände lördag morgon/förmiddag. Holmer berättar att motiv diskuterats under morgonen men inte av vem och vad det rörde sig om.

När han kommer till LC 1050 finns både Rikskrim,Säpo och departementets Klas Bergenstrand på plats. vilka från rikskrim vet jag inte men från förhör med Turbo vet vi att Ulf Waldau var där när Tommy Lindström puttrade in 1130 , fyra timmar efter han beordrats in av chefen Esbjörn Esbjörnsson.

När HH kommer 1050 säger han sig snabbt få en bild av vad som hänt. Säger att han ägnade tid åt första signalementet. men inga uppgifter vilka han pratade med då. Gösta Welander och Åke Rimborns PM m två gärningsmän kvarstod ju fortfarande. När detta kommer på tal dyker hemligstämpeln upp. Tror det kan vara en avgörande uppgift att få veta vem eller vilka HH diskuterade de ändrade signalementen med.

"En av de första åtgärder jag gjorde var att låta polismännen skriva ner vad de varit med om vad de gjorde och hur de upplevde natten" Förhören Holmer nämner här har vad jag vet aldrig blivit offentliga och måste vara mycket intressanta att läsa. undrar vart dom göms undan?

Han motsäger sig allt som oftast . Ena stunden har han fått god information om vad som hänt när han dyker upp på LC, i nästa stund har HH "Inte penetrerat vad som hänt under mordnatten".

Kan också konstatera hur märkligt det är att han åker tillbaka i leasad bil från Borlänge när han kunde revirerat en polisbil med kommunikationsutrustning och förare. Tycker det är misstänkt.

När Holmer 1050 kommer till LC har Bergenstrand redan varit där i "några timmar" en logg borde berätta när KB dök upp.
Citera
2013-09-19, 00:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Hur går det mannen! du som är så intelligent, vad är det som är överstruket i obduktionsprotokollet, en 50.000.000 kronors fråga?
Bry dig inte om dom som säger att det är normalt att ett obduktionsprotokoll ser ut så här, vad kan vara överstruket Sir MBoudine!
Fundera på nu!

För att tränga igenom mystiken i de övermålade partierna och vad som döljs i obduktionsprotokollet måste man först känna till systematiken i ett standardprotokoll, dvs hur det är uppbyggt och vad som normalt framgår ur Autopsy Protocol Part 1.-2.-3.- .. osv. och med ledning av detta, och övermålningar specifikt i OP:s obduktionsprotokoll, dra slutsatser vad protokollet genom övermålade passager INTE upplyser om beträffande skador, defekter orsakade av sjukdom etc., sida för sida. Med tillgång till ytterligare ett obduktionsprotokoll utan övermålningar, i jämförande syfte, förmodar att det går att komma en bit på väg. En obducent skulle troligtvis ha en ganska god uppfattning om vilka hemligheter som döljs under övermålningarna i OP:s obduktionsprotokoll.

Edit: Om Palme träffades av två kulor, vilket jag tror, kanske protokollet beträffande obduktionen av hjärnan kan ge svar på vilket trauma det första skottet orsakade.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-19 kl. 01:17.
Citera
2013-09-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Vad hände med Sydafrikaspåret?

Jag tror att det var Roy Allen som hyrde någon som skjöt Palme. Palme ansågs som ett stort hot mot den dåvarande sydafrikanska regeringen. Det känns trovärdigt.

Jag vet inte om du har rätt eller fel, men hittade i varje fall en tidningsartikel, som jag hoppas någon tycker är intressant.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mil...nt-skot-palme/
Citera
2013-09-19, 01:24
Medlem
Citat:
För att tränga igenom mystiken i de övermålade partierna och vad som döljs i obduktionsprotokollet måste man först känna till systematiken i ett standardprotokoll, dvs hur det är uppbyggt och vad som normalt framgår ur Autopsy Protocol Part 1.-2.-3.- .. osv. och med ledning av detta, och övermålningar specifikt i OP:s obduktionsprotokoll, dra slutsatser vad protokollet genom övermålade passager INTE upplyser om beträffande skador, defekter orsakade av sjukdom etc., sida för sida. Med tillgång till ytterligare ett obduktionsprotokoll utan övermålningar, i jämförande syfte, förmodar att det går att komma en bit på väg. En obducent skulle troligtvis ha en ganska god uppfattning om vilka hemligheter som döljs under övermålningarna i OP:s obduktionsprotokoll.

Edit: Om Palme träffades av två kulor, vilket jag tror, kanske protokollet beträffande obduktionen av hjärnan kan ge svar på vilket trauma det första skottet orsakade.
Vadå tror, nu måste veta något!
½ obduktionsprotokollet är överstruket, vet vi det?
Varför?
Lägg till all annan information du har och tänk utanför boxen, är vi lurade mannen?

"Tänker Mr MBoudine lägga obduktionsprotokollet på hyllan är den stora frågan i tråden nu!"
Senast redigerad av sovvandring 2013-09-19 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in