[quote=MBoudine|Alla vet att CP inte sköt Palme.[/QUOTE]
Tydligen har det undgått Stig Edqvist, Ingemar Krusell, Lisbet Palme,
Mårten med bröder, Lars Hamrén, Gert Fylking, Jan Guillou,
Oisin Cantwell, Lennart Håård, Richard Aschberg, Ingvar Carlsson,
för att nämna några av de mer kända figurerna. Undgått alltså att
det ligger till som du dristar dig till att hävda med sån förundransvärd bestämdhet.
Samtliga nämnda behagar nämligen hysa en helt motsatt uppfattning.
Mer än lovligt naiva, va? Vilseförda bortom det rimligas gränser, eller hur?
Hur det ligger till med Dag Andersson, nuvarande herre på tronen i PU,
undandrar sig min kännedom, men om det nu är så pass illa att även denne lever i
villfarelsen att Chrille P. skulle ha kunnat utföra detta oerhörda, komplicerade dåd
och därtill gått i land sedan med den helt otroligt svåra grejen att förbli på fri fot
den natten - vilket ju är så sanslöst dumt att man närmast gapskrattar åt blotta tanken
på det hela
- och hålla sig undan så länge som var fallet, ja, då tycker jag allt att
just du borde ta och per omgående sätta dig i förbindelse med människan och
på ditt osvikligt sakliga och övertygande sätt upplysa honom om det rätta förhållandet.
För säkerhets skull alltså. I den händelse att det var så ställt hos herr Andersson.
Man vet ju aldrig? CP-sjukan kan ju faktiskt ha smittat honom också.
Dag A: Ja, hallå?
MBoudine: Jag vill bara tala om att det inte var CP som gjorde det.
Dag A: Nähä. Det säger du. Vad handlar det om då? Vilka gjorde det enligt min herre?
Mboudine (Högt och med ettrig skärpa) Och det var inte heller på misstanke om
landsförräderi Palme sköts. Så det så. Det vet jag särskilt bra.
Dag A: Okay. Vilka var det nu då? Enligt din mening? Kan du snabba på lite. Jag har
nämligen en varm fika med goa munkar som väntar här.
MBoudine: Jag bryr mig väl inte om dina munkar. Men det var i alla fall såna där
elaka högersossar ihop med finanseliten som tog livet av vår fine statsminister.
Det är sanningen. Det är vad du bör hålla dig till. Utred nu för fan det här spåret
och kasta munkarna. Kör hårt nu. Jag förväntar mig resultat snart. Annars så blir det
inte nådigt kan jag lova.
Dag A: Jag har noterat ditt spår. Vi hör av oss. Ska vi säga så? Nu måste jag tvunget
ha mitt kaffe. Tack för ditt samtal. Hej då! (Och ljudet av en suck kan uppfattas innan
luren läggs på från det hållet.
)
Tydligen har det undgått Stig Edqvist, Ingemar Krusell, Lisbet Palme,
Mårten med bröder, Lars Hamrén, Gert Fylking, Jan Guillou,
Oisin Cantwell, Lennart Håård, Richard Aschberg, Ingvar Carlsson,
för att nämna några av de mer kända figurerna. Undgått alltså att
det ligger till som du dristar dig till att hävda med sån förundransvärd bestämdhet.
Samtliga nämnda behagar nämligen hysa en helt motsatt uppfattning.
Mer än lovligt naiva, va? Vilseförda bortom det rimligas gränser, eller hur?
Hur det ligger till med Dag Andersson, nuvarande herre på tronen i PU,
undandrar sig min kännedom, men om det nu är så pass illa att även denne lever i
villfarelsen att Chrille P. skulle ha kunnat utföra detta oerhörda, komplicerade dåd
och därtill gått i land sedan med den helt otroligt svåra grejen att förbli på fri fot
den natten - vilket ju är så sanslöst dumt att man närmast gapskrattar åt blotta tanken
på det hela
- och hålla sig undan så länge som var fallet, ja, då tycker jag allt attjust du borde ta och per omgående sätta dig i förbindelse med människan och
på ditt osvikligt sakliga och övertygande sätt upplysa honom om det rätta förhållandet.
För säkerhets skull alltså. I den händelse att det var så ställt hos herr Andersson.
Man vet ju aldrig? CP-sjukan kan ju faktiskt ha smittat honom också.

Dag A: Ja, hallå?
MBoudine: Jag vill bara tala om att det inte var CP som gjorde det.
Dag A: Nähä. Det säger du. Vad handlar det om då? Vilka gjorde det enligt min herre?
Mboudine (Högt och med ettrig skärpa) Och det var inte heller på misstanke om
landsförräderi Palme sköts. Så det så. Det vet jag särskilt bra.
Dag A: Okay. Vilka var det nu då? Enligt din mening? Kan du snabba på lite. Jag har
nämligen en varm fika med goa munkar som väntar här.
MBoudine: Jag bryr mig väl inte om dina munkar. Men det var i alla fall såna där
elaka högersossar ihop med finanseliten som tog livet av vår fine statsminister.
Det är sanningen. Det är vad du bör hålla dig till. Utred nu för fan det här spåret
och kasta munkarna. Kör hårt nu. Jag förväntar mig resultat snart. Annars så blir det
inte nådigt kan jag lova.
Dag A: Jag har noterat ditt spår. Vi hör av oss. Ska vi säga så? Nu måste jag tvunget
ha mitt kaffe. Tack för ditt samtal. Hej då! (Och ljudet av en suck kan uppfattas innan
luren läggs på från det hållet.
)
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-18 kl. 00:34.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-18 kl. 00:34.
)