2013-09-06, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Ja, det kan du. Du kan dock inte ha samma nummer på båda simkorten, men det är möjligt. Dock borde du kunna göra SMS-köp mha WyWallet och på faktura eller genom att fylla på WyWallet-kontot med en summa pengar

http://wywallet.se/

Aha, såhär stod det på hemsidan: "- Med Kontantkort kan du inte ringa till eller från utlandet, du kan heller inte ringa premium samtal eller göra SMS-köp".

Idiotfråga nu kanske men hur kommer det sig att man inte kan ha samma nr på båda simkorten?
Citera
2013-09-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Aha, såhär stod det på hemsidan: "- Med Kontantkort kan du inte ringa till eller från utlandet, du kan heller inte ringa premium samtal eller göra SMS-köp".

Idiotfråga nu kanske men hur kommer det sig att man inte kan ha samma nr på båda simkorten?

Lite konstig forumlering, men det är nog mer att det inte kan dras från en eventuell samtalspott som det kan göras hos t.ex 3 - med kontantkort.

1. Det är olika operatörer.
2. Hallon erbjuder inte en sådan tjänst som tillåter tvillingkort, även om det hade gjort det så hade det inte gått eftersom det är olika operatörer.
Citera
2013-09-10, 19:29
Medlem
1979s avatar
Jag blev nyfiken av andras strul och det är ju bra priser så jag har porterat mitt nummer till Hallon. Allt fungerar som det ska. Kunde surfa direkt utan att ställa in något. Mycket bra hemsida där man ser hur mycket man har ringt, smsat och surfat vilket är smidigt när man har "liten". Själva porteringstillfället skedde vid en dålig tidpunkt men det är såklart inget Hallon kunde veta. Än så länge 100 % nöjd alltså. Otroligt skönt att sllippa Tele2 efter alla år.
Citera
2013-09-17, 19:11
Bannlyst
Funderar på att skaffa Hallon.. Det går ju under 3:s nät, men hur bra täckning har det då jämfört med t.ex. Telia, så att det inte helt plötsligt inte går att ringa när man är i obygden eller liknande?
Citera
2013-09-18, 13:48
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Funderar på att skaffa Hallon.. Det går ju under 3:s nät, men hur bra täckning har det då jämfört med t.ex. Telia, så att det inte helt plötsligt inte går att ringa när man är i obygden eller liknande?

Hallon är ju Tre, så naturligtvis kör de i sitt eget nät.

Tänk också på att Tres olika kontantkort inte fungerar i utlandet. De är ensamma i hela Europa om att ha ett sånt stympat och gammalmodigt kontantkort. Helt värdelöst om man tänker röra sig över gränserna.
Citera
2013-09-18, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Hallon är ju Tre, så naturligtvis kör de i sitt eget nät.

Tänk också på att Tres olika kontantkort inte fungerar i utlandet. De är ensamma i hela Europa om att ha ett sånt stympat och gammalmodigt kontantkort. Helt värdelöst om man tänker röra sig över gränserna.

Jo, då får man välja abonnemang i så fall och inte kontantkort helt enkelt.

Men hur bra är det nät som Hallon kör i då jämfört med t.ex. Telia? Lär väl knappast vara lika bra och stabilt med täckningen?
Citera
2013-09-18, 17:16
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Jo, då får man välja abonnemang i så fall och inte kontantkort helt enkelt.

Men hur bra är det nät som Hallon kör i då jämfört med t.ex. Telia? Lär väl knappast vara lika bra och stabilt med täckningen?

Vad gäller täckning är ju Telia svåra att slå, men det behöver ju inte stämma på de platser du brukar vistas på. Låna av någon och testa själv en vecka.
Citera
2013-09-18, 19:07
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag funderar på Hallon liten, men jag är lite osäker då dom inte har någon support som man kan ringa till.
Citera
2013-09-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag funderar på Hallon liten, men jag är lite osäker då dom inte har någon support som man kan ringa till.

Det är på samma sätt som Comviq och Halebop, de behöver spara in på något och telefonkundtjänst kostar ganska mycket om man ska kunna hålla nere svarstiderna osv.
Citera
2013-09-19, 01:21
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Det är på samma sätt som Comviq och Halebop, de behöver spara in på något och telefonkundtjänst kostar ganska mycket om man ska kunna hålla nere svarstiderna osv.

Nej, inte på samma sätt. Tele2 har ju kvar telefonkundtjänsten för Comviq Kontant.
Citera
2013-09-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Nej, inte på samma sätt. Tele2 har ju kvar telefonkundtjänsten för Comviq Kontant.

Missade det! Dock är öppettiderna väldigt snåla, 9-17...
Citera
2013-09-19, 23:18
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01

Så länge det funkar är det inget problem. Om det inte funkar kan man kommunicera via chat. Det kan vara otillräckligt men då får man väl byta op.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in