Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Förhöret med ME visar att han och G var osams. Varför gömde åklagaren det förhöret i slasken?
Det är en stor skillnad mellan att vara osams med varandra och att mörda någon eller några. Gustav verkar vara en man med bestämda åsikter. Om man hyr en lokal och har betalat för inkråmet anser jag att man har stora rättigheter att själv bestämma över hur verksamheten ska bedrivas. Naturligtvis är det nödvändigt att betala hyran också. Jag tror knappast att det är tillåtet att göra som Gustav gjorde. Dels att gå in i butiken och ta pengar ur kassan. Sedan byta lås till lokalen innan hyresperioden är över. Normalt sett så slutar båda parternas agerande att man möts i rätten. Men knappast i mord. Lägg till hur Annika betraktades av sina arbetskamrater på konditoriet sommaren 2012. Sur och vresig. Att låta privata bekymmer gå ut över kollegor är inte att rekommendera. Någon som vittnade sa att man inte orkade lyssna till As ständiga prat om uthyrningen av Pelles. Man stängde av öronen.
Kanske var Gs personlighet sådan att man antingen var med med honom eller emot honom. Han var alltid vänlig och glad i goda vänners sällskap. Men både ME och Pierre var båda skyldiga pengar. Pengar betydde mycket för G. När PK ville låna ännu mera tror jag att G sa ifrån på ett väldigt bestämt sätt vilket gjorde att det rann över för PK. ME däremot som insåg att han var delvis skyldig till osämjan stämde honom vilket verkar vara mer normalt.
Sen kan jag även jag tro att Ms släkt inte tillhör de mest laglydiga medborgarna. Att pappan blir ihjälskjuten och ME är en ekonomisk brottsling kanske inte är en slump. Uppväxt eller dåliga gener.
När det sedan gäller Pks uppväxt så har den så klart präglat PK . Men förutom prägling kan det finnas någon defekt gen. Mamma B bar kanske på ett mindre bra arvsanlag. Att behandla ett barn som hon gjorde är inte friskt.