2013-09-18, 00:08
Medlem
dumboears avatar
Jag tror vi kan konstatera att det inte ligger ett nobelpris och väntar på detta stolpskott.

Fast som rent tankeexperiment...

Om penis är pluspol, är då inte röven minuspol?
Citera
2013-09-18, 00:19
Medlem
Magneterna hade lika gärna kunnat illustrera hur sodomi fungerar. Tunnel + tunnel är fel, tåg + tåg likaså men tåg + tunnel fungerar.
Universitetet lär ju inte bli internationellt accepterat efter detta

Mha flera magneter går det att bevisa att polygami är att föredra. Vidare kan man konstatera att alla är attraherade av alla, detta innebär att vemsomhelst kan attrahera vemsomhelst. Slutsats: det existerar inga fula människor.
Senast redigerad av Skreppost 2013-09-18 kl. 00:23.
Citera
2013-09-18, 00:39
Medlem
SmoothieBoys avatar
Tycker studenten gör det lite lätt för sig då han bortser från känslor och det inre utan bara lägger in attraktionen i det fysiska yttre könet. OM två män eller två kvinnor känner sig attraherade av varandra så är det ju just precis en sorts magnetism som det handlar om. Det är inget som de kan inbilla sig eller missta sig om, attraktion är en naturens kraft och den är 100% verklig. Jag anser att riktig attraktion är blind och kan uppstå oavsett av ålder, ras, kön osv, det finns plus och minus-poler men det handlar mer om de energier människor skapar än den fysiska kroppen.
Citera
2013-09-18, 07:25
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenporr
Jag tror detta är en s.k tidningsanka.

Om inte, visa mig en referens till att plantan verkligen är doktorand på det där universitetet.
Du har inte alls letat men du litar till att andra lyssnar på dig och är lika lata.
http://www.compassnewspaper.org/index.php/features/science/9834-research-is-prima-facie-in-unilag
Du tror att han planterat detta 10 månader i förväg för att bereda väg för sitt stora avslöjande?
I TS artikel skrivs det om Nobelpris vilket förmodligen artikelförfattaren lagt till själv.
Citera
2013-09-18, 09:44
Medlem
Giorgis avatar
Magneter kan magnetisera ferromagnetiska metaller så att de blir till magneter, detta kräver bara en enda pol. Så ja, magneter kan få "barn" och de kräver inte en motpol för att göra det (De kräver en motpol för att existera, men det är en annan diskussion).

Just sayin'
Citera
2013-09-18, 10:36
Medlem
De flesta tycker att det här är löjligt, men jag tycker faktiskt att han har en viss poäng ändå, eftersom distinktionen som vi har skapat mellan levande och dött är helt arbiträr. Det finns inget som säger att bara för att en livsform är mer primitiv än oss, till exempel en blomma eller magnet, att de inte har en slags 'kön', och att de inte kan känna en primitiv motsvarighet till det vi kallar kärlek, som manifesteras genom deras magnetiska fält.

På grund av att de är väldigt primitiva livsformer jämfört med växter och djur så kan de bara attraheras av motsatt pol/kön.
Citera
2013-09-18, 11:15
Medlem
kuntakinte55s avatar
Betyder det att homosexuella är gjorda av antimateria?
En magnet gjord av antimateria får polerna omkastade som ett resultat av positronernas rörelser. Positronerna bildar ju inte ett antimagnetfält utan istället kommer en magnet skapad av antimateria att attrahera en vanlig magnet trots att den med positronernas symmetriska rörelser är vända mot varandra.

En homosexuell man gjord av antimateria attraheras på ett naturligt sätt av en man gjord av materia. På det matematiska planet, där A+B=B+A men i normala fall inte A+A=A, så blir A+'A=0 och då stämmer homosexualitet in även i den matematiska modellen. Har jag tänkt rätt?
Citera
2013-09-18, 11:43
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Jag tror vi kan konstatera att det inte ligger ett nobelpris och väntar på detta stolpskott.

Fast som rent tankeexperiment...

Om penis är pluspol, är då inte röven minuspol?

Jag tror en magnet har en Nord- och en Sydpol. Inte plus- och minuspol. Kunskap som tycks finnas även i Nigeria. I övrigt håller väl hans 'forskning' genomsnittlig obefintlig Nigeriansk standard och nivå.

Det är nog fler än jag som har svårt att se att människor skulle kunna ha fler än (högst) två egenskaper, och att dessa endast kan vara kopplade till könet? Norr och Söder. Allt annat är ju helt ovetenskapligt, nigerianskt sett alltså! (Varför försöka krångla till världsbilden mer än så?)

Hästskomagneter som ju bekant har både nord- och sydpol riktade åt samma håll; Är de bisexuella? Är det också fel? Två hästskomagneter dras ju till varandra om de är 'lagda åt fel håll'!

Varfär dras magneter till järn? Är kvinnor och män alltid intresserade av asexuella personer av könlös karaktär? Järn har varken nord- eller sydpol.

Nej, tillbaka in i labbet, och stanna gärna där!

Det kryllar väl inte direkt av nobelprisvinnare från Afrika? (Om vi undantar det politiskt nervöst korrekta litteraturpriset och ett och annat förfluget fredspris.)
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-09-18 kl. 11:46.
Citera
2013-09-18, 11:50
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Magneter är inget fel alls på, men som nämnt ovan, Pluspol emot Pluspol attraherar inte, Plus emot Minuspol attraherar.
Man + Man = fel
Man + Kvinna = rätt

rätt basic sunt förnuft..

Så det är det som räknas som universitetsnivå i Afrika, någonting som skulle kunna höra hemma på dagisnivå i Sverige.

Säger sig själv rätt så omgående att detta är ren idioti, denna tes bevisar lika mycket att homosexuallitet är fel, som att män inte ska vara vänner med andra män, kvinnor ska inte vara vänner med kvinnor, saltsyra ska inte blandas med saltsyra, och man kan fortsätta såhär ett bra tag.
Citera
2013-09-18, 11:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Så det är det som räknas som universitetsnivå i Afrika, någonting som skulle kunna höra hemma på dagisnivå i Sverige.

Säger sig själv rätt så omgående att detta är ren idioti, denna tes bevisar lika mycket att homosexuallitet är fel, som att män inte ska vara vänner med andra män, kvinnor ska inte vara vänner med kvinnor, saltsyra ska inte blandas med saltsyra, och man kan fortsätta såhär ett bra tag.

Tänk på att Nigeria är ett av Afrikas rikaste länder, ändå kom denna kunskap som en chock, först när Universitetet hade fått råd att köpa in två magneter. Vi väntar med spänning på avhandlingen då de har råd att utrusta labbet med tre....
Citera
2013-09-18, 12:07
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skreppost
Magneterna hade lika gärna kunnat illustrera hur sodomi fungerar. Tunnel + tunnel är fel, tåg + tåg likaså men tåg + tunnel fungerar.
Universitetet lär ju inte bli internationellt accepterat efter detta

Mha flera magneter går det att bevisa att polygami är att föredra. Vidare kan man konstatera att alla är attraherade av alla, detta innebär att vemsomhelst kan attrahera vemsomhelst. Slutsats: det existerar inga fula människor.

Till yttermera visso verkar studieobjekten (Magneterna) antingen varit hermafroditer eller en kvinna och en man sammanväxta, (Siamesiska tvillingar?), då de verkar vara utrustade med både en nord- och en sydpol, det vill säga varje studieobjekt hade både kvinnligt och manligt kön i samma individ.

Inte säker, då jag saknar nigerians universitetsutbildning, men forskningens slutsatser borde vara att en del hermafroditer attraherar varandra medan en del hermafroditer stöter bort varandra... Beroende på hur de är lagda.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-09-18 kl. 12:12.
Citera
2013-09-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Det är inte vetenskap, det är bara en falsk analogi. Homosexualitet har inget med magneter att göra. Då kan man lika gärna säga att heterosexualitet är fel för att olja och vatten inte blandas.

Hahaha, precis. Annars så gillar jag grundtanken i den här sortens godtyckliga analogier. Man kan bevisa vad som helst! Tjoho!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in