2013-09-17, 18:58
Medlem
Var där idag för att köpa en hemknapp till en iPhone 5.
Ringde tidigare under dagen och de sa att de hade det och att den kostade 50 spänn.
Det började med att de försökte slänga dörren i ansiktet på mig och hävda att det var stängt.
Klockan var dock 17:57. Jag fick komma in först då jag visade klockan. Affären var stökig med prylar överallt.
Sen fick jag prata med samma person som jag pratade med på telefon.
Han tog fram en begagnad knapp och en ny gummipackning till.
Gör inget att knappen är begagnad tänkte jag. 100 spänn stod det sedan när jag skulle betala.
Då blev jag ju sur. Ifrågasatte priset. Då hävdar han att det är STYCK. Inte som i "en hemknapp" utan en hemknapp och en helt jävla uppenbart tillhörande gummipackning som inte råkade finnas kvar på den begagnade knapp som fanns.
De finns inte på rejta.se men om någon söker efter dem så vill jag att det här dyker upp.
Jävla skojare. Länge sedan jag blev så provocerad.

De skriver under blocket-annonser med "Mobildoktorn ab" finns inget aktiebolag som heter så vad jag kan hitta iaf.
Citera
2013-09-17, 21:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Tele - felsökning och problem --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2013-09-17, 23:29
Medlem
Ligger i samma lokal som pc-doktorn/firewall o drivs av en syrian.

Vet inget om Mobildoktorn - men Firewall/PC-doktorn har gott rykte
och anses hederliga o seriösa - och är inte samma firma och ägare
som Mobildoktorn - har själv anlitat PC-doktorn med bra resultat
Citera
2013-10-07, 13:25
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Jag har själv anlitat mobildoktorn till vårt företag tidigare och alltid fått bästa service.
Killarna är seriösa och har gått rykte.Sen kommer det någon som dig och gråter efter 100 kr och försöker ge dem dåligt rykte.Hade du inte varit snål och försökt laga din mobil själv så hade detta kanske aldrig hänt.
Citera
2013-10-26, 09:24
Bannlyst
Firewall på Götegatan är en skumraskbutik! Man bruka kunna köpa stöldsgods där.
Bara de att man inte använder riktig företagsnamn utåt kunde gör att man dra öronen åt sej.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGh0st
Ringde tidigare under dagen och de sa att de hade det och att den kostade 50 spänn.
Det började med att de försökte slänga dörren i ansiktet på mig och hävda att det var stängt.
Klockan var dock 17:57. Jag fick komma in först då jag visade klockan. Affären var stökig med prylar överallt.
Gör inget att knappen är begagnad tänkte jag. 100 spänn stod det sedan när jag skulle betala.
Då blev jag ju sur. Ifrågasatte priset. Då hävdar han att det är STYCK. Inte som i "en hemknapp" utan en hemknapp och en helt jävla uppenbart tillhörande gummipackning som inte råkade finnas kvar på den begagnade knapp som fanns.
De finns inte på rejta.se men om någon söker efter dem så vill jag att det här dyker upp.

De skriver under blocket-annonser med "Mobildoktorn ab" finns inget aktiebolag som heter så vad jag kan hitta iaf.
Citera
2013-10-26, 12:46
Medlem
Checkade av lite. Firewall/PC-doctorn är en väldigt juste firma med
bästa renomme.

Mobildoktorn är också duktiga seriösa o kunniga.
Citera
2013-10-27, 12:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGh0st

Tror du störde dig mest på att du nästan inte fick komma in, då du kom bara några minuter innan stängning.
Citera
2016-02-25, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Checkade av lite. Firewall/PC-doctorn är en väldigt juste firma med
bästa renomme.

Mobildoktorn är också duktiga seriösa o kunniga.

Det finns inget bolag som ens heter Mobildoktorn ens på Allabolag. Man kanske skall se upp upp med företag som inte använder sitt riktiga namn på skylten, det är min rekommendation.

Men det finns några clowner på Götagatan som kallas för IT Doktorn, oseriösa och okunniga clowner. Dom kunde inte ett skit.
Citera
2016-03-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det finns inget bolag som ens heter Mobildoktorn ens på Allabolag. Man kanske skall se upp upp med företag som inte använder sitt riktiga namn på skylten, det är min rekommendation.

Men det finns några clowner på Götagatan som kallas för IT Doktorn, oseriösa och okunniga clowner. Dom kunde inte ett skit.

Det kan vara något skumt - men att företag ibland har ett annat namn på skylten än bolagsnamnet är inget konstigt. I så fall får du ju avfärda i princip alla franschise-företag, många restauranger osv. Ibland är det ett gammalt AB eller ombildad verksamhet. Ibland har ett namn fallit ur tiden/blivit omodernt och det är dags att ha något nytt.

Däremot ska man väl generellt vara misstänksam mot sådana här företag som det pratas om i tråden. Jag har skruvat i många Iphones som varit inlämnade hos mindre nogräknade firmor på Möllan i Malmö där hälften av skruvarna saknas och allt sitter snett.
Citera
2016-03-07, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doolar
Det kan vara något skumt - men att företag ibland har ett annat namn på skylten än bolagsnamnet är inget konstigt. I så fall får du ju avfärda i princip alla franschise-företag, många restauranger osv. Ibland är det ett gammalt AB eller ombildad verksamhet. Ibland har ett namn fallit ur tiden/blivit omodernt och det är dags att ha något nytt.

Däremot ska man väl generellt vara misstänksam mot sådana här företag som det pratas om i tråden. Jag har skruvat i många Iphones som varit inlämnade hos mindre nogräknade firmor på Möllan i Malmö där hälften av skruvarna saknas och allt sitter snett.

Det står ett namn på skylten men finns inget bolag som heter som skylten i hos t.ex Allabolag, då bör man misstänksam.
Citera
2016-09-18, 16:34
Medlem
Jag var inne på deras butik i Täby centrum idag och blev upprörd över hur dryg personalen var bakom disken. Dålig service helt enkelt. I praktiken har du legalt ingen säkerhet hos dessa bufflar, dom orsakar fel och skyller på kunden. Oaktat vem felet är hjälper ett servicebolag till. Skulle du gå med din bil och få den reparerad av någon som utgavs sig för att vara reparatör på en anslagstavla men saknar behörighet? Gör inte samma misstag som jag gjorde ned telefonen.
Citera
2017-04-01, 16:18
Medlem
Brottinators avatar
Lämnat in trasig telefon där tre gånger, alltid gått på under en timme att få tillbaka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in