Citat:
Ursprungligen postat av
trez77
Förstår hur du tänker,men det finns väll inga "faktauppgifter" på antal % fd vitten som "hamnat snett", "vanliga svensson" leder nog den ligan..
Jag hade inte fått dom problemen om jag hade stannat kvar 
Samtidigt måste du väl ändå komma ihåg, vad fundamentalistisk trosupptagning betyder, du hade stannat kvar och fått antingen inordna dig i fördomsföreställningarna resp. underordna dig då jag gissar, att man också inom jehovas-liturgin, framhåller flickors svaghet och gärna försrärker deras "naturliga sårbarhet" Eller? gör man inte det?
Jag skulle kunna yttra mig på liknande vis utefter katolicism, hade jag hållt mig fortsatt underordnad den dumhet man ville tillskriva mig utifrån att vara flicka, så hade jag så klart "fått beskydd" och "vägledning" och kanske också belöning (finansiellt) ... men man behagade inte ens tilltala mig respektfullt, inte se mig som myndig individ, allt går via gammalmodig tillämpning av de fördomspaket som gällde då, gäller nu. Man är EXTREMT selektiv och väldigt glad att blunda och utnyttja. För mitt vidkommande inte sexuellt men ordentligt kränkande, dvs ordentligt intill märgen.
Det blev ett tidigt adjö från mig, till familjens förtret och oförståelse över vad man "ställt till med" : så sekterism, det finns också i kristendom, protestantismen vet vi, de är inte sena med att t.ex säga så här : "svara inte emot (idiot) de får lära sig att tiga, och bli riktiga idioter istället för tilltänkta idioter.
Halleluja, vänta... böna.. be.. vänta.. tiga... och invänta de vilka tror sig ha fått de heliga budskapen, religion funkar eakt likadant överallt, hjärntvätt och
fördumning.