Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-17, 14:34
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vittnen som tydligt kan identifiera GM eller att det hela fångats på bild eller film. Annars är det nog ingen större vits.
Synd. De värsta grejerna hände ju där ingen kamera fanns på plats.
Citera
2013-09-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Synd. De värsta grejerna hände ju där ingen kamera fanns på plats.

Har man en skada som kan styrkas med dokumentation osv. så kan man ersättas av brottsoffermyndigheten om det inte finns en känd gärningsman eller om skadan inte täcks av försäkringar.

Men risken med liknande klargöranden är att det blir en rusning av parasiterande negerhorder.
Citera
2013-09-17, 15:02
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Vad händer? Det ser ut som ett gäng med pundare som jagar och angriper en blatte?
För 10 år sedan var jag en sådan där vänstermupp. Jag var inte ute och slogs men jag sympatiserade med de som gjorde det. Det skäms jag för idag. Och när jag nu har sett den där filmen så skäms jag ögonen ur mig. De har verkligen ingenting att komma med förutom att hota med våld. Regimens stormtrupper. Självrättfärdiga jävla drägg. Det blir bara mer och mer angeläget om att söka medlemskap i Svp i och med att våldet mot nationalister ökar.
Citera
2013-09-17, 15:52
Medlem
Nu har expos polare, nyheter24 uppmärksammat gårdagens facebook bild.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/753221-sdu-rasar-mot-nazistiska-svenskarnas-partis-facebookbild

Citat:
– Det är förkastligt, ett smutsigt sätt för dem att få uppmärksamhet. Ett riktigt fult knep, säger Axel Caesar Heder, distriktsordförande för SDU Södermanland, till Nyheter24.
Senast redigerad av Dr-compakt 2013-09-17 kl. 15:54.
Citera
2013-09-17, 16:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt

http://nyheter24.se/nyheter/politik/753221-sdu-rasar-mot-nazistiska-svenskarnas-partis-facebookbild

Måste man verkligen lämna tillbaka allt SDU-material om man lämnat förbundet? Låter märkligt.

EDIT: Om man tänker efter symboliserar ju bilden helt klart en övergång från SDU till SvP, bladet som hålls upp tydliggör det om inte annat.
Senast redigerad av MrSkargard 2013-09-17 kl. 16:26.
Citera
2013-09-17, 16:34
Medlem
Även om det skulle varit helt arrangerat så ger jag ändå tummen upp! Alltid roligt att reta upp svennedemokrater som upprörs över att SvP attraherar deras missnöjda väljare. Kanske ett fult knep, men ett roligt och effektivt sådant.
Citera
2013-09-17, 16:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Även om det skulle varit helt arrangerat så ger jag ändå tummen upp! Alltid roligt att reta upp svennedemokrater som upprörs över att SvP attraherar deras missnöjda väljare. Kanske ett fult knep, men ett roligt och effektivt sådant.

Arrangerat på vilket sätt?
Citera
2013-09-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nja, beror ju iofs på hur man definierar det. Med största sannolikhet är det en person som faktiskt varit SDUare en gång i tiden, och då kan det ju inte vara arrangerat enligt dess riktiga betydelse. Annars skulle SvP varit tvungna att sno en tröja, vilket verkligen känns föga troligt.

Men om det är en person som är före detta SDUare som lämnade organisationen sedan flera år tillbaka och länge varit åt det mer etnonationalistiska hållet, bestämmer sig för att ta på sig sin gamla SDU-tröja och skaka hand med en person med en SvP-tröja framför en kamera, för att visa att denne plötsligt gått över till SvP, måste man väl ändå säga är arrangerat? Känns som att bilden menar att personen på bilden precis kom från ett SDU-möte och direkt tar kontakt med SvP. Precis som att han kom på mitt under ett SDU-evenemang att SvP är bättre och beger sig ditåt direkt efter evenemanget för att bli medlem, innan denne hunnit ta av sig sina kläder.

Men visst, det är verkligen ingen hemlighet att Sverigedemokrater eller yngre Sverigedemokrater vänder sig till SvP, det är verkligen inga nyheter. Däremot tror jag knappast att det går så överdrivet snabbt som jag beskrev ovan.
Senast redigerad av Feru 2013-09-17 kl. 16:55.
Citera
2013-09-17, 17:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nja, beror ju iofs på hur man definierar det. Med största sannolikhet är det en person som faktiskt varit SDUare en gång i tiden, och då kan det ju inte vara arrangerat enligt dess riktiga betydelse. Annars skulle SvP varit tvungna att sno en tröja, vilket verkligen känns föga troligt.

Men om det är en person som är före detta SDUare som lämnade organisationen sedan flera år tillbaka och länge varit åt det mer etnonationalistiska hållet, bestämmer sig för att ta på sig sin gamla SDU-tröja och skaka hand med en person med en SvP-tröja framför en kamera, för att visa att denne plötsligt gått över till SvP, måste man väl ändå säga är arrangerat? Känns som att bilden menar att personen på bilden precis kom från ett SDU-möte och direkt tar kontakt med SvP. Precis som att han kom på mitt under ett SDU-evenemang att SvP är bättre och beger sig ditåt direkt efter evenemanget för att bli medlem, innan denne hunnit ta av sig sina kläder.

Men visst, det är verkligen ingen hemlighet att Sverigedemokrater eller yngre Sverigedemokrater vänder sig till SvP, det är verkligen inga nyheter. Däremot tror jag knappast att det går så överdrivet snabbt som jag beskrev ovan.

Hade personen lämnat SDU för flera år sedan så tror jag att Kasselstrand varit noga med att påpeka det om han nu syftar på rätt person. SDU-flygbladet som syns på bordet togs i alla fall fram förra året.
Citera
2013-09-17, 17:07
Medlem
Citat:
Hade personen lämnat SDU för flera år sedan så tror jag att Kasselstrand varit noga med att påpeka det om han nu syftar på rätt person. SDU-flygbladet som syns på bordet togs i alla fall fram förra året.

Okej, mycket möjligt att det är så. Oavsett vilket gillade jag bilden.
Citera
2013-09-17, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt

Axel Caesar Heder var ju samma sorgliga halvfigur som rasade på Twitter mot Svenskarnas partis demonstration i helgen. Han menade att den var "motbjudande" och lite annat, minns inte exakt. Av hans Facebook att döma så verkar det vara någon slags krigshetsande neokonservativ.
https://www.facebook.com/VonHeder?fref=ts

Det är väl den nya generationen Sverigedemokrater antar jag. Som hellre har en judestjärna eller en imperialistisk amerikansk flagga på sin bakgrundsbild än en svensk dito. Jag tror faktiskt att jag ska gå iväg och kräkas en stund, ni får ursäkta.
Citera
2013-09-17, 18:30
Medlem
Citat:

Ledaren i värmland är väl f.d SDU:are så det är väl hans tröja då kan man anta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in