Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Arrangerat på vilket sätt?
Nja, beror ju iofs på hur man definierar det. Med största sannolikhet är det en person som faktiskt varit SDUare en gång i tiden, och då kan det ju inte vara arrangerat enligt dess riktiga betydelse. Annars skulle SvP varit tvungna att sno en tröja, vilket verkligen känns föga troligt.
Men om det är en person som är före detta SDUare som lämnade organisationen sedan flera år tillbaka och länge varit åt det mer etnonationalistiska hållet, bestämmer sig för att ta på sig sin gamla SDU-tröja och skaka hand med en person med en SvP-tröja framför en kamera, för att visa att denne plötsligt gått över till SvP, måste man väl ändå säga är arrangerat? Känns som att bilden menar att personen på bilden precis kom från ett SDU-möte och direkt tar kontakt med SvP. Precis som att han kom på mitt under ett SDU-evenemang att SvP är bättre och beger sig ditåt direkt efter evenemanget för att bli medlem, innan denne hunnit ta av sig sina kläder.
Men visst, det är verkligen ingen hemlighet att Sverigedemokrater eller yngre Sverigedemokrater vänder sig till SvP, det är verkligen inga nyheter. Däremot tror jag knappast att det går så överdrivet snabbt som jag beskrev ovan.