2013-09-17, 10:36
Medlem
internetproffss avatar
En Nigeriansk student visar att homosexualitet är fel med hjälp utav magneter. Han får dessutom uppbackning av sitt universitet, University of Lagos.

Studenten i fråga, Chibuihem Amalaha Har alltså med hjälp av magneter bevisat att homosexualitet är fel. Han har även tidigare bevisat att det är fel med hjälp av matematik. A+B =C, men A+A= 2A.

Jag är kanske inte smart nog och förstår inte riktigt hur det går ihop. Känns som hur magneter beter sig och homofili inte har med varandra att göra. Skulle man inte kunna bevisa samma sak med hjälp av homofiler att magneter är fel eftersom homofiler dras till varandra?

Vad tycker ni? Gör skolan rätt som stödjer sin student i sin forskning? Tror ni på forskningen? Han har ju ändå magneter. biologi, kemi och matte till sin hjälp.Vad är problemen med hans forskning, eller finns det några?

http://io9.com/nigerian-grad-student-uses-magnets-to-prove-gay-marri-1326215449

http://www.thisdaylive.com/articles/science-of-gay-marriage/158265/

Själv måste jag säga att jag är skeptisk. Jag ser inte riktigt korrelationen. Ska bli intressant att höra vad ni tycker.

Länk till Universitet, http://www.unilag.edu.ng/
Fin hemsida med ipads och fina skulpturer. Glada människor.
Senast redigerad av internetproffs 2013-09-17 kl. 11:03.
Citera
2013-09-17, 10:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
För att förklara enkelt; 2 pluspoler på en magnet attraherar inte varandra = 2 av samma kön i en relation = fel.
Citera
2013-09-17, 10:58
Medlem
Givetvis är det ett grundläggande tankefel att jämföra plus- och minuspol i magnetism med kön kvinna/man.

Såvitt jag vet får inga magneter barn.
Citera
2013-09-17, 11:00
Medlem
internetproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Givetvis är det ett grundläggande tankefel att jämföra plus- och minuspol i magnetism med kön kvinna/man.

Såvitt jag vet får inga magneter barn.
Inte homosexuella heller.
Citera
2013-09-17, 11:00
Medlem
Det är så mycket fel i den artikeln så att jag inte riktigt vet var jag ska börja ens. Alla vuxna människor borde förstå att man inte bedriver forskning såhär och att hans "argumentation" är direkt skrattretande.
Det som är skrämmande är att ett universitet står bakom hans ideer och "forskning" (leka med magneter, titta på och se om hönor har sex, räkna basal algebra och blanda syra med bas är inte forskning).
Citera
2013-09-17, 11:01
Medlem
internetproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
För att förklara enkelt; 2 pluspoler på en magnet attraherar inte varandra = 2 av samma kön i en relation = fel.
Jaha, intressant tror jag börjar förstå. Men bevisar inte homosexuella att magneter är fel?
Citera
2013-09-17, 11:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetproffs
Jaha, intressant tror jag börjar förstå. Men bevisar inte homosexuella att magneter är fel?

Magneter är inget fel alls på, men som nämnt ovan, Pluspol emot Pluspol attraherar inte, Plus emot Minuspol attraherar.
Man + Man = fel
Man + Kvinna = rätt

rätt basic sunt förnuft..
Citera
2013-09-17, 11:20
Medlem
Fogmassas avatar
Hehehe... Alltså, korrelationen mellan attraktion och moral är ju som en felande länk i historien. Personer i ett samkönat förhållande kan uppenbarligen vara attraherade av varandra (liksom 2 olikkönade personer kan "repellera" varandra). Därmed faller jämförelsen med magnetisk attraktion. Att sen hoppa till moraliskt rätt och fel (och applicera polariteten godtyckligt) är inte ens konstnärligt kongruent.

Lite underhållande var det dock.
Citera
2013-09-17, 11:21
Medlem
Foxxyboxs avatar
Hade ingen anning om att jag var som en magnet för att vara ärlig så......

Vad händer om man hittar en riktigt ful och elak brud på krogen vad händer då med den här teorin.

Hade denna magnetteori stämt hade vi ju kunnat älska alla av motsatt kön. Men varför är det då inte så?

Varför gillar 2 av samma kön varandra.

Varför dras man bara till vissa och inte alla?

Redan här kan man ju slänga hans teorier och forskning.

Jag tror ordet Nigeriansk säger allt och nu har jag rätt att vara fördomsfull.
Citera
2013-09-17, 11:22
Medlem
adequates avatar
Det är inte vetenskap, det är bara en falsk analogi. Homosexualitet har inget med magneter att göra. Då kan man lika gärna säga att heterosexualitet är fel för att olja och vatten inte blandas.
Citera
2013-09-17, 11:23
Medlem
Thetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Magneter är inget fel alls på, men som nämnt ovan, Pluspol emot Pluspol attraherar inte, Plus emot Minuspol attraherar.
Man + Man = fel
Man + Kvinna = rätt

rätt basic sunt förnuft..

Att en pluspol inte attraherar en annan pluspol är ett deskriptivt påstående. Om man av okänd anledning skulle vilja försöka sig på en parallell måste slutsatsen bli "homosexualitet finns inte". Verkar det som ett sant påstående i din värd?
Citera
2013-09-17, 11:28
Medlem
Hade han på vetenskapliga grunder kunnat styrka korrelation mellan magneter och människans sexuella preferenser hade det förstås varit revolutionerande, men det enda han gör är ju att ta ett exempel som passar in på hans teori och förkastar allt annat.

Som adequate säger kan man ju enligt Nigerianens logik hävda att heterosexualitet är fel för att olja och vatten inte blandas. Eller att homosexualitet är det rätta, eftersom den kladdiga sidan på tejp kan fastna i sig själv, trots att de är samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in