Citat:
Ursprungligen postat av
Kalambolle
Där det finns lediga bostäder i annat fall bygga fler hus. Byggsektorn får i sin tur mer att göra. Landet har gott om yta för många fler invandrare. Finns ingen anledning att ställa sig negativ till massinvandring, om man inte är en främlingsfientlig svenne dvs.
Jag ställer mig mot invandringen för att jag gillar Sverige som det glesbefolkade land det är. Vi har en behaglig demografi. Enligt mig. Jag tycker förorter är fula och helt meningslösa.
Dessutom så har vi för hög arbetslöshet. Ännu mer folk nu innebär lönedumpning. Du förstår att när antalet arbeten inte ökar i takt med befolkningsökningen så sker en lönedumpning då konkurrensen kring de jobb som finns blir hårdare. Vi har inte tjänat så här dåligt i förhållande till näringslivets vinster sedan 1930-talet och både vänsterkanten och höger har gemensamt beslutat att arbeta för lönedumpning. Detta är en mycket negativ effekt enligt mig. (Och ja det finns / fanns en mycket bra dokumentär om detta på SVT, leta om du vill ha källa)
Vem tror du det är som mjölkar staten på pengar genom flyktingförläggningar och andra tjänster som kommer med det stora antalet invandrare? Tror du det är en slump att en av våra bästa entreprenörer startar en jäkla massa flyktingförläggningar i samband med den ökade invandringen (Bert Karlsson) ?
Vänd på det istället. Det finns ingen anledning till att ställa sig så positiv till invandringen om man inte har något att vinna på det. Och vilka har något att vinna på det? Näringslivet och regeringen. Tror du överklassen gråter blod när det tillkommer billig arbetskraft, bopriser trissas så inihelvete och de områden med vit befolkning stiger i värde? Ne, de sitter och gnider händerna i gåsfett och du och alla andra arbetare är de stora förlorarna här som inte fattar bättre.
Du får gärna motbevisa mig