2013-09-16, 22:46
Medlem
Fliinchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Avskaffa alla bidrag för svenskar och invandrare, sänk skatterna och ta bort alla regleringar. Då skall ni få se att svensk ekonomi får ett uppsving, trots en ökad invandring.

Är inte det hela idén bakom den stora invandringen? (iaf från moderaterna)

Om vi utgår från att Reinfeldt och Borg inte är ekonomiskt efterblivna (vilket jag inte tror) så bör ju denna stora och kostsamma invandring på sikt inte enbart omöjliggöra vänsterpolitik utan även nedmontera välfärden.

Tycker det är märkligt att så få verkar se denna möjlighet.
Citera
2013-09-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Där det finns lediga bostäder i annat fall bygga fler hus. Byggsektorn får i sin tur mer att göra. Landet har gott om yta för många fler invandrare. Finns ingen anledning att ställa sig negativ till massinvandring, om man inte är en främlingsfientlig svenne dvs.

Jag törs knappt fråga, men hur ska vi finansiera "byggandet av fler hus"? Vem betalar alla dessa flång nya hus som behövs? Och hyran på den nyproducerade lägenheten (som brukar hamna kring 15k/mån för en normalstor trea)?

Jag trodde, ärligt talat, att "Sverige är stort"-argumentet försvann med 90-talet. Det är inte direkt fysiskt utrymme som är problemet. Hela jordens befolkning "får plats" på Gotland.
Citera
2013-09-16, 22:49
Medlem
Francisco-Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Där det finns lediga bostäder i annat fall bygga fler hus. Byggsektorn får i sin tur mer att göra. Landet har gott om yta för många fler invandrare. Finns ingen anledning att ställa sig negativ till massinvandring, om man inte är en främlingsfientlig svenne dvs.

Jag ställer mig mot invandringen för att jag gillar Sverige som det glesbefolkade land det är. Vi har en behaglig demografi. Enligt mig. Jag tycker förorter är fula och helt meningslösa.

Dessutom så har vi för hög arbetslöshet. Ännu mer folk nu innebär lönedumpning. Du förstår att när antalet arbeten inte ökar i takt med befolkningsökningen så sker en lönedumpning då konkurrensen kring de jobb som finns blir hårdare. Vi har inte tjänat så här dåligt i förhållande till näringslivets vinster sedan 1930-talet och både vänsterkanten och höger har gemensamt beslutat att arbeta för lönedumpning. Detta är en mycket negativ effekt enligt mig. (Och ja det finns / fanns en mycket bra dokumentär om detta på SVT, leta om du vill ha källa)

Vem tror du det är som mjölkar staten på pengar genom flyktingförläggningar och andra tjänster som kommer med det stora antalet invandrare? Tror du det är en slump att en av våra bästa entreprenörer startar en jäkla massa flyktingförläggningar i samband med den ökade invandringen (Bert Karlsson) ?

Vänd på det istället. Det finns ingen anledning till att ställa sig så positiv till invandringen om man inte har något att vinna på det. Och vilka har något att vinna på det? Näringslivet och regeringen. Tror du överklassen gråter blod när det tillkommer billig arbetskraft, bopriser trissas så inihelvete och de områden med vit befolkning stiger i värde? Ne, de sitter och gnider händerna i gåsfett och du och alla andra arbetare är de stora förlorarna här som inte fattar bättre.

Du får gärna motbevisa mig
Citera
2013-09-16, 22:50
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Avskaffa alla bidrag för svenskar och invandrare, sänk skatterna och ta bort alla regleringar. Då skall ni få se att svensk ekonomi får ett uppsving, trots en ökad invandring.
Man kan ju undra varför det mestadels kommer hit folk från u-länder. Är just för att de vet man får bidrag här. Är ju inga raketforskare från Japan t.ex. som nog hellre jobbar i ett land där det lönar sig rejält att jobba.
Citera
2013-09-16, 22:52
Medlem
Drozds avatar
Syrierna var ju väntade, notabelt är att eritreanerna ökar såpass kraftigt. Ryktet om Sverige som landet där man får allt utan motprestation har nog börjat spridas där likt i Somalia och Afghanistan.

Våra politiker erkänner understundom att det finns vissa problem med integrationen. Bäst att fylla på för fullt i väntan på den stora snilleblixten som skall lösa alla problem och förvandla vårt land till det där mångkulturella lyckoriket.
Citera
2013-09-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fliinch

Om vi utgår från att Reinfeldt och Borg inte är ekonomiskt efterblivna (vilket jag inte tror) så bör ju denna stora och kostsamma invandring på sikt inte enbart omöjliggöra vänsterpolitik utan även nedmontera välfärden.

Det är väl numera en fullkomligt bevisad sanning att detta är hela planen?

Bildt sade följande 1991 (apropå det i hans ögon beklagliga folkliga stödet för välfärdsstaten och det omöjliga i att vinna val på att nedmontera den):

"Det enda sättet att avskaffa välfärdsstaten är att överbelasta den". Resten är som bekant historia.
Citera
2013-09-16, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Eftersom majoriteten faktiskt "vill" leva i den här skiten gör man det bästa av situationen; starta ett asylboende, få dit så mycket pack som möjligt, tjäna storkovan och sedan fly landet.

Välkommen till Flashback.

Skillnaden mellan dem som tjänar storkovan och dig, är att du sitter här och fabulerar, medan de gör.
Citera
2013-09-16, 22:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Färsk statistik från Migrationsverket:
https://twitter.com/migga_x/status/379506712065355776/photo/1

detta kommer svensk ekonomi aldrig klara! statens budget är redan på väg mot minus med cirka
80 miljarder i underskott 2013. Exportindustrin backer på årsbasis med cirka 5 %

eller tror ni detta är bra för vårt samhälle? nya spännande rätter?

apokalypsen är här!
Att budgeten går back beror ju på att staten lånat ut 105 miljarder till Riksanken! Borträknat det så går budgeten plus. Så du får nog vänta lite till på apokalypsen...

http://www.esv.se/sv/2/Press/Nyheter-och-pressmeddelanden/2013/Underskott-i-statens-budget-forsta-halvaret/

https://www.riksgalden.se/PageFiles/17852/statsupplåningsrapport_2013_2_sv.pdf
Citera
2013-09-16, 22:58
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fliinch

Med tanke på regeringens övriga politik så verkar ju inte så vara fallet. Men, man kan ju alltid ''hoppas''

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Man kan ju undra varför det mestadels kommer hit folk från u-länder. Är just för att de vet man får bidrag här. Är ju inga raketforskare från Japan t.ex. som nog hellre jobbar i ett land där det lönar sig rejält att jobba.

Ja, givetvis. USA blev inte direkt världens mäktigaste land pga att man gav ut bidrag höger och vänster.

Citera
2013-09-16, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Splatterboy
Naturligtvis är det så enkelt att vi bara bygger nya bostäder för den mörka massan som väller in, det betyder ju att ekonomin i sin tur får ett uppsving eftersom byggbolagen får mer arbete och måste anställa mer. Har man ingen koll på makroekonomi och dylikt så är det naturligtvis lätt att tro på vad slaskmedia matar en med, men att slänga sig med det i en seriös diskussion är bara korkat.

Sveriges yta är 449 964 km² med en befolkning på 9,5 miljoner. Tysklands yta är 357 021 km² med en befolkning på 81 miljoner. Ska man förhålla sig till Tyskland, så innebär det att Sverige har kapacitet för 102 miljoner invånare. Alltså är massinvandring nödvändigt. Skulle ingen invandring finnas så skulle befolkningsmängden bara sjunka i det här landet.
Citera
2013-09-16, 23:08
Medlem
Rois avatar
Lite galet att dra några slutsatser på bara tre veckor. Hade varit mer intressant att se en längre tidsperiod, annars går det inte säga om det är en trend, säsongsvariation eller bara statistiskt "noise".
Citera
2013-09-16, 23:08
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Sverige är redan i en oändligt mycket värre situation än grekland. Mycket värre. Här är det folk som sitter på stora skulder och staten på väg att göra det.
När grekland kraschar, så upphör staten och dess sociala struktur.

När sverige kraschar, så upphör staten och dess sociala struktur och folk blir som lök på laxen utan hem.

Dessutom när systemen vacklar, så får vän av ordning själv fundera över hur mycket oro det blir i respektive land. Ett enklaviserat sverige, som redan har problem med grupper som står mot grupper, eller ett relativt enat grekiskt folk?

Helt klart. Tendenserna för Sverige pekar mot att det torde bli bra mycket värre här än i Grekland. Grekerna har samhörighet. Svenskarna? Tja, staten har daltat med dom hur länge som helst och folk är överlag oerhört naiva och blåögda. Indoktrineringen är total. Det kommer inte bli vackert när det rasar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in