Citat:
Ursprungligen postat av
TailgunnerJoe
Svaret är ja, men den måste vara stor nog, dvs runt kanske uppemot 20 % eller mer.
När det börjar invandra 3 miljoner per år, ja då kanske vi tala om massinvandring. Bara 103,000 personer invandrade till Sverige förra året, varav flera var återvändande svenskar och finnar. Jämför detta med Tysklands 1,08 miljoner t.ex. Inte det massinvandring heller... men ändå. Folk överdriver så mycket
Och det är ju trots allt inte så många syrier som kommer till Sverige nu ändå.
Denna evigt återkommande myt... Över 100 000 permanenta uppehållstillstånd beviljas årligen enligt Migrationsverket. Återvändande svenska medborgare, oavsett ursprung, behöver inte ansöka om Put. Att drygt 20 000 svenskar återvänder varje år, och således ofta är en av de största grupperna, innebär inte att man ska dra av 20 000 från antalet invandrare.
Beträffande antalet. Det invandrar över en procent av Sveriges befolkning årligen, oräknat återvändande svenskar. Det är fler än vad som föds här. Det är fler än vad som någonsin invandrat till USA, detta land som i stort sätt bara består av invandrare. Det är fler än vad som någonsin anlänt till någon region eller land någonsin sedan den första människan satte sin fot där. Jag återupprepar. FLER invandrare än vad som någonsin skådats under människans hela historia. Sverige har nu rekord. För hela historien. Folkvandringstiden, drive to the East, the Great Treek, punernas ankomst till Karthago. Romarnas kolonisering och latinisering av Västeuropa. Anglernas och saxarnas flytt till England. Tyskarnas kolonisation av Östtyskland på medeltiden.
Ingenting av allt detta närmar sig Sveriges nuvarande situation. När mitt yngsta barn, nu åtta, ska sätta barn till världen om ca 20 år kommer ytterligare 2 miljoner ha flyttat hit. Tillsammans med de 36 % invandrare eller barn till invandrare son redan finns här kommer de att utgöra en majoritet; detta även om födslotalen för svenskar och invandrare är lika; vilket vi vet att de inte är.
Att mina barnbarn kommer födas som minoritet när jag föddes i ett land där det inte fanns en procent invandrare är en gAnska snabb utveckling. Om det inte är massinvandring så saknar prefixet mass- värde. Räcker det inte att halva befolkningen byts ut på en livstid. Måste det ske årligen.
För massmord räcker med tre.
Edit, förra året var antalet Put 111 000. I år beräknas det komma fler.
http://www.migrationsverket.se/download/18.6b1545eb13e806e85c1ec0/tab1.pdf