2013-09-18, 13:05
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
vi måste ut och visa vår missnöje
att sitta hemma och klaga har vi gjort hela tiden
händer inget
blir bara värre och värre samhälle

Det är bara att masa sig till valurnorna 2014 och konsekvent rösta på ETT parti i alla delar som i alla fall kan påverka skiten åt rätt håll. Svänga om är ett trögare projekt och behöver mer tid.
Vi skall dock titta seriöst och kopiera Finland, Australien och Nya Zeelands politik i I&I samt flyktingfrågor.

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"
Citera
2013-09-18, 15:41
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Det finns visserligen svenskar som avsäger sina svenska medborgarskap och sen kommer tillbaka, men faktum är som sagt: 1/5 av Sveriges invandrare per år är återvandrare

...och många av dessa "svenskar" är återvandrande MENA och dylikt med svenskt medborgarkap. Och resten drygt 80 000 då?

Enbart bidragsmassinvandringen från MENA är idag nästan stor som bruttoinvandringen var på 1970-talet vilken i sin tur mest bestod av arbetskraft.

Imam Reinfeldts år kommer att bli fatala för Sverige. Vi kommer inte att klara dom framtida kostanderna för den. Detta kommer att leda till kraftigt ökad rasism utan tvekan när resurserna sinar.

Sverige har haft "massinvandring" sedan Imamen tillträdde 2006. Ordet är ej definierat, men folk tar till det spontant vilket i sig definierar det informellt. Ingen pratade om "massinvandring" före Imamens tid.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-09-18 kl. 15:52.
Citera
2013-09-18, 15:54
Medlem
Andykaufmans avatar
Det ska bli spännande att se vad konsekvenserna blir av att Sverige agerar hela världens socialkontor.
Istället för att reda ut de problem vi redan har i Sverige, försöker vi medvetet förvärra problemen. Fattar inte logiken bakom det.

Jag tror på en ansvarsfull invandringspolitik styrt av strikta regler. Såsom man har skött invandringen hittills är det inte konstigt att människor utvecklar rasistiska åsikter.
Citera
2013-09-18, 17:49
Medlem
När man pratar om hur mkt invandrare kostar mm mm så tycks det inte finnas gräns alls hos de som inte har nåt emot dem, men jävlar om ordet sjukpensionär nämns, då blev det livat i rutan direkt...
Citera
2013-09-18, 18:47
Medlem
envackerblommas avatar
nästa vecka smäller det nog till igen med alltime rekord per vecka , över 2 tusen asylsökande , mest män från Afrika som vanligt

Citat:
Migrationsverkets högsta beredskapsnivå räcker inte till längre
Citat:
Att övriga EU-länder för en mycket mer återhållsam flyktingpolitik än Sverige skapar ett enormt söktryck här. I dag behövs enligt Migrationsverket cirka 1000 nya boendeplatser för asylsökande – varje vecka. Samtidigt är tusentals som redan beviljats uppehållstillstånd kvar på asylboenden eftersom bostadsbristen är akut.
läs mer om kollapsen på SvD

snart har vi "system down"!
Citera
2013-09-18, 19:26
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
nästa vecka smäller det nog till igen med alltime rekord per vecka , över 2 tusen asylsökande , mest män från Afrika som vanligt

läs mer om kollapsen på SvD

Den ledarartikeln från SvD var lite lustig. På ytan var den PK, men den var skriven på ett sånt sätt att jag fick för mig att han egentligen ville betona invandringens baksidor.

Artikeln innehöll främst en massa problem med invandringen. Bara sista meningen hade nåt som var PK ("Därför behöver fler kommuner ta sitt ansvar för flyktingmottagandet.")

Undrar om vi får se fler såna artiklar i fortsättningen? Typ, "stackars invandrare med detta och detta problemet, vi måste hjälpa dem, kostar bara 10 miljarder".
Citera
2013-09-18, 19:32
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Den ledarartikeln från SvD var lite lustig. På ytan var den PK, men den var skriven på ett sånt sätt att jag fick för mig att han egentligen ville betona invandringens baksidor.

Artikeln innehöll främst en massa problem med invandringen. Bara sista meningen hade nåt som var PK ("Därför behöver fler kommuner ta sitt ansvar för flyktingmottagandet.")

Undrar om vi får se fler såna artiklar i fortsättningen? Typ, "stackars invandrare med detta och detta problemet, vi måste hjälpa dem, kostar bara 10 miljarder".

korrekt, men nya debattchefen e PK.... så sista meningen var en brasklapp
för övrigt så pratade artikelförfattaren med presschefen på Migrationsverket igår enligt Arpis Twitter, nya rekord att vänta nästa vecka
Citera
2013-09-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Jo, precis, Arpi har lite problem att tala ur skägget. Det är ju för alla insatta uppenbart att det är en katastrofal situation som inte kan fortsätta, men Arpi skriver något halvkvävt. Han vill väl inte profilera sig som "invandringskritisk" antagligen, så han rabblar fakta utan att till synes ta ställning. Lite som Gudmundson. Hans position är väl, skulle jag gissa, för generös invandring, men han ser väl att denna situation, om den fortgår, kommer att spela SD i händerna. Därav dessa ledare från honom, det här är väl den andra i samma stil, tror jag. My five cents.
Citera
2013-09-18, 21:38
Bannlyst
Ser inget problem med det.
Vi hjälper människor i nöd.
De kommer bidra till svenska samhället inom en snar framtid.
Citera
2013-09-18, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Det ska bli spännande att se vad konsekvenserna blir av att Sverige agerar hela världens socialkontor.
Istället för att reda ut de problem vi redan har i Sverige, försöker vi medvetet förvärra problemen. Fattar inte logiken bakom det.

Jag tror på en ansvarsfull invandringspolitik styrt av strikta regler. Såsom man har skött invandringen hittills är det inte konstigt att människor utvecklar rasistiska åsikter.
Så att du använder det som ett slags accepterande för rasistiska åsikter? eller för att människor skapat sig rasistiska åsikter?
Citera
2013-09-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Svaret är ja, men den måste vara stor nog, dvs runt kanske uppemot 20 % eller mer.
När det börjar invandra 3 miljoner per år, ja då kanske vi tala om massinvandring. Bara 103,000 personer invandrade till Sverige förra året, varav flera var återvändande svenskar och finnar. Jämför detta med Tysklands 1,08 miljoner t.ex. Inte det massinvandring heller... men ändå. Folk överdriver så mycket

Och det är ju trots allt inte så många syrier som kommer till Sverige nu ändå.

Denna evigt återkommande myt... Över 100 000 permanenta uppehållstillstånd beviljas årligen enligt Migrationsverket. Återvändande svenska medborgare, oavsett ursprung, behöver inte ansöka om Put. Att drygt 20 000 svenskar återvänder varje år, och således ofta är en av de största grupperna, innebär inte att man ska dra av 20 000 från antalet invandrare.

Beträffande antalet. Det invandrar över en procent av Sveriges befolkning årligen, oräknat återvändande svenskar. Det är fler än vad som föds här. Det är fler än vad som någonsin invandrat till USA, detta land som i stort sätt bara består av invandrare. Det är fler än vad som någonsin anlänt till någon region eller land någonsin sedan den första människan satte sin fot där. Jag återupprepar. FLER invandrare än vad som någonsin skådats under människans hela historia. Sverige har nu rekord. För hela historien. Folkvandringstiden, drive to the East, the Great Treek, punernas ankomst till Karthago. Romarnas kolonisering och latinisering av Västeuropa. Anglernas och saxarnas flytt till England. Tyskarnas kolonisation av Östtyskland på medeltiden.

Ingenting av allt detta närmar sig Sveriges nuvarande situation. När mitt yngsta barn, nu åtta, ska sätta barn till världen om ca 20 år kommer ytterligare 2 miljoner ha flyttat hit. Tillsammans med de 36 % invandrare eller barn till invandrare son redan finns här kommer de att utgöra en majoritet; detta även om födslotalen för svenskar och invandrare är lika; vilket vi vet att de inte är.

Att mina barnbarn kommer födas som minoritet när jag föddes i ett land där det inte fanns en procent invandrare är en gAnska snabb utveckling. Om det inte är massinvandring så saknar prefixet mass- värde. Räcker det inte att halva befolkningen byts ut på en livstid. Måste det ske årligen.

För massmord räcker med tre.

Edit, förra året var antalet Put 111 000. I år beräknas det komma fler.

http://www.migrationsverket.se/download/18.6b1545eb13e806e85c1ec0/tab1.pdf
Senast redigerad av BueDigre 2013-09-18 kl. 22:02.
Citera
2013-09-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamada15
Ser inget problem med det.
Vi hjälper människor i nöd.
De kommer bidra till svenska samhället inom en snar framtid.

Vi vill inte att de ska bidra och/eller berika oss. Faktum är att vi vill ha ett homogent Sverige bestående av Nordgermaner och i undantag få övriga europeiska folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in