Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillie
En liten påminnelse till dig och resten av WT Connysarna där ute i skogen.
1. Klandra inte invandrare för hur Sverige ser ut, allt är svenskarna i politikens fel och jag tvivlar på att Reinfeldt och grabbarna kommer från Rosengård, så det är den svenska överklassen ni ska hata.
2. Det spelar ingen roll om det fanns 0 invandrare här eller 1 miljon, man skulle ändå betalat 33% oavsett, så att säga att skattebetalare försörjer någon annan är helt fel och det är bara svenskar som är tillräckligt dumma för att gå på detta.
3. Människorna som styr ert älskade Sverige skiter 100% i er, allt handlar om röster.
1. Till stor del kan jag hålla med, skulle dock snarare säga näringslivet + regeringen samt alla andra åsiktsförtryckare bland det vanliga folket.
2. Du vet alldeles uppenbarligen inte så mycket om ekonomi. Vi betalar inte 33 % skatt. Vi betalar jävligt mycket mer i skatt genom alla möjliga tilltag. Skatter på allt vi handlar, skatter när vi säljer vår bostad, alla som tjänar lite bättre betalar mer i skatt, bensin, tobak, moms med mera.
Dessutom, ja det kanske inte skiljer så mycket i vad vi betalar i skatt men pengarna kan omdirigeras. Till exempel kan man ta pengar från vård / skola / offentlig sektor och lägga dessa på bidrag, invandring, främjande åtgärder med mera. Det betyder med andra ord att svenskar mycket väl kan försörja någon annan. Uppenbarligen är du för dum för att förstå det
3. Sant
Edit; Min gissning är dock att du försvinner från tråden efter att ha insett vilket kapitalt fail påstående nummer två var haha, eller?