Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
"Fullträffar" torde innebära s k headshots. Vad jag förstår hävdar nationalisterna att de inte blev träffade annat än av stänk från misslyckade kast. Vem ljuger och vem talar sanning?
- Oavsett huruvida motdemonstranterna skadade någon demonstrant eller inte, så är åtminstone hotet om våld konkret.
Jag befarar att hotet om våld uppfyller motdemonstranternas syfte, nämligen att skrämma svenskarna från att yttra tabu-belagda åsikter. Ännu mer skräms svenskarna från att överväga att aktivt delta i nationalistiska organisationer. Hur många svenskar sneglar, just nu, i tysthet, mot Svenskarnas parti?
Motdemonstranternas våld kväser svenskarnas politiska frihet. Det är djupt tragiskt. Jag äcklas av det politiska våldet i dagens Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Skillt
Jag tror och hoppas att ingen gick själv rätt förbi polisavspärrningar och in rödingpöbeln, utan det är mest troligt någon förbipasserande stackare som fick pisk bara för att RF med bihang inte kan lägga band på sina djuriska lustar och därför ser "nazister" i varje människa som inte ser ut som en trashank.
- Bedrövligt att oskyldiga drabbas av motdemonstranternas otyglade våld.
Ska en skötsam medborgare inte kunna titta på, eller ens gå förbi, en demonstration utan att behöva oroa sig för fysiskt våld? Hur följer rättsväsendet upp detta angrepp? Kan oskyldiga brottsoffer förvänta sig något skadestånd från motdemonstranterna?