2013-09-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjardalen
Har också undrat över M*x iakttagelser (sid 592 pdfA) och varför kände inte han någon röklukt. Hade P****e åkt hemifrån på morgonen borde ju L***a ha märkt det, eller är hon morgontrött också?

Det där med att höra är varken PKs eller Lottas grej. År 2002, när grannen Pelles hus brann ner till grunden, hörde varken PK eller Lotta någonting. De borde ha vaknat av dånet från elden och fönsterglas som exploderade. Den natt när det brann i Mellby 2006 sov Lotta under hela tiden PK kom och gick i huset. När telefonen ringde mitt i natten hann hon inte svara. Det sista kanske är sant. Och PK har nedsatt hörsel. Men något borde de eller en av dom ha hört.

När det gäller hur mycket lufsa som tillreddes i Flakeböle kanske ett fotot av potatisskalen i vasken vara en ledtråd. Fotot finns antagligen i tekniska undersökningen. Jag reagerade över att det var mycket potatisskal. Men jag är långt ifrån expert på potatisskal.
Citera
2013-09-16, 19:17
Medlem
Citat:
Här har vi mentaliteten i ett nötskal. Du kom och sa att vi var på ett visst sätt. (Aja, baja). Nu är det vi själva som säger det (och är det sant...)
Ha ha ! Helt riktigt !
Citera
2013-09-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
En mig närstående person hävdar att gm måste erkänna för att det inte går att leva med den skuld gm måste känna. Jag tror inte att gm lider av att han har begått ett av lagens svåraste brott. Det skulle ha visat sig tidigare med tanke på allt som hänt före Flakeböle.

Jag tänker att GM, i det fall det är PK, har en personlighet med primitiva försvarsmekanismer som hålls samman så länge Lotta inte lämnar honom. Om/när hon gör det ökar chansen för ett erkännande av allt möjligt. Inte innan dess.

Vem vet, han kanske t.o.m träffar Gud då och får en stark önskan att bekänna och ställa till rätta. Sånt har hänt förr.
Citera
2013-09-16, 19:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja bara det han lånat och ej återbetalat från mamma och hennes sambo, grannen i pannrummet och från vänner och bekanta blir säkert många hundratusen.
Plussa på alla arv som han tagit hand om. Ett och annat inbrott kanske? Något eller några försäkringsbedrägerier har nämnts.
Även hans mammas ärvda pengar, skog och tomter.
Sedan har han som duktig snickare drivit en liten byggnadsfirma och under den tiden måste han dragit in mycket slantar.
Han kunde ha löst sitt bostadslån flera gånger om.
Spel är en trolig förklaring.
Man är inte helt främmande för travspel framgår det på sidan 165.

L*tta och P*erre lägger 100
kronor i en spelkassa varannan vecka tillsammans med S*san*e och F*edr*k och i den kassan
fanns innan de åkte till Stoockholm ca 2 000 kronor. De spelar på Dagens dubbel, Bingolotto
och Keno lite sporadiskt när de har råd. Inte för några större summor.

Vem vet vad PK på egen hand kan ha plöjt ner på just den spelformen som ju är väldigt
populär? Där kan det lätt rinna iväg stålar...
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-16 kl. 19:47.
Citera
2013-09-16, 19:53
Bannlyst
Citat:
Lutar mer och mer åt att bruna skålen är tom, eftersom polisen annars varit väldigt exakt av sin beskrivning av vad som funnits i köket. (…och en vit ask med lock innehållande kakor, kolabröd. Sid. 493 pdfC). Uppgifterna om att det är kolabröd i kakburken måste vara helt avgörande för utredningen. )
Kolakakorna är redovisade av två orsaker.
1. När man gör bevissäkringen har man ingen aning om vad som är bevis. Teoretiskt kan ju kakorna vara förgiftade eller gm saglat saliv över kakorna.
2. Om man skriver upp att det finns kakor låter konstaplarna bli att äta upp dem.
Citera
2013-09-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabe
Jag tänker att GM, i det fall det är PK, har en personlighet med primitiva försvarsmekanismer som hålls samman så länge Lotta inte lämnar honom. Om/när hon gör det ökar chansen för ett erkännande av allt möjligt. Inte innan dess.

Vem vet, han kanske t.o.m träffar Gud då och får en stark önskan att bekänna och ställa till rätta. Sånt har hänt förr.

Primitiva försvarsmekanismer?
Ja, kanske det, men är han skyldig till flera mord och har han mördat i Löttrop så har han väl också i varje fall utfört de mord han frikänts från. Då borde ju själva minnet av morden vara betungande?
Möjligtvis kan väl en eventuell RPU ge några svar eller så får förhoppningen stå till Gud.
Med all respekt till de troende, jo jag vet att det har hänt.

Två mordrättegångar mot husfar lär väl slita på de mest stabila äktenskap?
Citera
2013-09-16, 21:22
Medlem
Grandiosos avatar
Sid 166

Medan P*erre satt häktad för 6 år sedan ringde G*staf till Lotta endast vid ett tillfälle. G?staf
sade vid det samtalet att han tyckte att P*erre skulle ta tag i sin ekonomi när han kom ut och
blev fri. Att Pi&rre skulle ta hjälp av någon professionell. Själv sade Gus?af så skulle han aldrig
låna ut några pengar till Pierre.
L*tta visste då inte riktigt hur det låg till med P*erres ekonomi.
Nu för tiden betalar Pie&re alla räkningar från sitt konto medan L*tta står för mat och allt det
andra. De har legat lite efter med räkningar en tid men det beror på att P*erre varit sjukskriven
under hela förra året. Den enda skulden som L*tta känner till idag är någon ränteskuld på 4
000-5 000 kronor och den kvarvarande skulden till F**drik. Hon hoppas och tror inte att
Pier?e har ytterligare egna skulder till någon.

"Aldrig låna ut några pengar". Raka besked från det hållet.
Och sen gällande det andra fetmarkerade: Lilla frun hoppades ja och trodde, men nog fan
var sanningen en helt annan, väl? Det var väl skulder till alla möjliga som aldrig reglerats?
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-16 kl. 21:29.
Citera
2013-09-16, 21:41
Medlem
Grandiosos avatar
Sid 736

Folk uppe på norra Öland är nog lite rädda uppgav T*mas. K*nnet hade uppgett till T*mas att
han inte bodde hemma och att han hade hagelgeväret under sängen. K*nnet hade sagt till
T*mas att G*stav hade pengar hemma och refererade till bilköpet utav Mercedesen.
Citera
2013-09-16, 22:29
Medlem
Hoppsan, tillbaka efter avstängning ja.

Ja nu jävlar gäller det i dagarna två att det ska komma fram nåt nytt.
Snacket går om de som inte talat om vissa saker, helt klart.
Svårt att göra något åt men man får ju hoppas att det lossnar.

För övrigt tror jag han åker in i betonglådan sittnes ett bra tag framöver.
Mitt hopp går till att l***a vänder satanskapet ryggen helt så han knäcks o kastar ur sig allt om mord,bränder, kassaskåp,nattrån i kroken affären, döda hundar, vitvaror m.m

En anna sak jag inte kunnat svara på nu när jag suttit med munkavle är att redan när huset var färdig byggt var det nära att han förlorade huset på grund av ekonomin.
På den tiden levde grannen kusinen myten legenden daniel***n

Det tycker jag sägen en del.

Troligtvis en del vapen som får ställa sig i vila i sina respektive skåp efter en fällande dom.
Citera
2013-09-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildboar666
Hoppsan, tillbaka efter avstängning ja.

Ja nu jävlar gäller det i dagarna två att det ska komma fram nåt nytt.
Snacket går om de som inte talat om vissa saker, helt klart.
Svårt att göra något åt men man får ju hoppas att det lossnar.

För övrigt tror jag han åker in i betonglådan sittnes ett bra tag framöver.
Mitt hopp går till att l***a vänder satanskapet ryggen helt så han knäcks o kastar ur sig allt om mord,bränder, kassaskåp,nattrån i kroken affären, döda hundar, vitvaror m.m

En anna sak jag inte kunnat svara på nu när jag suttit med munkavle är att redan när huset var färdig byggt var det nära att han förlorade huset på grund av ekonomin.
På den tiden levde grannen kusinen myten legenden daniel***n

Det tycker jag sägen en del.

Troligtvis en del vapen som får ställa sig i vila i sina respektive skåp efter en fällande dom.

Davids**n kanske det var
Citera
2013-09-17, 00:03
Medlem
Tinkerbelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Fast betänk då att de var de som försvarade PK kanske mest av alla på norra Öland som drabbades denna gång. Samt att ingen blivit hotad (vad vi känner till) efter förra vändan i tingsrätten, trots ett antal besvärande vittnesmål. Nej, det handlar om pengar och om människor som PK anser borde ställa upp och hjälpa honom när det krisar som mest.

Okej, folk drar sig för att bli inblandade överhuvudtaget, då. Man vill hålla sig i PK:s radioskugga.
Själv får jag kalla kårar när jag läser i FUP om folk som namnger tanter som de vet är rädda - vem vet om det slår slint för karln och han söker upp dem: "jag ska ge henne något att vara rädd för".

Inga uttalade hot kanske, men han har ju full koll på vilka som står på hans sida. Och var det inte någon i tråden som skrev att han åkt runt och suttit utanför vittnenas hus - utveckla?

Citat:
Här har vi mentaliteten i ett nötskal. Du kom och sa att vi var på ett visst sätt. (Aja, baja). Nu är det vi själva som säger det (och är det sant...)

Huvudet på spiken. Kom inte utifrån och tro att du vet något
Citera
2013-09-17, 00:05
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ölänningarna skulle bara veta att de själva betraktas som fastlänningar eller fastlänningars likställda på Gotland. I synnerhet pratar de fastländska.

Har inte tänkt på det.

Känner inte så många ölänningar, men desto mer gotlänningar, och från den perspektivet går gränsen mellan människa och och djur någonstans på 18 graders östlig längd! (Sista ordet ändrat efter det att trådens egen Alexander von Humboldt hade påpekat det felaktiga i användningen av begreppet bredd när det gällde longitudangivelser.)
Senast redigerad av FUP-12 2013-09-17 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in