2013-09-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurty
Jag bumpar mitt inlägg. Då jag undrar om det fanns möjlighet/eller ej att röst på SD på den vita lappen. Om det inte gick så kan jag släppa det. Annars har det förekommit valfusk.

Det beror på vart du bor tror jag, när jag röstade 2009 var situationen samma som din.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1013220
Citera
2013-09-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Kanske beror på att SDare inte är smartast i klassen

Eller så är det rösträknarna som är rekryterade bland senaste lasset analfabeter och inte klarar att läsa. Majoriteten av rösträknarna torde inte vara SDare.
Citera
2013-09-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah
Nej, många SD-are verkar inte fatta att det finns bra folk av annat ursprung än skandinaviskt. Många SDare här på FB kan inte förstå att man fått tonvis med däng av helsvenska gäng och hävdar att man är lögnare när man påpekar det.

Det finns bra folk av annat ursprung än skandinaviskt. Men då tänker jag på engelsmän tyskar spanjorer fransmän greker. Folk från Afrika och mellanöstern är i mitt tycke baserat på vad jag läst hört och sett,våldsamma oärliga fega hjärntvättade och med helt skruvade åsikter.

Det är därför det är viktigt att försöka förstå varför folk saboterar i kyrkovalet. Är dom ovetande ang detta så är det bra att de får veta.
Citera
2013-09-16, 14:44
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Vart kommer allt snack om röstfusket ifrån?
Är en kommentar från aftonbladet det enda legitima beviset?

Det verkar som det. Redan efter något inlägg ses det som sanning. Det är så sverigedemokraterna opererar.
Handen på hjärtat nu, ni som röstade SD har ni kollat upp om de ens ställde upp i ert distrikt?
Samma personer som skriker valfusk här kan ha lagt en ogiltig röst

Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Min dotter berättade i förbifarten att hon sett vänsterfolk hämta SD-röstsedlar i en vallokal och bränna dem ute på gatan.
.

Jaså, i "förbifarten" , stor humor.
Senast redigerad av langaocb 2013-09-16 kl. 14:46.
Citera
2013-09-16, 14:51
Medlem
kaiross avatar
Låt oss återgå till ämnet. Någon skriver i Aftonbladets chatt. Anonymt och utan källhänvisning. Det räcker inte för mig. Jag kräver inte bevis, men jag vill åtminstone se något som bestyrker:

* Att det skett en polisanmälan
* Att det har skett valfusk

Frågor:
* Är det bara SD som är drabbade av det presumtiva valfusket?
* När SD är det parti som gått framåt mest, vad är det som gör att ni tror att det fuskats?
* Har det någonsin förekommit valfusk i Sverige på denna nivå? I så fall, när?
Citera
2013-09-16, 14:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det verkar som det. Redan efter något inlägg ses det som sanning. Det är så sverigedemokraterna opererar.
Handen på hjärtat nu, ni som röstade SD har ni kollat upp om de ens ställde upp i ert distrikt?
Samma personer som skriker valfusk här kan ha lagt en ogiltig röst

Jaså, i "förbifarten" , stor humor.

Det verkar som att valsedlar faktiskt har stulits åtminstone på vissa platser.
http://www.unt.se/uppsala/sd-valsedlar-har-stulits-2591099.aspx

Kopplingen mellan ogiltiga röster och valfusk har jag dock lite svårare att se. Det verkar endast vara vanföreställningar hos flashbacks sverigedemokrater...
Citera
2013-09-16, 14:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Lite länkar till artiklar som handlar om misstänkt röstfusk på olika orter:

Malmö
Surahammar
Örkelljunga
Uppsala

Den som hittar fler får väl fylla på men dessa var de jag kunde hitta efter en snabb sökning.
Citera
2013-09-16, 14:59
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Men du kan väl inte på allvar mena att svenskar gör sig skyldiga till oprovocerade överfall/rån i samma utsträckning som invandrargäng?

Varför är t.ex Malmö den mest råntätaste staden per capita i Sverige?

Har inte råkat ut för det, det är det jag säger. Aldrig hävdat att det inte är så. Min poäng är att när man påpekar att man blivit misshandlad av svenskar är det ens eget fel eller så är man en lögnare. Det är farligt att ni stirrat er blinda på att endast vissa folkgrupper begår vissa brott och om det får fortgå kommer det sluta med att många gärningsmän kommer gå fria från brott och många kommer att bli oskyldigt anklagade och dömda.
Citera
2013-09-16, 15:08
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Malmö
Surahammar
Örkelljunga
Uppsala

Den som hittar fler får väl fylla på men dessa var de jag kunde hitta efter en snabb sökning.
Surahammar kändes väl inte riktigt ligga i kategorin "valfusk".
Citera
2013-09-16, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Surahammar kändes väl inte riktigt ligga i kategorin "valfusk".

Det tycker jag, om SD har skickat valsedlar och de inte lagts fram är det givetvis fusk.
Citera
2013-09-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Malmö
Surahammar
Örkelljunga
Uppsala

Täby också.
Citera
2013-09-16, 15:59
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
* När SD är det parti som gått framåt mest, vad är det som gör att ni tror att det fuskats?
Om det begåtts valfusk eller inte baseras väl inte på hur mycket upp eller ned ett parti gått? Det baseras på observationer om att SDs valsedlar gömts eller kastats. Kanske hade SD gått upp ännu mer utan dessa händelser?

Citat:
* Har det någonsin förekommit valfusk i Sverige på denna nivå? I så fall, när?
Jadå. Här är ett par exempel från Socialdemokraterna:
http://www.youtube.com/watch?v=aNU0Xwjmr2o
Filmen ger exempel från 2002, 2006 och 2010. Socialdemokraternas "röstskola" 2010 i Vivalla verkar ha varit det som gjorde att Valmyndigheten bestämde att valet där skulle göras om:
http://www.val.se/tidigare_val/val2010/omval_orebro/index.html
Senast redigerad av Teleskoptampong2 2013-09-16 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in