Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
En bredare blick att se helheten och inte en liten gruppering av enbart ett kön. Manliga oskulder i 30 års åldern är en liten minoritet. De allra flesta hittar partner och förlorar sin oskuld på helt normalt vis. Existerar säkerligen kvinnliga oskulder i 30-års åldern. Men klart de är ju inte värda nån sympati eller uppmärksamhet från dig antar jag. De syns överhuvudtaget inte.
Kunde du inte ta 70-års ålderns också? Det må stämma att de är relativt få då, men desto fler mellan 18-25 t ex. Men det är alltså lugnt att män diskrimineras: de kan lösa det genom att helt enkelt genom att kämpa till sig det sexet som bara blir svårare och svårare för var år som går. Problemet i sig är inget problem tydligen. Sedan så får vi inte förglömma att en del av alla de män som tar självmord antagligen hade sina värdelöshetskänslor runt missyckandet med kvinnor som en bidragande orsak. Breddar vi även gruppen genom att inkludera sexuella prestationskrav (vilka nästan uteslutande tillfaller män) så blir den genast mycket större då en, två, tre... o s v sexuella partners så är det knappast någon garanti för att fortfarande inte ska bli nervösa om de lyckas ragga hem en tjej till sex.
Och som sagt, kvinnliga oskulder är ett kvitto på andra tillkortakommanden. Det är inget handikapp i sig. Som du kanske även vet är de snarare mer eftertraktade än motsatsen. Alltså står jag fortfarande fast vid att din jämförelse inte håller. Om vi ska ta den jämförelsen måste vi göra det med män som har dåligt självförtroende, charm, initiativförmåga o s v.
Kvinnor har nästan aldrig problem att förlora oskulden, det är allmänt känt. Även en relativt ful kvinna kan få sex utan större problem. Ta bara en sexkontaktsida som bodycontact som ex där varje kvinna kan få
hundratals sexmail utan att någon ens bryr sig om att be om bild. När kvinnor uttrycker problematik runt detta rör det sig nästan uteslutande om att de inte har hittat "den rätte" och inte vill förlora den hur som helst, d v s
frivillig oskuld. Då män knappast reklamerar med plakat de heller så finns det ingen anledning att utgå ifrån att kvinnor inte skulle höras om de hade det problemet.
Det finns ingen jämförelse att tala om.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Att kvinnor uppnått lika rättigheter juridiskt sätt i Sverige ser jag som en klar fördel och en självklarhet och inte ett "privilegium på mäns bekostnad". Att det till viss del är en nackdel för män som får ökad konkurrens
på arbetsmarknaden, inom utbildningen, och inte längre kan välja sig en liten oskuld till fru vare sig hon vill eller inte, ser jag som en naturlig följd av att 50% av befolkningen fått samma rättigheter på den fria marknaden. Alltså något naturligt män precis som kvinnor får lära sig leva med.
Det har de redan. Och det var inte heller det jag bemötte.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och jag har redan raddat upp vad feminister fortfarade ser som ojämställt i vårt samhälle och därför väljer att jobba med.
Finns inga feminister som sagt att det är ett icke problem med manliga självmordsbenägna oskulder, inga feminister som hindrat dessa från att organisera sig, starta självhjälpskampanjer, göra frågan synlig på dagordningen. Tvärtom skulle jag tro. Så sluta sitt där och gnäll på feminister, gör nått själv. Du är som en liten fjantig gubbe som är sur över att inte HAN serveras först vid bordet, fast kvinnorna runt honom både fixat kaffet, bakat kakan, och dukat bordet....men HAN ska minsann ha först.
Jag nämnde aldrig självmordsbenägna, utan män med psykiska problem och dålig självkänsla. Och du satt och bagatelliserade deras brist på kvinnlig sällskap som en bidragande orsak till det. Otroligt hur du ska slingra dig hela jävla tiden.
Har jag påstått att feminister hindrar dessa? Nej, det har jag inte. Du satt dock och hävdade att det inte fanns tid för sådana "låtsasorättvisor" samtidigt som det uppenbarligen gör det när det berör kvinnor. Det är ju för fan själva orsaken till att
du började skriva i den här tråden till att börja med.

.
Så ja - uppenbart hyckleri.
Vi diskuterar här feminismens meriter, inte mig. Kan du inte försvara ideologin på de grunderna?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och bevis? för vad? jag har överhuvudtaget inte letat upp nått bevismaterial till dig. Om du inte fattar själv att uppmärksamma genus, sätta området på den vetenskapliga kartan, är att "jobba" för förändring gällande vårt könsrollsmönster så får du skylla dig själv. Du kan ju googla på mansforskning ex. Vilka tror du jobbar med detta? Antifeminister?
Vådtäkter, sexuella trakasserier, taffsande, nervärderande av kvinnlig sexualitet, objektifiering, madonna/hora synen är livet för ALLA kvinnor dag ut och dag in, i vissa länder värre än andra, men jo något alla kvinnor lever med dagligen, så jo nog fan kan du snacka om "sexuella förutsättningar".
Exakt, det har du inte gjort. Du hävdade att feminister jobbar för mäns rätt att vara sexuellt oerfarna och när jag synade dig visade det sig var tomt struntprat. Det är inte mitt jobb att leta bevis för dina osubstansierade påståenden och ditt cirekelresonemang ger jag inte heller mycket för. Jag vänder mig inte till bibeln för att finna bevis för bibelns sanningshalt.
Nej det är inte. Med sexuella förutsättningar menade jag vad man har för för/nack-delar när det kommer till det frivilliga
sexuella samspelet. Våldtäkter och taffsande är uteslutna ur den kategorin på samma sätt som att en svag man t ex kan väcka förakt och bli mobbad och slagen. Det är mer eller mindre könsspecifika problem, men det rör sig om brottslighet som per definition är ofrivillig.
Resten du nämnde är snarare en konsekvens av mäns sexuella preferenser än något annat. Har vi inte rätt att välja bort vilka kvinnor vi vill? Att nedvärdera är förstås en annan femma men det går inte direkt någon brist på kvinnor som föraktar svaga män heller. Läs, var och varannan tråd är fullproppad med pikar om bristande manlighet och "småpojkar skraja för riktiga kvinnor". Objektifiering går åt båda hållen.