Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Av vilken anledning skulle jag vara en hycklare för att jag i mångt och mycket delar feministiska värderingar? Har du koll på vad ordet hyckleri betyder?
Den feministiska ideologin är DEN ideologi som startat genusvetenskap/ studier av könsroller överhuvudtaget. Det var en ickevetenskap innan, och är så fortfarande av div. pantade nötter på FB.
Det är också den politiska intressegrupp som arbetat stenhårt på att få pappmånader och öka pappors rätt till sina barn. Är du verkligen så in i norden korkad att du inte fattat detta? Vilka tror du annars? KDS?
Så ja, som svar på dina frågor, feminismen är de som gjort nått för att förändra mansrollen och gett pappor en social acceptans vara hemma med barn och bli enskilda vårdnadshavare.
Jag har redan förklarat det, om och om igen. Varför måste jag repetera mig? Du anser att det är rätt att feminsmen endast kämpar när kvinnor har nackdelar gentemot män men kan skita i den andra sidan av myntet. Det berörde den sexuella biten.
Biologiska studier om män och kvinnor har alltid funnits. Jag efterfrågade inte heller information om några institutioner - färgade utav pre-konstruerade inställningar - utan om vad den feministiska rörelsen gjort för män rent
konkret. Genusvetenskapens vetenskaplighet är inte relevant för den här debatten så skit i den biten.
Jag har redan sagt att pappamånaderna är en bra sak. Feminister nöjer sig dock inte - det ska helst vara 50/50 också. Varför ska människor inte ha rätt att välja fritt, och hur relevant är kvinnors förväntningar på att en "riktig man" är en bra försörjare samt deras tendens att gifta sig uppåt (ekonomisk aspekt)? Det är lite det som är grejen: varenda feministisk lösning tycks vara förenklad till att män likt modell-lera ska omformas till vad som är intressant för stunden.
Jag ser snarare ett underliggande missnöje över att män "inte tar tillräckligt ansvar" än något genuint försök till förändraring, faktiskt. En mildare form av smutskastningen jag nämnde tidigare.
Har du något exempel på där det aktivt jobbas emot mäns diskriminering vid vårdnadstvister?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
En man har självklart rätt att vara sexuellt oerfaren, ALLA är det i början av sina vuxna liv. Den press som finns på män att vara hingstar och på kvinnor att vara söta blyga oskulder är exakt det som feminismen jobbar emot. Dock är feminister självklart mer intresserade av att lyfta upp den kvinnliga sidan, eftersom att inte få lov ligga med den man vill, när man vill, riskera sexuellt våld och våldtäkt anses som lite allvarligare än osäkra oskulder till män.
Verkligheten säger något annat (och vad som en gång fungerade i en viss kontext kan inte hux flux överföras till en annan. Se för fan till att läsa vad som skrivs).
Jasså de gör det? Har hört talas om det exakt 0 gånger.
...Och SJÄLVKLART finns det något försvar till att kvinnors del av problematiken istället bombas till höger och vänster. Jävla clown.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Förringar dock inte att detta är ett problem. Men varför lägger du ansvaret för detta på en grupp feminister? Vore det inte lite mer lämpligt att jobba för saken själva? Likosm lite samma som att begära att socialdemokrater ska arbeta för att Wallenbergarna minsann ska få sin tennisbana.
Eftersom att det är ni som går i bräschen för "jämställdhet". Män kan jobba för sina problem själva -men då ska ni inte heller åtnjuna den status ni idag gör i just den rollen. Förstår ärligt talat inte vad din poäng med detta är? Oavsett
vem som inledde en fråga så är dess upprätthållande fortfarande en konsekvens av motkönets sammarbete. Bristen på organiserad aktivism borde snarare vara ett argument
för hjälp och inte tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
vadå för konkret exempel? Enda du tjatar om är hur synd det är om manliga oskulder. På vilka sätt är de tmer synd om dem än kvinnlig oskulder? Finns gott om feta, fula tjejer som inte får ligga eller få manlig uppmärksamhet. Varför ska vi inte separera på grupperna och göra att det ska vara värre för just män?
Ja du... vad nämnde jag ovan?
Citat:
Men i det fallet hade det varit kvinnor som förväntats vara de som gör en uppoffring och det går ju inte ihop med den priviligierade offerstatusen.
Och du blandar päron och äpplen här: feta och fula tjejer är missgynnade för att de är feta och fula, inte för att de är oskulder. Om det sistnämnda används som ammunution är det endast för att ytterligare bekräfta detta.
Motsatsen till feta och fula kvinnor är osäkra män.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Har aldrig sagt att feminister inte ska bry sig om mäns problem. Det är dock en rörelse som startades av en majoritet frustrerade kvinnor för att lyfta upp kvinnans rättigheter. Men väldigt mycket har gjort för att förändra även mannens roll och rättigheter, eftersom könen är beroende av varandra. Om kvinnor ska ha samma rätt ta ett yrke så måste män ta sin rätt att vara med sina barn. Det existerar fortfarande gott om problem för bägge parter, visst. Men att som du gå ut och lägga all skuld på detta på feminismen är ju onyanserat så det stänker om det.
Vill du ligga med kvinnor , kanske du ska börja med din egna bittra inställning till deras rättigheter. Inga jävla kvinna som vill vara med en surgubbe som tycker att kvinnor problem är vatten värd.
För bara manliga oskulder har problem i världen.
Du hävdade att feminister inte är där för att kämpa för mäns rättigheter och att det bara är en bonus om det händer så jo, det gjorde du. När jag förklarade för dig att kvinnor var priviligierade i det sexuella på mäns bekostnad hävdade du bestämt att det inte var feminismens bekymmer, tvärt om; du
försvarade den statusen. Red in likt en vit riddare och proklamerade ensidigt att kvinnor visst hade rätt att knulla som de vill.
Frågan jag ställde står alltså fortfarande berättigad och din lilla "bonus" i det uppmålade scenariot överför vi istället på kvinnors ev. förbättrade livsvillkor.
Mitt synande av din dubbelmoral är ingen "bitter inställning". Det handlar inte heller om huruvida jag ska ligga eller ej utan om hur samhället ser ut. Lägg ner med dina härskartekniker och håll dig till ämnet.