Citat:
Ursprungligen postat av
OfrivilligNasist
Inte länge kvar nu och sitter och oroar mig om jag kommer kunna lira spelet, jag har 13 gb utrymme på min 360 varav 11gb ledigt, det står på elgigantens hemsida att man ska ha en hårddisk/usb-minne på 16 gb varav 8gb ledigt utrymme, kommer inte jag kunna installera/spela spelet på min 360? :/
Jag funderar på samma sak. Rockstar har själva sagt:
"This initial install will require an Xbox 360 Hard Drive or an external 16GB USB flash drive with at least 8 GB of free space." (
Källa)
Och då låter det ju som om det är ett eventuellt USB-minne som måste vara minst 16 gb. Jag har, liksom du antar jag, en hårddisk på 13 gb som är nästan helt tom. Det låter som om det borde räcka.
EDIT: Jag undrar förresten om det inte är så att våra hårddiskar är på 16 gb, men att det bara är 13 gb som kan utnyttjas. Det är väl alltid så med minnesenheter av olika slag att de inte rymmer lika mycket som står på dem, för att en del utnyttjas till konfigurationer eller andra tekniska grejer jag inte förstår? Så de har sagt att man ska ha minst en 16 gb-enhet för att inte folk ska köpa ett 8 gb-minne och tro att det räcker?