Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
SD kommer att fortsätta växa tills sjuklövern ger upp och harmoniserar invandringspolitiken med övriga EU samt Norge. Fram till dess är det motorväg.
SD:s stora problem kommer den dag de får inflytande och måste leverera. Det är INTE lätt. Man ska komma ihåg att asylinvandringen under 2012 bara var en dryg tiondel av den totala siffran på 111.000. Nära hälften var kvot- och konventionsflyktingar och dem vill SD fortsätta ta in, möjligen minska kvoten lite grann. 25.000 var EU-invandrare, det går bara att hindra om man lämnar EES-avtalet och det är i dagsläget omöjligt. 34.000 var anhöriga och bara en liten del är flyktinganhöriga, resten är import av fruar m.m. och det är också svårt att stoppa. Utländska studenter (c:a 7000) går nog heller inte att stoppa. Jag räknade på allt och bedömde att SD kanske hade kunnat få ner siffran från 111.000 till 77.000. Minskar det gängkriminaliteten? Tar det bort ghetton och bidragsnarkomaner? Nej, problemen är kvar under resten av min livstid, de har fått 30 år på sig att eskalera. Jag sympatiserar inte med SD för att jag realistiskt tror på förbättring, jag är ute efter UPPRÄTTELSE för alla oss som varnat men viftats bort.
Det är så mycket mer - stoppa identitetsfusket vid asylansökan, stoppa och bestraffa flyktinsmuggling, drakoniska åtgärder mot grov brottslighet, bestraffa bidragsmottagare, både invandrade och infödda när de eller minderåriga anhöriga begår brott.
Höjda inkomst och ordningskrav för anhöriginvandring, längre tid och skötsamhet för att få medborgarskap, ta bort det dubbla medborgarskapet osv
Göra det möjligt att ta tillbaka medborgarskapet vid ansökan på falsk grund eller grov brottslighet.
Automatisk utvisning för alla utländska medborgare som döms till fängelsestraff dvs inte upp en åklagare att driva det om han har lust utan alltid obligatoriskt etc
Stora delar av de ekonomiska incitamenten för invandring måste göras om och göras svårtillgängligare.
Det skall vara skötsamma, arbetssamma och anpassningsbara invandrare som kommer i framtiden.
Gärna arbetskraftsinvandring men ingen som helst rätt att ta hit familj eller bidragsunderstöd förens efter 5-6 års heltidsarbete och ordnade förhållanden osv.
Verktygsportföljen är fullproppad - det är bara den mardröm av misslyckanden och sjuklöverns fantisivärd av aningslöshet och naivitet som står emellan.....
Och det hindret är ju som vi vet rätt omfattande.
Detta kommer också att dra ner mängden ankommande och få upp kvaliteten på de människor som skall få komma.
Rättspolitiken borde vara nästa område för Sd att driva hårdare - finns nog inget mer slagkraftigt än att klämma åt importerad brottslighet och etnisk gängbrottslighet.
Dubbelpoäng - lyfta fram invandringens kostnader och följdproblem i form av brottslighet samt vidta åtgärder mot den..
Dubbel whammy!